Már második a Hal a tortán

2008.05.28. 13:12
House-t többen nézték, mint a Bajnokok Ligája döntőjét, Stohl András és a fenékrázás pedig megnyerte a csütörtök estét az RTL Klubnak. Heti nézettség.

Az AGB Nielsen nézettségi adatai szerint ezen a héten is a Barátok közt a legnépszerűbb műsor. A tévénézők közül átlagosan 1 millió 630 ezer néző követi napi rendszerességgel a sorozat történéseit. Nyomában szorosan ott liheg a Hal a tortán átlagosan napi 1 millió 440 ezer nézővel. Sőt, a Hal a tortán mintha csütörtökön meg is előzte volna a Barátok köztöt, a Berényiek 35,6 százalékos közönségarányt értek el a 18 és 49 év közötti korcsoportban, míg a főzőreality 37 százalékot. A különbség oka a napi statisztika szerint azonban az volt, hogy a Királynő kedvéért az RTL klub kicsit elcsúsztatta a Barátok köztöt, így a Hal a tortán egy tíz perces reklámblokkal került szembe a műsor végére.

A Hal a tortánnal megegyező formátumú Vacsoracsata látszólag nem megy jól az RTL Klubon, hiszen a Tv2-s műsor 1,4 milliós átlagnézettségéhez képest csak 800 ezren nézik naponta. A közönségarányokból azonban kiderül, hogy az RTL Klub műsora a délutáni blokkban kimagaslóan jól szerepel, a 18 és 49 év közötti korcsoportban az éppen tévé előtt ülők 43,2 százaléka ezt a műsort választja délutánonként, míg a tv2-n futó Sentinel - az Őrszem című sorozatra mindössze 14,6 százalék kapcsolt. Akkor miért nézik mégis kevesebben a Vacsoracsatát, mint a Hal a tortánt? Mert délután kevesebben tévéznek. (A műsorok pontos összevetéséhez ebben az esetben tudni kéne egyéb paraméterek mellett a két show költségvetését is, hiszen lehet, hogy az RTL Klub nagyarányú győzelme a kora délutáni műsorsávban olyan drága, hogy valójában bukás, míg egy kis vereség este esetleg igencsak költséghatékony megoldás a Tv2-nek).

House mindent visz

Szerdán meglepő nézettségi görbét rajzolt az m1-en sugárzott UEFA Bajnokok Ligája. A Tv2-n Doktor House 31,3 százalékos közönségarányával a 18 és 49 év közötti korcsoportban megverte a focistákat, de a Karib-tenger foglyai című Eltűntek-klónt is az RTL Klubon. A meccs csak az utolsó percekben vette át a vezetést, majd a szünet után a hosszabítást már egyértelműen az m1 nyerte. A döntő teljes közönségaránya mégis csak 20,6 százalék volt a 18 és 49 év közötti korosztályban.

Jáksó és Stohl András kommentálta a szépségeket csütörtök este, talán ezért, talán mégis a versenyzők miatt, de a Királynő- Miss World és Miss Universe Hungary 2008-as választása 32,8 százalékos közönségaránnyal megnyerte az estét, a teljes lakosság körében a bikinis lányok 1 millió 240 ezer nézőt hoztak az RTL Klubnak.

Hétvégi filmek

A szombat estét viszont a Tv2 nyerte, hiszen a Taxi 4-et a televíziót néző 18 és 49 évesek 37,4 százaléka választotta, míg a Szupervihart ugyanekkor az RTL Klubon csak 23,1 százalék. Egyébként ezen a héten csak szombat este tudott nyerni a Tv2.

A vasárnap este viszont az RTL Klub és a Tv2 döntetlenjével zárult. A korcsoport 31 százaléka nézte mindkét csatornát. A Tv2-n az Irigy Hónaljmirigy után a Tom Cruise-os Mission Impossible 3 ment, az RTL Klubon pedig az Arthur király és a Heti hetes. Csak egy dolgot állíthatunk biztosan: Tom Cruise lenyomta a Heti hetest.

A Viasat veri az m1-et

Érdekesség, hogy a Viasat 3 a múlt héten két nap is több nézőt csábított el műsoraival, mint a közszolgálati egyes. Csütörtökön a 18-49 éves tévénézők közel 9 százaléka választotta a Viasatot, ezzel szemben az m1-et 7,5 százalék. Ez a Viasat esetében az átlagos 5,4 százalékos nézettséghez képest kiugró teljesítmény. Az m1 7 százalékos átlagához képest nem jelent eltérést.

Szombat este is erős volt Viasat nézettsége (közel 7 százalék) , az m1 viszont a saját átlagán (6,4 százalék) aluli eredményt produkált: a kereskedelmi célcsoportnak csak 5 százaléka választotta a szombat esti Eurovíziós dalfesztivált.