Bemutatták az új Jaguárt

2001.01.10. 12:31
Kedden Coventryben - az F1-es csapatok közül elsőként - a Jaguar mutatta be 2001-es Forma-1-es versenygépét. Az R2 kódnév alatt született autót a két pilóta, az ír Eddie Irvine és a brazil Luciano Burti leplezte le. A versenyzők mellett szerepet kapott a bemutatón a tervezőmérnök, John Russell és az aerodinamikáért felelős Mark Hanford is. Külsőre a gép nem sokat változott a tavalyihoz képest: csupán egy új számítástechnikai szponzor neve került a kasztnira. A motor a 2000-es Cosworth továbbfejlesztett változata, a váltó pedig szintén a múlt században alkalmazott hétsebességes szerkezet tökéletesített változata.
Eddie Irvine, az istálló első számú pilótája már az első tesztek előtt optimistán tekint a jövőbe: "Külsőre minden szebbnek tűnik, mint tavaly, remélem, ez a karosszéria alatt sem lesz másképp. Lehetetlenség megjósolni, hogy hány pontot szerzünk a szezon során, talán ötöt, talán ötvenet - a Forma-1-ben bármi megtörténhet - a lényeg, hogy több legyen mint tavaly. Sajnos, a Ferrari és a McLaren jóval a mezőny előtt jár, ám mögöttük óriási harc lesz a harmadik hely megszerzéséért. Remélem, mi leszünk azok, akik a legközelebb kerülünk a vezető duóhoz. Izgalmas, élvezetes szezonra számítok."

Eddie Irvine és Luciano Burti leplezte le az R2-t

Jerezben kedden folytatódott a Williams és a Benetton hét elején megkezdett tréningje. Az elsőhöz hasonlóan a második napon is Ralf Schumacher volt a leggyorsabb, több mint fél másodpercet javítva legjobb idején. Őt majd egy szekundummal lemaradva Giancarlo Fisichella követte, aki már természetesen az új Renault motorral a háta mögött körözött. Az erőforrás jól bírta a megpróbáltatásokat, hiszen 62 kör alatt semmi gondot nem okozott a pilótájának. Az olasz benettonos mögött Marc Gené és Juan-Pablo Montoya zárta a napot. Érdemes megemlíteni, hogy a Williams kolumbiai versenyzője, Montoya majdnem két másodperccel lassabb volt csapattársánál, a kis Schuminál.

A tesztek szerdán és csütörtökön folytatódnak.