Kétéves vita végére került pont azáltal, hogy az idei év legnagyobb BKV-s beruházásaként 1,6 milliárd forintért mind a 40 Combinót felszerelték nagyobb ablakokkal és szerelvényenként három légkondicionáló berendezéssel. Az átalakítások miatt leállított Combinókat eddig régi (csuklós Ganz) szerelvényekkel pótolták.
A Combínó villamosok léghűtő berendezése 25 fok felett kapcsol be automatikusan, e hőmérséklet alatt csak a szellőztetőrendszer üzemel, valamint az ablakok kinyitásával szabályozható a belső hőmérséklet.
Június 16-tól a BKV járművei a tanítási szünetekben érvényes menetrend szerint közlekednek, azaz munkanap majd minden viszonylaton valamivel ritkábban, mint eddig. Ez a Nagykörút esetén azt jelenti, hogy 38 helyett 32 villamos közlekedik munkanap csúcsban.
A Ganz villamosok azonban még szeptemberben visszatérhetnek a Nagykörútra: két szerelvényt tartalékolnak belőlük arra az esetre, ha valamilyen okból nem sikerülne 38 Combinót kiadni a forgalomba. A tervek szerint szeptembertől hétvégén a Combínók közlekednének az egyes villamos vonalán is.
Az idén 40. születésnapját ünneplő BKV június 21-én születésnapi rendezvényt szervez a városligeti Műjégpályára. E rendezvényt reklámozandó szombaton és vasárnap a 6-os villamos vonalán egy UV szerelvény is jár majd, ami normál menetjeggyel és bérlettel igénybevehető. Az UV menetrendje itt olvasható.
Az utcát hűti a Combínó
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) cikke a BKV-járművek légkondicionáló berendezéseinek üzemkészségéről szól. Rámutat arra, hogy a Combínókon a szelektív ajtónyitási funkciót (csak az az ajtó legyen nyitva, amelyiken le- és fölszállnak) sokszor nem használják, az utasok felszállása utáni automatikus ajtózárás pedig egyáltalán nem működik. E tényezők jelentősen rontják a légkondi hatásfokát és növelik a fogyasztást.
Noha az ablakokat sem lehet kulccsal bezárni, a hangosbemondó rendszeresen felhívja a figyelmet arra, hogy ne nyissák ki az ablakokat, ez a módszer eddig általában elegendőnek bizonyult.