A DBR-nek könyörgésen túl meglehetősen kevés lehetősége van arra, hogy érvényt szerezzen akaratának, és rávegye a Hídépítőt Zrt-t, hogy az őszi iskolakezdésre adja vissza a forgalomnak a Fővám térnél lezárt alsó és felső rakpartot.
A szerződés szerint ugyanis a kivitelezőnek csak akkor kell a késedelem miatt fizetnie napi 30 ezer eurót (kb. 7,5 millió forintot), ha az állomásszerkezet nincs olyan készültségi állapotban, hogy fogadhassa a Gellért tér felől érkező alagútépítő pajzsot. Ez a határidő pedig a szerződés szerint ősz közepe.
A még a DBR korábbi igazgatója, Gulyás László irányítása alatt kötött szerződés arról már nem rendelkezik, hogy mikor kell visszaadnia a forgalomnak a ma még lezárt rakpartokat.
Az őszi iskolakezdéskor közlekedési káoszt okozhat, hogy a pesti rakpartok és a Kálvin tér lezárása mellett, augusztus 21-étől felújítás miatt lezárják a Szabadság hidat.
Demszky Gábor pénteki sajtótájékoztatóján maga is elismerte, hogy két hetet csúszik a beruházás, és hangsúlyozta, a Hídépítő Zrt. munkásai dolgozhatnának három műszakban is. Ennél tovább azonban a főpolgármester nem mehet, nem köti ugyanis semmi a kivitelezőt a szeptember 1-jei határidő betartására.
Szomszédjához fordulhat még, ugyanis a metrós szerződésekben foglaltak betartatása, módosítása és felügyelete a DBR új vezérigazgató-helyettesének, a közlekedési ügyekkel korábban nem foglalkozó, Inter-Európa banktól érkezett Olti Ferencnek lett a feladata a projektben.