További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Bányászok segítségével, három műszakban építik a kettes metró Baross téri megállójának új kijáratát. A négyes metróvonal építésekor ugyanis a mostani kijáratot le kell majd zárni, így mindenképp szükség van az alternatív megoldásra. Ha elkészül az új kijárat, akkor a Deák téri, vagy a Nyugati pályaudvari metróállomásokhoz hasonlóan két úton lehet majd a mélyből a felszínre jutni.
A jelenlegi metrólejárathoz a majdan épülő négyes metró utastere csatlakozik majd. A most építeni kezdett új kijáratnak köszönhetően a munkák idejére nem kell majd kiiktatni a forgalomból a piros metróvonal Baross téri állomását.
130 tonna acél
Az új lejárat résfala huszonöt méter mélységig fut majd, egészen a kettes metró állomásáig. A decemberben kezdődött munkák részeként az akna elkészítéséhez mostanra 23 500 köbméter földet emeltek ki (ennyi föld tíz versenymedencét töltene meg). A hatalmas üreg falaira nagy talajvíz- és földnyomás nehezedik, ezért körülbelül 130 tonna acéldúcot építettek be, hogy a munkagödör ne omoljon be (a méretes vascsöveket később természetesen eltávolítják).
A Baross téri aluljáró falát már megbontották, itt kap majd helyet a két metróvonal közös aluljárója, ami a tervek szerint "korszerű és utasbarát" csomópont lesz. Az építkezés e szakaszát, azaz a Kerepesi út felőli oldal teljes felújítását, az érintett területek burkolatcseréjét, az új kijárathoz tartozó aluljárószakasz megépítését 2005 decemberére befejezik. Az átépítéssel párhuzamosan megkezdődtek a kettes metróvonal rekonstrukciójának idei munkái is.
Hárommilliárd forint
A négyes metró építésével kapcsolatos munkák idén hárommilliárd forintba kerülnek, az új metrókijárat építésén kívül megkezdik a metróalagút fúrásának előkészítését Budán. Az alagútfúrásra kiírt tender előminősítési szakasza júniusban zárul le, eredmény pedig év végén várható.
A kettes és négyes metró szerelvényei ügyében e héten indul a közbeszerzési eljárás, aminek 2006 első felében lehet meg a végeredménye, mint ahogy a működtetéshez szükséges egyéb rendszerek tendere is ekkor zárul majd.