'Valami történt' a pilótafülkében
További Bulvár cikkek
A ciprusi rendőrség a Helios légitársaság irodáiban tartott házkutatást egy nappal azután, hogy 121 ember halt meg egy légi szerencsétlenségben. A hatóságok, a BBC beszámolója szerint, a vizsgálat szempontjából hasznos dokumentumokat kerestek. A Helios légitársaság képviselői azt állítják, hogy ők teljesen együttműködnek a vizsgálatot végző hatóságokkal.
1999-ben alapítják az első független ciprusi légitársaságot, a Heliost.
2000-ben indulnak az első bérelt járatok.
2001-ben indul az első menetrendszerinti járat.
Jelenleg az Egyesült Királyságba, Strasbourgba, Szófiába, Athénba, Dublinba, Varsóba és Prágába repül a Helios négy üzemben lévő Boeing 737-ese.
Tudósítás a szerencsétlenségről>>>
Az eddigi boncolások, amelyeket eddig 26 holttesten végeztek el, kimutatták, hogy sokan életben voltak a ciprusi gépen egészen a földbe csapódás pillanatáig; a becsapódás pillanatában ugyanis még működött a szívük és a tüdejük. Azt azonban nem lehetett megállapítani, hogy eszméletükön voltak-e. Vagyis nem igaz, hogy az utasok még a gép fedélzetén megfulladtak és megfagytak. A Helios Varsóból Larnacába tartó járatának utasai nemrég arra panaszkodtak, hogy a gép felszállásánál légzési problémákkal küszködtek.
Gyászoló hozzátartozók hétfőn este Athénban (Fotó: EPA)
Nem tagadták meg a szolgálatot
A légitársaság járatai kedden elindulnak. A Népszabadság beszélt a Helios magyar származású utaskísérőjével, aki elmondta, hogy a korábbi hírekkel ellentétben nem szolgálatmegtagadás, hanem a személyzet lelki traumája miatt nem szállt fel hétfőn a szófiai járatuk.
Kamu volt az sms
"Fázunk. A pilóta kék(re fagyott). Meg fogunk halni. Viszlát" - a Helios-gép katasztrófája után a sajtóban megjelent sms-ről kiderült, hogy azt nem az egyik áldozat küldte a zuhanás előtt. A görög rendőrség letartóztatott egy férfit, aki azt állította, hogy unokatestvérétől kapta az üzenetet.Olvasson a kamuüzenetről>>>
Hiba a pilótafülkében
Megmenekülhettek volna a Helios légitársaság prágai járatának utasai, ha a kabinnyomás csökkenése miatt lezuhant gép pilótái időben megkezdhették volna a vészsüllyedést, hiszen háromezer méteres magasságban már elég lett volna az oxigén, és nem lett volna dermesztő hőmérséklet sem. Az, hogy elsőként a pilóták vesztették eszméletüket, arra utal, a hiba a pilótafülkében keletkezhetett.Miért? - szakértő az Indexnek>>>
Az ukrán közlekedési minisztérium elrendelte az ország légi közlekedési vállalatai által használt összes Boeing-737-es utasszállító repülőgép sürgős, rendkívüli átvizsgálását. A minisztérium sajtószolgálatának közleménye szerint az intézkedés összefügg a ciprusi gép vasárnapi szerencsétlenségével. Nemcsak azzal azonban, hanem egy ukrán utasszállító gép hasonló, de szerencsésen végződött esetével is. Az AeroSvit ukrán légitársaság Kijev-Kairó járaton közlekedő Boeing-737-ese augusztus 8-án kénytelen volt visszafordulni kiindulási helyére, mert a légnyomás hirtelen csökkenését tapasztalták a légi jármű utasterében.