További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Összehangolás a MÁV-val és a Volánnal
Antal a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén vázolta elképzeléseit az átszervezésről. Ennek célja egy új, gazdaságosan működtethető BKV kialakítása, amely összehangolja tevékenységét a MÁV-val és a Volánnal.
A vezérigazgató kifejtette, hogy egy hét múlva kerül a Főpolgármesteri Kabinet elé írásos előterjesztés a reorganizációról. Az anyagot ezután megvitatják a fővárosi önkormányzat szakbizottságai. Ugyancsak a jövő héten foglalkozik a javaslattal a BKV igazgatósága.
10 százalékos leépítés a fizikaiaknál?
Egyelőre csak a tervezett lépések folyamatával foglalkoztak a kabinet keddi ülésén - mondta a BKV vezére. Szólt arról is, hogy a reorganizáció a társaságnál működő érdekképviseletek bevonásával zajlik majd. Az átalakítás keretében több tucat projektet, bizottságot hoznak létre a szakszervezetek részvételével.
A vezérigazgató nem kívánta kommentálni azokat a múlt heti sajtóhíreket, miszerint a 13 ezer fős cégnél a fizikai dolgozóknak mintegy 10 százalékát, a szellemieknek pedig több mint 20 százalékát érintené az átszervezés. Annyit azonban megjegyzett, hogy "nyilvánvalóan vannak nekem előzetes elképzeléseim", amelyek nemzetközi és hazai tapasztalatokra épülnek.
Félszáz projekt
A konkrétumok azonban csak a félszáz projekt végrehajtásakor válnak majd ismertté. Az Indexnek nyilatkozó Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója elmondta: e projektek mindegyike költségcsökkentést irányoz elő, és némelyik hatása akár milliárdos nagyságrendű is lehet, de vannak olyanok, amelyek mindössze néhány tízmilliós megtakarítást hozhatnak.
Jelenleg nem a szervezetet és a létszámot, hanem a folyamatot szabályozzák - mondta Antal az MTI-nek. Az első félévben lezáruló procedúrából származik majd minden további lépés és döntés - jegyezte meg.
Antal szerint a reorganizáció folyamata gyakorlatilag már ez év januárjában megkezdődött. Példaként említette a bliccelők kiszűrését célzó fokozott ellenőrzés rendszerét.
Egyetlen járművezetőt sem bocsátanak el
Nyáry az Indexnek a kabinetülés után elmondta: várhatóan egyetlen járművezetőt sem bocsátanak el az átszervezés nyomán, a szellemi dolgozóknál azonban elérheti a leépítés a húsz százalékot. A BKV-nál jelenleg 144 ember rendelkezik munkáltatói jogkörökkel, vagyis gyakorlatilag ennyi igazgatója van a cégnek. Az óriási bürokráciát csökkenteni kell, ezért a jelenlegi 12 igazgatóságot hatra csökkentenék.
A fizikai dolgozók körében a 10 százalékos leépítés csak egy irányszám, ezt valószínűleg nem éri el a ténylegesen elbocsátandók aránya. Nyáry hangsúlyozta, hogy a kabinet elé csak a jövő héten kerül végleges anyag, addig még a szakszervezetek, a frakciók és a szakbizottságok is megvitatják az ügyet, így módosulhatnak a jelenlegi tervek.