Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Cikkek cikkek
Kis költségvetésű filmet forgat a náci haláltáborokról a német gagyirendező, Uwe Boll. A Magyarországon a BloodRayne-nel és a Király nevében című Gyűrűk Ura-utánérzéssel sokaknak unalmas órákat vagy idegességet okozó rendező elérkezettnek látta az időt, hogy számítógépes játékok feldolgozásai után komoly témák felé forduljon. Véleménye szerint legutóbbi munkái, például a dárfúri népírtást egy megdöbbent, majd fegyverrel visszavágó tévés stáb szemszögéből bemutató Darfur is ilyen film volt.
Az Auschwitz című mű első teasere most került fel a Youtube-ra, amin Uwe Boll is feltűnik egy rövid cameo szerepben, a kétségbeesett emberekkel teli gázkamra előtt unatkozó SS-tisztet alakít. Az előzetes alapján a film naturálisan ábrázolja a haláltábor mindennapjait, és ezzel a rendező kritikusai szerint egy horrorfilm szintjére süllyeszti le a zsidó nép tragédiáját. Uwe Boll szerint viszont filmje annak mutatja be Auschwitzot, ami valójában volt: emberi húsültetvénynek, nagyipari halálgépsornak.
A filmes antitalentumnak tartott német rendező irodalomból doktorált 1995-ben, filmes iskoláit Münchenben és Bécsben végezte. 1992-ben megalapította saját filmgyártó és filmforgalmazó cégét. A Boll KG 2000 óta ontja a rendező produkcióit, amiknek egyszerre írója, rendezője és producere. A rendező a videójátékok megfilmesítésére specializálódott, és igazán azzal lett híres, hogy minden eddigi filmje megbukott a mozipénztáraknál.
Az Egyedül a sötétben 12 millió dolláros költségvetése ellenére csak 5,73 milliót hozott világszerte, a Holtak háza 20 milliós költségvetéssel termelt 5,1 milliót, az itthon is mozikba került BloodRayne 25 milliós költségvetéssel 2,42 milliót. Boll ennek ellenére folyamatosan emeli a tétet, a Király nevében például már 60 millió dollárba került, de világszerte mindössze 13 milliót termelt.
Hogy ekkora bukások után honnan szerez pénzt a projektjeire? "Nem túl könnyű összeszedni egy-egy film költségvetését, de szerencsére van Németországban egy adómenedék, ami azon alapul, hogy ha az országban fektetsz be pénzt a filmedre, automatikusan visszakapod az összeg ötven százalékát a kormánytól" - magyarázta a rendező az Egyedül a sötétben audiokommentárján.
Ez azokra a produkciókra igaz, aminek teljes egészében német cég a gyártója és a producere, és a rendező is német. Boll tehát ennek a kiskapunak köszönhetően szerezhet újabb és újabb forrásokat produkcióihoz. Ráadásul a filmek után a nyereségből kellene adózni, arról pedig a befektetők szerencséjére Boll esetében nem lehet beszélni.