Csodálkozott a lerobbanó metrókon, kigyulladó buszokon, utastolta trolikon? Pedig ez az igazi csoda
„És így győződtek meg róla, Uram, hogy a Föld banán alakú” – fejezett be egy láthatólag hosszabb eszmefuttatást Sir Bedevir. (...) „Bámulatos, hol tart már a tudomány! Mondd csak el még egyszer, hogyan lehet birkavesével földrengést megelőzni?”
Hát ennél sokkal bámulatosabb, hol tart mostanra már a tudomány! Nem, nem a gravitációs hullámokra gondolok, nem is az LHC-ra vagy az okosnadrágszíjra. Hanem a műszaki tudományoknak azokra a bugyraira, ahová csak BKV-val lehet eljutni.
A Móricz Zsigmond körtéren olvasónk, Gy. kedden szembesült azzal, hogy a metróból kifelé lezárták az egyik kaput, vagyis kerülniük kellett egy nagyot azoknak, akiknek „pont abban az irányban van dolguk, mint pl nekem” (a kapu szerda reggel is zárva volt). Visszafelé felfedezte a kézzel, kalligrafikusnak nem igazán mondható betűkkel írt kis tájékoztatást (nyilván a készítője emlékezett arra, hogy minden valamire való hivatalos email végén ott van, hogy ne nyomtasson, mert azzal óvja az erdőket, és hát ő óvta).
A kiírásban bájos ugyan az egyeztetési bakugrás (használjon –> megértésüket), de hát az vesse a készítőre az első követ, aki nem fél, hogy Schmitt Páltól kapja vissza. És egyébként sem ez az elgondolkodtató benne. Hanem az, hogy hogyan tud egy kapu technikai okok miatt nem működni? Mármint oké, vannak olyan kapuk, amik ki-be csukódnak, mint Hosszú Katinka szája négyszer száz mellbevágón, érthető, hogy azok egy idő után tönkremehetnek; de ez, amit csak naponta egyszer fel és le?
Összeesküvéselmélet-országban élünk, nem csoda, hogy nyilván senki nem hiszi el, hogy tényleg elromlott a kapu. Hogy valójában mi történt, arra olvasónknak is van egy elég határozott tippje: ezt az állomást is elérte a BKV-s leépítéshullám. És hogy mire alapozta ezt? Arra, hogy míg korábban tele volt az állomás az utasokat ellenőrző személyzettel, addig most a zárt kapu miatt kisebb helyen, koncentráltabban kifelé áramló tömeggel
1 db ellenőr próbált megbirkózni.