Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja, jelentették ki kormánypárti politikusok. Az alagútfúrás eredetileg szeptemberben kezdődött volna, azóta folyamatos a halogatás.
Az újabb halasztás okat Gulyás László, a a BKV 4-es metró projektigazgatója szerint az, hogy az indítóakna nem épülhetett meg időben. Az indítóakna helyét ugyanis nem tudták megvenni egy magántulajdonostól, aki a hivatalos értékbecslésnél hússzor magasabb, több száz milliós árat kért a néhány száz négyzetméteres ingatlanért.
Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig. Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása.
A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel. Ebben az esetben tovább csúszhat az építkezés kezdete.