Három év ide vagy oda
Hogy miért szükséges még éveket várni az Európa nagy részén már alkalmazott módszerre, Molnár Gábor, a metróprojekt vezetője azt mondta, ha "32 évig tudtunk várni, akkor ezt a három évet még kibírjuk".
A részletesebb válasszal Garai Lajos szolgált. A "köztéri időmérőket" a járművezetőknek szerelték fel, adott meglepő választ kérdésünkre a főmérnök-helyettes, a vezetők ugyanis róluk értesülnek, mennyivel tart előttük az előző metrószerelvény. A metróvezetők tájékoztatása fontos feladat, hiszen a szerelvényeknek legalább egy perc távolságot kell tartaniuk egymás között. Igaz ugyanakkor, hogy létezik a metróban is "konkrét menetrend". Viszont előfordul, hogy a metró késésben van, és ahhoz, hogy - például csúcsidőben - a két és fél perces menetsűrűséget tartani lehessen, a vezetőknek szükségük van erre az információra.
Hol tartunk?
Az átálláshoz "nagyon bonyolult" berendezés szükséges, ezért kell még három évet várni az új rendszerre, mondta Garai Lajos. Az állomásokon ugyanis az alapinformációkat, azaz azt, hogy hol tartanak a szerelvények, csak 2007 végére fogják tudni.