Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMKi olvas még férfimagazint?
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Férfi lapokból sokkal kisebb a kínálat az újságosbódékban, és még annál is sokkal kevesebbet auditálnak a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetségnél (MATESZ). Így például nem publikálják nyilvánosan sem a barkács, sem a horgász, sem a közlekedési tematikájú lapok eladási adatait.
Sorozatunk negyedik részében ezért a három közismert férfilap mellett kénytelenek voltunk csak a nagyobb autós és számítástechnikával kapcsolatos lapokat vizsgálni. Összehasonlításként 2008 boldog, válságmentes 3. negyedévi adatait vetettük össze 2009 első negyedévével.
A férfi lapok közül a legnagyobbat a Playboy bukott. Amerikai verziója hat év alatt 600 ezer olvasót vesztett, ezért a kiadó radikális változtatásokra készül. Itthon a Playboy-ról háromnegyed év alatt 5,8 ezer férfi mondott le. A magazinból a tavaly nyári 31,2 ezres eladott példányszámhoz képest idén tavasszal már csak 25,3 ezret értékesítettek, így 18,8 százalékos veszteséget könyvelhetnek el.
Őket követi a CKM, amiből 4,1 ezerrel kevesebbet adtak el, és ez a jelenlegi 23,4 ezres példányszám mellett és 15,1 százalékos csökkenést jelent. A legjobban az FHM úszta meg, amelyikből mindössze 636 példánnyal fogyott kevesebb (23,5 ezer példány és 2,6 százalékos veszteség). Azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy az FHM azért ért el ilyen jó eredményt, mert ezek a háromhavi átlagszámok, és a lapból összevont szám jelent meg február-márciusban, vagyis az első negyedévben jóval kevesebb FHM fogyott, mint egy éve, de az összevont számból többet adtak el a szokásosnál, mivel négy hét helyett, hat hétig volt kint a standokon.
Az autós-motoros lapok mindegyike tíz százalék alatti olvasószám-csökkenést produkált. A legtöbbet az Auto Bild vesztett, 4,2 ezerrel fogyott kevesebb belőle tavaly nyárhoz képest, így 40 ezres olvasótáborral és 9,6 százalékos csökkenéssel kell számolnia.
Tematikájában a top vesztesek második helyére került az AutóMotor, ami 5,6 százalékos veszteséget könyvelhet el, miután 2,3 ezer olvasót vesztett (jelenleg 39,3 ezer fogy belőle). Az Autó K2ttőt mindössze ezer vásárlóval kevesebb választotta a standokról (most 36,1 ezren veszik), így 2,9 százalékos csökkenéssel megúszták az elmúlt háromnegyed évet.
A férfi lapok közül csak egynek sikerült példányszámot növelnie. A Chipből ezerrel több fogyott az elmúlt hónapokban, így 6,7 százalékos növekedéssel és 16,1 ezres olvasótáborral büszkélkedhetnek.
A GameStar viszont nemcsak a férfi lapok között áll a vesztesek első helyén, hanem a sorozatunkban vizsgált összes lap között is. Huszonnyolc százalékos példányszám-csökkenést ugyanis egyetlen lapnak sem sikerült elérnie tavaly nyár óta. A lapot háromezerrel kevesebben olvassák és ez kezdeti 10,9 ezres eladási adatához képest valóban nagy mértékű visszaesés. A PC World a vesztesek erős középmezőnyébe tartozik 14,3 százalékos csökkenéssel, jelenleg 13,5 ezren vásárolják.