Az egyik beszállító hibázott a BKV szerint, ezért került rossz minőségű homok a Combino villamosok fékezését elősegítő tartályokba.
Mint az Index hétfőn megírta, a hétvégén többször jelentkezett probléma fékezéskor: a villamosok téli időjárásban igen fontos homokadagolója nem működött megfelelően, ezért a benne levő homokot az összes Combinón ki kellett cserélni. Hétfőn ezért jártak egy ideig régebbi villamosok a 4-6-osok vonalán.
A közlekedési vállalat közölte, hogy "hibás teljesítés történt", a károkat most mérik fel. A többletköltségeket a BKV a szerződés szerint érvényesíteni fogja a szállítóval. Korábban nem jelentkezett hasonló probléma, a BKV szerint egyedi esetről van szó. Hétfőn este már újra jártak a Combinók a megszokott vonalukon.
A homokra azért van szükség, mert az őszi-téli időjárásban csúszóssá váló sínek miatt a járművek vaskereke megcsúszhat. Azért, hogy ezt elkerüljék, fékezéskor rendszeresen homokot szórnak a kerekek alá, így javítva a tapadást.