További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Vizsgálatot indított a halálos biciklis baleset ügyében a BRFK közlekedésrendészeti osztálya, a szakértői véleményre még várnak, tájékoztatta az Indexet a BRFK sajtóosztálya. Így várhatóan csak néhány hét múlva derül ki, hogyan is történt pontosan a baleset.
Október közepén, egy pénteki napon egy billenőkocsis teherautó elgázolt egy kerékpárost a Thököly út és a Stefánia út kereszteződésében. A biciklis a teherautó hátsó kerekei alá szorult, a tűzoltók csak úgy tudták kiszabadítani, hogy megemelték a járművet. A férfi életét azonban már nem lehetett megmenteni.
Egy szemtanú szerint a teherautó a Stefánia úton, párhuzamosan haladt a bicikliúton közlekedő kerékpárossal, majd jobbra, a Thököly útra fordult, és nem adta meg az elsőbbséget a továbbra is egyenesen, zöldön áthaladó biciklisnek.
Egy olvasónk szerint, aki autóban ülve látta a történteket, a biciklis volt a hibás. Úgy látta, hogy a teherautó a Thököly úton haladt a Keleti pályaudvar felé a belső sávban, amikor a Stefánia út kereszteződésében a kerékpáros ráhajtott a zebrára úgy, hogy a gyalogosoknak még piros volt a lámpa.
Még nincsenek konkrétumok
A balesetről eddig csak egy helyszíni baleseti jegyzőkönyv készült, ami rögzíti, hol történt a baleset, kik voltak a részesei, kik az esetleges tanúk. Ez a dokumentum csak nagyvonalakban ír arról, hogy a teherautó és a biciklis milyen jelzésnél haladtak át a kereszteződésen, ráadásul ezek a megállapítások csak valószínűsítések, a rendőrség vizsgálata éppen ezt hivatott kideríteni, tájékozatta az Indexet Nagy Péter ügyvéd, az elhunyt férfi családjának jogi képviselője.
Az eljárásban meghallgatják az özvegyet arról, hogy a férjének milyen kerékpározási szokásai voltak, szedett-e gyógyszert, szokott-e inni. Ezután műszaki szakértőt rendelnek ki, aki pontosan megállapítja a baleset körülményeit.
Közúti baleset okozása
187. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.
Ha a sofőr a hibás, börtönbe kerülhet
Ha a szakértő azt állapítja meg, hogy a teherautó sofőrje a közúti közlekedés szabályait megsértette, akkor a büntető törvénykönyv (Btk.) alapján, közúti baleset okozása miatt indul ellene eljárás.
Az ügyvéd elmondta azt is, hogy az áldozat napi rendszerességgel járt azon az útvonalon, ahol a baleset történt. „Nem szedett gyógyszert, nem ivott, rendszeresen dolgozott, a kerékpározásnak és családjának élt – feleségét és nevelt lányát hagyta hátra” – fogalmazott Nagy Péter.
Ha a büntetőeljárásban az elkövető felelősségét megállapítják, akkor a család a károkozó üzembentartó biztosítójától vagyoni és nem vagyoni kártérítésre számíthat, tette hozzá.
Adományokat gyűjtöttek
A budapesti kerékpárosok október végén csendes demonstrációt szerveztek, céljuk az volt, hogy kinyilvánítsák részvétüket, felhívják a figyelmet a biciklis infrastruktúra hiányosságaira, valamint hogy adományok gyűjtésével segítséget nyújtsanak az áldozat családjának.
A kerékpáros közösség legalább 250 ezer forintot gyűjtött össze a családnak, olvasható a Critical Mass kerékpáros mozgalom blogján.