Talmácsi második lett Valenciában

2005.11.06. 14:34
Talmácsi Gábor csapattársa, Mika Kallio mögött a második helyen végzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság utolsó, valenciai futamán, ezzel a 125 köbcentisek vb-pontversenyében megőrizte bronzérmes pozícióját. Az összetettet a svájci Lüthi nyerte. Talmácsi egyre valószínűbb, hogy elhagyja a KTM-et.

A második helyen végzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság utolsó, valenciai futamán Talmácsi Gábor, aki ezzel a 125 köbcentis vb-pontversenyben megőrizte bronzérmes pozícióját. A versenyt csapattársa, a szintén KTM-mel induló finn Mika Kallio nyert.

A végén kettős KTM-siker

Talmácsi Gábor (fotó: Faster Management)
Talmácsi Gábor
(fotó: Faster Management)

A svájci Thomas Lüthinek a kilencedik hely is elég volt ahhoz, hogy világbajnok legyen Kallio és Talmácsi előtt.

A magyar motoros a nyolcadik pozícióból vághatott neki a viadalnak, s rögtön a rajtnál feljött az ötödik helyre. Az első körökben négyen szakadtak el a riválisoktól, s Talmácsi is tagja volt a bolynak, amely hosszú időn át békésen "vonatozott", mígnem hat körrel a vége előtt az élen álló Sergio Gadea kiesett. Ekkor Talmácsi nagy riválisa, Mattia Pasini került az élre, akit sokáig nem is sikerült megelőznie a két KTM-es pilótának.

Az utolsó körben azonban előbb Kallio ment el az olasz versenyző mellett, majd Talmácsi is követte csapattársát, így az osztrák gyár kettős győzelmet aratott, s pilótái a pontversenyben is megőrizték második és harmadik helyüket.

Akár nyerhetett is volna

Talmácsi nem tudott gyorsab lenni sem csapattársánál, sem Pasininél, hiába ért rá Kallióra a kanyarokban, az egyenesekben egyértelműen elhúzott tőle a finn. Az utolsó körökben már a sebességváltó is hátráltatta a magyar versenyzőt, az rendere "kidobta" a sebességeket, így esélye sem volt előzni. Gadea mellett végül úgy tudott elmenni, hogy Kallio valószínűleg hozzáért a leelőzésekor, ami megzavarhatta az olaszt, így Talmácsi előtt is szabaddá vált az út. Ha nincs a műszaki probléma, a jól motorozó Talma akár a győzelmet is megszerezhette volna.

A 19 éves, idén négy futamgyőzelmet arató Lüthi ezúttal egyértelműen csak a biztonságra törekedett, s kilencedik helye elég is volt, hogy megőrizzen tetemes előnyéből öt pontot Kallióval szemben. 1966 óta ő az első svájci pilóta, aki megnyerte a 125 kcm-es kategóriát.

Talmácsi: Jó szezon volt

Jegyzőkönyv
A Valenciai Nagydíj végeredménye, 125 kcm: 1. Mika Kallio (finn, KTM) 40:26.640 p 2. Talmácsi Gábor (KTM) 40:26.877 3. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 40:27.007 ...9. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 40:50.157 ...21. Tóth Imre (Aprilia) 41:33.555
A világbajnokság végeredménye:
1. Lüthi 242 pont, 2. Kallio 237, 3. Talmácsi 198, ...28. Tóth 7

"Jól ment a motor, majdnem végig. Akkor izgultam csak egy kicsit, amikor Pasini az élen haladt, és én negyedik voltam, ha úgy marad, elvesztem a vb harmadik helyét. Nagyon gyors versenyt futottunk ma, a motorom csak arra volt most elég, hogy kövessem Kalliót és Pasinit, előzni már nem volt ereje. Éreztem, hogy Gadea bukni fog, mert túlságosan nagy tempót diktált. Ezt közvetően nem akartam kockáztatni, és számítottam arra, hogy lesz még esemény az utolsó körben is" - értékelte a futamot Talmácsi a helyszínen az Indexnek.

"A szezonnal, a harmadik hellyel összességében elégedett vagyok. Köszönöm a KTM-nek is ezt az évet, hiszen ez volt a legjobb, amióta a vb-n indulok. Az év közepén még úgy tűnt, hogy a vb-elsőségre is van esélyem, de aztán többször hibáztam, így elszalasztottam ezt a lehetőséget. Tanulóévnek nagyon jó volt ez, hasznos tapasztalatokat gyűjtöttem, így jövőre még eredményesebb lehetek. Hogy hol folytatom, ezt egyelőre még nem tudom."

KTM helyett Honda

A legvalószínűbb mégis az, hogy Talmácsi elhagyja a KTM-et, de döntés egyelőre nincs a jövőjéről. A versenyző és menedzsere, Stefano Favaro szombaton tárgyaltak az osztrák csapat vezetőivel, akik visszavonták a korábbi, 250 köbcentis kategóriás indulásra ajánlott szerződést. Talmácsit a 125 köbcentisek között szerepeltetnék, ott is a gyári gárda mellett elinduló másik istállóban. Ez Talmácsi és menedzsere számára is elfogadhatatlan, ők csak úgy tudják elképzelni a folytatást, ha a hivatalos csapat első számú pilótájaként versenyezhet 2006-ban. A magyar motorosnak már szerződést ajánlott a Honda gyári gárdája, a Kopron Scot Honda, így vélhetően oda igazol az idén három futamon is győztes Talma.