A Fidesz kommunikációjának evolúciója
2014:
2016:
2017:
A Fidesz első, 2014-es választások előtti brüsszelezős plakátján Brüsszel még csak az ütemet adta, valahol hátul a dobszekcióban, de aztán a 2016-os, érvénytelen népszavazásra hangoló poszteren már egyértelműen főszerepet kapott ennek a belga városnak a neve.
És úgy tűnik, ha kommunikációról van szó, a Fidesz nem tudja elengedni Brüsszelt, hiszen bár a hatása még mindig tart, talán az idő múlásával egyre halványul. Nekem legalábbis úgy tűnik a legújabb, nemzeti konzultációról szóló plakáton, hogy Brüsszelt nyomják-nyomják, a régi "értékek" megtartása mellett megpróbálkoztak egy új betűtípússal fenntartani a brüsszelezés vonzerejét, de nem sikerült. A 2017-es poszter unalmas és erőltetett lett, a betűtípus (méreteivel, betűtávolságaival együtt) pedig elképesztően silány, és inkább nem sorolom tovább a jelzőket.
De kár lenne túlságosan elkeseredni, hamarosan 2018, így már nem kell sokat aludni, hogy a Fidesz újabb plakáton mutassa be a brüsszelezés 50+n-ik árnyalatát.