Tekla
8 °C
13 °C

Megint itt a héliumot szívott CGI-vakarcsok

2011.12.16. 12:22
1 hozzászólás
A folytatások hete ez: Tom Cruise visszatér a Mission: Impossible negyedik részével, Alvin és a mókusok újabb zűrbe keverednek, az S.O.S szerelem amerikai sztárokkal bővíti a magyar csapatát, Brad Pitt pedig az élet fáját nevelgeti.

Mission: Impossible - Fantom protokoll

A 96-ban bemutatott első Mission: Impossible 15 éves évfordulójára elkészített új részben csak annyit változtattak az alkotók, hogy Tom Cruise még jobb nőt kap társnak, még drágább kocsikat tör ripityára és egy rekordmagas épületen, a 828 méteres Burdzs Kalifa felhőkarcoló oldalán nyomja a szokásos függeszkedve akciózást. Kritikusunk szerint ez lett Dubaj legdrágább reklámfilmje, aminél még 3D-szemüveg sem kell ahhoz, hogy tériszonyunk legyen. Ráadásul a nyitójelenetben egy toronyházakkal turbózott Budapesten nyírják ki a Lost-sztár Josh Holloway-t. Mivel az amerikai premiernél egy nappal hamarabb láthatjuk itthon a filmet, bevételi adatok még nincsenek. „A rajzfilmes Brad Bird fura választás volt rendezőnek, de van tehetsége az akció műfajhoz” - írta Arizona Republic, és a Variety csak a végét szidta: „A káprázatosan eredeti jelenetek után gyenge lett a lezárás”. (IMDb: 8 pont, Rottentomatoes: 93 százalék, Index-ítélet: 6,5)

S.O.S Love! - Az egymillió dolláros megbízás

A Tv2 támogatta romantikus, társkereső ügynökségről szóló mozi az S.O.S. szerelem alaphelyzetének folytatása. Sas Tamás magyar, amerikai és orosz magántőkéből, amerikai sztárok bevonásával rendezte: például látható Billy Zane és Daryl Hanna is pár jelenetben. Szereplőink (Hujber Ferenc mellett Árpa Attila és Hevér Gábor) hazai pályáról egy külföldi munkával a tengerentúlon találják magukat, amikor megbízást kapnak egy orosz vállalkozótól arra, hogy egy hollywoodi sorozatsztárt (C. J. Thomason) csábítsanak el a húgának (Christine Kelly). Eddig a történetmentes előzetesről, a stáb csúszó fizetéséről, a sztárokról és a 3d-technikáról írtunk részletesebben.

Alvin és a mókusok 3

Az első Alvin-mozifilm 60 millióba került és 361 milliót kaszált, a másodikat már 75 millióból forgatták és 443 milliós bevételt generált, így Hollywood vaslogikája miatt kötelező volt legyártani egy harmadik részt a Nevem Earl idején még jó színésznek számító Jason Lee-vel. A héliumot szívott CGI-vakarcsok újabb ámokfutása egy agyzsibbasztó hajótöröttes poén miatt Chip-Wrecked alcímmel kerül a mozikba, de mivel mi egy nappal hamarabb láthatjuk, mint az amerikaiak, még nincsenek bevételi adatok. Negatív kritikát viszont bárhonnat tudunk idézni, mivel minden újság ilyeneket írt: "Bárcsak egy sivatagban vesztek volna el a szereplők!" (Los Angeles Times) "A film egyetlen jó poénja, hogy Corelli a hajó kapitánya" (IGN Movies). "Lapos és felejthető film, de még így is dollármilliókat kaszál majd a hideg téli napokon" (San Francisco Chronicle). (IMDb: 3,1 pont, Rottentomatoes: 9 százalék)

Az élet fája

Az élet fája a világ egyik legkülönösebb alkotójának, az eddig mindössze öt nagyjátékfilmet rendező, mégis kultikus alakká váló Terrence Malicknak a filmje. A Cannes-ban bemutatott és Aranypálmával díjazott alkotás kicsit megosztó, amit persze a javára is írhatunk. Májusban azt írtuk a filmről, hogy "Spirituális versbeszéd a szerelemről, az elengedésről, az evolúcióról és a dinoszauruszokról". Az élet fájában Brad Pitt neveli fel Sean Pennt egy univerzálissá váló történetben: Brad Pittnek sem volt könnyű gyerekkora, ahogy ezt a sajtótájékoztatón elárulta. A 2001: Űrodüsszeia és a Szárnyas fejvadász vizuális effektes szakembere, Douglas Trumbull készítette a magával ragadó, de bosszantó 15 perces betétet az élet kialakulásáról. Malick nem akart mesterséges fényeket használni a belsőknél sem, így ki voltak mindig szolgáltatva az időjárásnak és a napszaknak. A 32 millió dollárból forgatott mozi főszereplőjének eredetileg Heath Ledgert szerette volna Malick, aki már a 70-es években elkezdett foglalkozni az élet eredetét kutató filmtervével. (IMDb: 7,2 pont, Rottentomatoes: 84 százalék)

Barátom Knerten

Aki már nem bírta idegekkel, hogy hetek óta nincs egyetlen skandináv film sem a mozik kínálatában, most fellélegezhet. Megérkezett a norvégok 2009-es, többszörösen díjazott, szürreális családi vígjátéka, a Barátom Knerten, amiben egy magányos, rosszcsont kisfiú (Adrian Grønnevik Smith) faág haverja életre kel, termeszinváziótól szenved és rámászik a lány játékbabákra, de persze ezt az unalmas felnőttek nem is veszik észre. A film Norvégiában megnyerte a legjobb gyerekműsor, a legjobb látványterv és a legjobb vizuális effektek Amanda-díját. (IMDb: 6,1 pont, Rottentomatoes: -)