További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Szerdán két autóbusz hibásodott meg azokon a járatokon, amelyet a VT Transman cég üzemeltet a BKV megbízásából Csepelen, mondta el az Indexnek a VT Transman ügyvezető igazgatója, Tóth Ignác. Az egyik meghibásodott buszt egy tartalékkal váltották ki, a másikat pedig a napközbeni normál "kiiktatás" idején, tehát kiállási időben javították meg, vagyis nem történt forgalmi kiesés, a busz tudta a menetrendet tartani.
Az ügyvezető ezzel a VEKE, a Városi Elővárosi Közlekedési Egyesület értesülését kommentálta, miszerint 8-ból 5 buszuk állt le két nap alatt. Tóth elmondta, összesen hét buszuk jár Csepelen, és ebből csak kettővel voltak gondok.
Ellenőrök lettek rosszul
Az Indexen számoltunk be korábban arról, hogy a BKV nemrégiben műszaki ellenőrzést tartott alvállalkozójánál, a VT Transmannál. A Csepelen két járatot, a 38/A-t és a 138-ast üzemeltető cégnél a vizsgálódó műszaki ellenőrök azonban rosszul lettek, amikor tesztelték a vonalakat.
A VT Transman Kft. ügyvezető igazgatója az Indexnek az esetről elmondta, hogy az nem szénmonoxid-mérgezés miatt történt. Arról van szó, hogy olaj szivárgott, és ez az olaj folyt rá a kuplungra, ott felmelegedve, az égő olaj szaga okozhatott esetleg később rosszullétet az ellenőröknél.
Az ügyvezető igazgató szerint a két ellenőr nem a járaton lett rosszul, hanem csak később, erről a BKV-tól értesültek közvetve, nem maguktól az ellenőröktől. A meghibásodott buszt azonnal kivonták a forgalomból, helyette egy másik jármű állt forgalomba. Tóth hangsúlyozta, hogy meghibásodási mutatóik nem rosszabbak a BKV-nál, és buszaik is automataváltósak (nem kézi váltósak, ahogyan az a korábbi hírekben szerepelt). Ugyanakkor olvasóink jelezték, hogy a VT Transman egyik csepeli busza kézi váltós mégis csak, sőt, a cég őrmezei és más járatain is vannak kézi váltós járművek.
Nem fordult még elő ilyen eset
Tóth szerint érthető, ha a BKV alvállalkozókhoz fordul, amikor nincs elegendő járműve, az alvállalkozók szolgáltatási színvonala pedig eléri a BKV-ét - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Az ügyvezető szerint járataikat folyamatosan ellenőrzi a BKV, és ezen ellenőrzések egyikén történt az eset, ami egyáltalán nem nevezhető általánosnak. 1999 óta dolgoznak BKV-nak, de ilyen még nem fordult elő.
A BKV illetékese az Indexnek elmondta: a csepeli alvállalkozói buszokon rendszeresen ellenőriznek. Az ellenőrök sem az inkriminált eset előtt, sem utána pár nappal nem tapasztaltak rendellenességet. Ugyanakkor a BKV örül annak, hogy a saját ellenőrei derítették fel a problémát