Az Eb a Tv2 fölé repíti a köztévét

2008.06.11. 10:41
A hétvégi futballőrületnek köszönhetően a közszolgálati csatorna is beszállhatott a kereskedelmi csatornák versenyébe. Ennek ellenére az RTL Klub győzelme töretlen. Viszont a Vissza a jövőbe második része jó ötlet volt a Tv2-től. Nézettség az Eb első hetében.

Több mint 7 százalékos fölénnyel verte az RTL Klub a Tv2-t a múlt héten. Ez még korábbi eredményét is felülmúlta: a múlt heti AGB Nielsen adatok szerint a Tv2 legutóbb 6 százalék körüli hátránnyal zárt az RTL-hez képest.

Az RTL nézettségét elsősorban a Barátok közt húzza fel. A teljes lakosságból hetente átlagosan 1 millió 760 ezer néző várja a képernyők előtt Berényiéket. Az RTL Klub Hírek hasonlóan jól szerepelt (1 millió 680 ezer néző). Ez talán annak köszönhető, hogy a hírek előzetesei két reklámblokk között marasztalják a nézőt. A Tv2-t a Hal a tortán menti meg, a főzős műsor, a múlt héten, átlagosan 1 millió 311 ezer tévénézőt biztosított a csatornának.

Gyilkos számok

A hétfőnként jelentkező Győzike show volt a népszerűbb az este tévéző 18 és 49 évesek körében. Közülük 32 százalék követte nyomon Gáspár Győzőék életét, amíg az ezalatt a Tv2-n futó Gyilkos számokat csak 29,2 százalékuk. Ugyanitt, a Különleges ügyosztály a tévéző korosztálynak már csak 24, 8 százalékát érdekelte. 

A Showder Klub műsora már a krimisorozathoz hasonló (29,1 százalékos) nézettségű volt az RTL-en. A hétfő estét mégis valószínűleg a kora esti Barátok közt nyerte meg (41, 8 százalék) az RTL Klubbnak. (A Hal a tortán ekkor a kereskedelmi korcsoport 30,6 százalékát hozta a Tv2-nek.)

A vesztes este ellenére a hétfői volt a Tv2 legjobb esti eredménye a múlt héten.

Újra a mélybe húznak a cápák

Bár a Hal a tortán a teljes tévénéző lakosság körében igen népszerű, a kereskedelmi szempontból fontos korosztály számára kedd este izgalmasabbnak bizonyult a Mátyás király tér lakóinak élete. A Barátok között 42, 1 százalékuk, a főző-show-t pedig 26, 4 százalékuk nézte a Tv2-n. Az RTL a kórházas sorozataival is jól szerepelt. A Vészhelyzet (34 százalék) és a Grace Klinika (36, 7 százalék) került szembe a már két hete is lerágott csontnak (!) számító cápás filmmel a Tv2-n. A tévéző 18-49 éveseknek csupán 23 százaléka választotta a Gyilkos cápák 3. részét.

Gálvölgyi menőbb, mint Sean Connery.

A csütörtök és a péntek estét is magasan az RTL Klub a Tv2 nézettségéhez képest. A 9,6 százalékpontos különbség az RTL javára, annak köszönhető, hogy a csatorna az összes esti műsorával jobban szerepelt a tévét néző kereskedelmi korcsoportban, mint a Tv2.

Csütörtökön a Fókusz (33,5 százalék) és Barátok közt (41,2 százalék) került szembe a Tv2-n a Hal a tortán vendégváró valóság-showjával (30,6 százalék). A hírességek szakácstudománya után még kevesebb (23,6 százalék) embert érdekelt a korosztály tévézőiből a Brilliáns csapda. Úgy látszik, Gálvölgyi János (37,3 százalék), akár csak a Kész átverés show (29,7 százalék) vonzóbb volt Catherine Zeta- Jonesnál (23,6 százalék). Sőt még a késő esti Házon kívül is népszerűbbnek bizonyult a 18 és 49 éves nézők körében (30,7 százalék), mint a Connery - Jones páros.

Péntek este a Berényiék (33,9 százalék) kontra főző-show (30,9 százalék) eheti fordulója újra öt -nullal végződött. Majd az RTL-en a Miami helyszínelők (35, 2 százalék) és az Édes drága titkaink (29,6 százalék) verte a Tv2 Született feleségeit (25,8 százalék) és Popdarálóját (20,7 százalék).

Délutáni nagy hajrá

Erős a verseny a két kereskedelmi csatorna között a délutáni sorozatok tekintetében is. Fej- fej mellett halad a Tv2-n jelentkező Sentinel és az RTL-es Döglött akták. A nyomozós filmsorozatokat misztikusabbak követik mindkét adón: a Tv2-n a Szellemekkel suttogó, az RTL-en a Rejtélyek városa. Itt azonban rendszerint a Tv2 viszi a 18-49 éves nézők többségét. Szerdán például a szellemekkel társalgó Jennirer Love Hewitt-et 31,1 százalékuk, viszont a titokzatos amerikai kisváros életét csupán 15 százalékuk nézte. A szellemekkel szemben az RTL Klub csütörtökön és pénteken az Eltűntnek nyilvánítva című sorozattal lép fel. Azonban hiába: a médium, ekkor is megnyerte a nézőket a Tv2 számára.

Közszolgálati- kereskedelmi: egy-egy

A korábbi 5,7 százalékos átlagos nézettségét felülmúlta a közszolgálati egyes csatorna a hétvégi Eb-közvetítésével. A kereskedelmi korcsoportban (18-49 évesek) elért nézettsége ezúttal 9,7 százalékos volt. Az Eb-nek köszönhetően az m1-nek sikerült olyan nézettséget elérnie a múlt héten, amivel már a Viasat3-at (5,7 százalék) is megelőzte. Sőt, a hétvégi meccsek az m1 átlagos nézettségét a Tv2 és az RTL Klub nézettségével hozták egy szintre. Az Európa Bajnokság akkor átlagosan egy millió 105 ezer nézőt ültet le az m1 elé hétvégén.

A szombat este közel azonos eredménnyel zárult az m1 (21,9 százalék) és az RTL Klub (21,7) számára. Őket követte a Tv2 a kereskedelmi korcsoportban elért 20,2 százalékos nézettségével. 

Vasárnap délután a Tv2-n a Vissza a jövőbe második részével melegíthettek a tévénézők a horvát- osztrák meccs előtt. A 18-49 éves tévé előtt ülő korosztálynak ez annyira bejött, hogy közülük már csak 18,7 százalék kapcsolt az m1-en futó meccsre. Ehhez képest Michael J. Foxot 27,8 százalékuk nézte.

Nagyobbat tarolt az RTL Klubbon közvetített Forma-1 és az azt követő esti film, a Most már elég, Jennifer Lopezzel (31,5 százalék). Ezzel párhuzamosan, az éppen televízió előtt ülő 18-49 évesek 21,9 százaléka választotta a focit, Nicole Kidman, Bette Midler és Glenn Close helyett. A Stepfordi feleségeket ugyanis csak 12,6 százalékuk nézte a Tv2-n.

A tévét néző kereskedelmi korcsoport nagyobb része (38,8 százalék) a Heti hetessel zárta a múlt hetet, az amerikai rózsaszín- mű életet parodizáló film helyett.