Judit
3 °C
6 °C

F1: Még a magyar sztárok csillogtak

2000.08.09. 19:41
Kapcsolódó cikkek (1)
A Szent György téri üléspróbával a Forma-1 rivaldafényébe kerülő hazai közéleti személyiségek Pannonhalma közelében szerdán onnan folytatták, ahol kedden abbahagyták. Beindították alattuk az autót, és őrült tempóban megtettek néhány kört a Rába Ringen. Csütörtöktől azonban az igazi Forma-1-es nagymenőké lesz a terep.
Pálffy István
PlayStaion játékok közbeni érzéshez hasonlította az élményt
A világ egyetlen kétüléses F-1-es autójába 11 órától egymás után szállhatott be Frei, Csisztu, Pálffy, Koko, Bocskor és (a ma már ráérő) Mezei Dániel. Persze mindegyikük csak utasként. Ez mit semmit sem vont le a száguldás tényéből, mert Olivier Panis személyében valóban Forma-1-es pilóta ült a volán mögé. A kissé porosnak bizonyuló pálya biztonságossá tétele miatt csúszva kezdődött bemutatót Frei Tamás nyitotta, aki beszállás előtt csak annyit mondott, félni ugyan nem fél, de most majd kiderül, valóban jók-e a fogtömései. Két kört dübörgött a McLaren tesztpilótájával a 750 lóerős kétülésesben, aztán az autó visszatért az alkalmi boxba. Frei kereste a szavakat. A lényeg: "Nem tudok mást mondani rá, minthogy elképesztő. Amíg a riporter nyilatkozott és felidézte/kiheverte a vele történteket, az autót Csisztura kezdték átállítani. Fotósok, kamerák, interjúk.

Az F1-es szakírók Panis kegyeit keresték. A francia pilóta elmondta, milyen jó érzés, hogy Hakkinen, Coulthard és Ron Dennis is fontos részt tulajdonít a csapat ,,talpra állásában" és sikereiben az ő tesztelésének, de azért számára is a verseny az igazi. Szavaiból kiderült, hogy a jövő évi szezonra négy csapat is szerződést ajánlott, a BAR-t és a Benettont nevezte meg ezek közül.

Frei Tamás
, de most majd kiderül, valóban jók-e a fogtömései
A meleg, a pályán lévő piszok és az elhúzódó autóbeállítások miatt meglehetősen döcögősen kezdődő programban a világ leggyorsabb országúti autójaként ismert - de összesen száz darabban legyártott, darabonként egymillió dollárért eladott és már nem gyártott! - F1 GTR körei következtek. Hangja ennek a kocsinak is volt (legalább 120 dB indításkor), de az meglepő, hogy alig 10 másodperccel több idő kellett neki egy kör megtételéhez, mint F-1-es társának. A GTR volánja mögé a nálunk kevésbé ismert Chris Goodwin ült - Angliában a csapat első számú pilótájának tartják. Csak nem a Foma-1-nek, hanem a Le Mans-i 24 órásoknak és a hosszútávú versenyeknek. A sportkocsit egy utcai változatú Safety Car és egy sportosított és két (!) motorral - első-hátsó kerekek külön hajtva - felszerelt A-class követte. A jelenlévő üzleti partnerek, újságírók és fotósok közül kiválasztottak azért a GTR-re kacsintgattak. Pedig a kicsikének igazán öblös hangja és zavarba ejtő gyorsulása tényleg élményszámba ment.

Csisztu Zsuzsa
Nem versenyeznek, vodkáznak
Kevéssel dél előtt a tűzálló versenyruhába öltözött, majd a hátsó ülésre beépített Csisztu Zsuzsa következett. A konferanszié szerepet játszó Mezei indulás előtt megkérdezte Panist, volt-e már ilyen csinos utasa. A válasz: Yes, sure! De nehogy sértődés legyen, négy kört repesztett az egykori tornásszal. Mindenki boldog volt, minden megbocsátva. Pálffy a tényeknek megfelelően tagadta, hogy a kiválasztottak vagy a mögöttük álló média fizetett volna a részvételért. Aztán beült, mentek vele néhány kört, kiszállt, és a PlayStation játékok közbeni érzéshez hasonlította az élményt. Csak itt fizikálisan is átélte az egészet.

Ebédidő, szünet - Bocskor, Kokó és Mezei eztán következtek. Az élményt megosztották, elmondták, hogy mit éreztek 200 felett, hat centivel a föld felett ülve, mit a kanyar előtt, éas mit a kigyorsításkor.

Az összképről ekkor nem csak az istálló, az autók, és az utasok, hanem a Finlandia vodkát kínáló lányai és a West hostessei is gondoskodtak. Hiába no, Adrenalin volt a program neve.

A Forma-1 valódi sztárjai holnap teszik meg a verseny előtti első köröket a Hungaroringen
A Forma-1 valódi sztárjai holnap teszik meg a verseny előtti első köröket a Hungaroringen, de a csütörtök igazából még mindig a médiának szentelt és a versenyláz-fokozására szolgál. Az örök riválisoknak tartott McLaren és Ferrari párharca holnap még elmarad. Koradélután az angol csapat tart sajtófogadást - szokás szerint a boxutcában - , majd órákkal később - ugyancsak a hagyományoknak megfelelően - a Ferrari ,,médiaközéppontba" állítása következik a belvárosban.