Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója azt nyilatkozta, hogy a II. kerületben a Trombitás út - Fillér utca - Bimbó út - Marcibányi tér - Garas utca által határolt területtel bővülhet a fizető övezet. Óbudán a Szépvölgyi út - Montevideo utca - Kecske utca - Nagyszombat utca - Bécsi út - Vörösvári út - Bogdáni út - Óbudai rakpart - Budai alsó rakpart által határolt terület kerülhet a zónába.
A Ferencvárosi Önkormányzat a Bokréta utca - Mester utca - Haller utca - Üllői út által határolt területtel, valamint a Haller utca - Mester utca - Tóth Kálmán utca - Soroksári út által határolt területtel kívánja bővíteni a fizető parkolási övezetet. Csepel képviselő-testülete az Ady Endre út - Táncsics utca - Karácsony utca - II. Rákóczi Ferenc utca által határolt terület bevonását kéri. A kabinet a kerületi javaslatok elfogadását javasolja a Közgyűlésnek.
Budapest teherforgalmi stratégiája is szerepelt a kabinet napirendjén. Az M0-s körgyűrű keleti szektorának és északi hídjának átadása után, 2009. január 1-től az átmenő teherforgalom jelentős korlátozása várható. A javaslat a 10-es és 11-es út közti körgyűrű szakasz megépülésééig a teherforgalom levezetésére két útvonalat javasol.
Az egyik a 11-es út bevezető szakasza - Flórián tér - Vörösvári út - 10-es útvonal, a másik (ennek tehermentesítésére) a M3-as autópálya - Róbert Károly körút Árpád híd - Vörösvári út útvonal. A Róbert Károly körúti szakasz kivételével tehát a jövő év elejétől a Hungária körút teljes szakaszáról kitiltják 12 tonnánál nehezebb a tehergépjárműveket.
Ennek hatására megszűnik a személyautó-forgalmat leginkább korlátozó és a levegőminőséget károsító teherforgalom a Hungárián az M5 és az M3 csomópontja között. Emellett jelentős forgalomcsökkenés várható a Nagykőrösi úton az M0-s autóút irányába valamint az M3 autópálya kivezető szakaszán is.