További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Január elsejétől a BKV kivonja a csepeli 38/A és 138 jelű vonalain egy alvállalkozó által működtetett buszokat, miután több lakossági panasz is érkezett hozzájuk a szolgáltatás minőségével kapcsolatban. Ősszel egy BKV ellenőr rosszul, miután utazott a buszon, hívta fel a figyelmet korábban a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE).
Ezt Aba Botond közölte a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén, amikor az Index által is ismertetett üggyel kapcsolatban egy csepeli fideszes képviselő, Németh Szilárd interpellálta Demszky Gábor főpolgármestert, aki Aba Botondot kérte fel a válaszra.
Öreg, de a BKV-nak jó
A BKV vezérigazgatója elmondta, a BKV nem nyújtott megfelelő szolgáltatást, ezért a buszokat - szerződés alapján, jogszerűen - üzemeltető VT Transmann járműveit a BKV-ira cserélik vissza. Aba elismerte, hogy a külsős buszok azért kellettek a BKV-nak, mert akkor még úgy kalkuláltak, a 4-es metró Kálvin téri építése miatti metrópótlás nem lesz egész kapacitás.
Nem Pécsen, Csepelen: egy busz a nyolc közül
Schimmer Erzsébet a tömegközlekedési cég szóvivője az Indexnek azt mondta, a két vonal üzemeltetéséhez külön nem kellett szerződést kötni, a BKV elégedett volt a szolgáltatással, a buszokat pedig ellenőrizték. A szóvivő elismerte, hogy a buszok öregek voltak, de tiszták és műszakilag megfeleltek.
"Nincs értelme arról beszélni, mi történt ősszel, az egy egyedi eset volt, és nem amiatt vonják most ki az év elején a 20-22 éves Ikarusokat" - reagált a szóvivő arra az értesülésre, miszerint a BKV műszaki ellenőrei az utastérbe áramló kipufogógáz miatt lettek rosszul.
A csepeli utasok azt panaszolták, hogy a buszok túl öregek, régiek, és nem felelnek meg a BKV megszokott színvonalának, mondta a szóvivő. A két vonalon nyolc busz naponta 6-8000 utast szállít.
Miért pont Csepelen?
Arról a szóvivő üzletit titkokra hivatkozva nem tudott felvilágosítást adni, hogy a VT Transmann Kft. mekkora összegről szóló szerződést kötött a BKV-val. A céggel a szóvivő elmondása szerint eddig nem volt ilyen probléma, de az alvállalkozó kötelezettséget vállalt, hogy a Csepelről elvont buszok minőségén javít. A BKV ezután a jövőben újra igénybe veszi őket.
A VT-Transmann nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is.
"Az önkormányzati választás előtt azzal magyarázták a buszcserét, hogy a 4-es metró építkezése miatt van rá szükség, de amikor az építkezés csúszott, otthagyták a buszokat. Miért pont Csepelen?" - tette föl a költői kérdést Német Szilárd. A képviselő írásban kérte Aba Botondot, hogy megismerhesse a BKV-nak a VT-Transmannal kötött szerződését.