További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Todt a Williamsre hívta fel a figyelmet
Kezdjük a beszámolót Michael Schumacher gondolataival, melyek egy jó vesztes szavait idézik: "Coulthard a kicsúszásaimtól függetlenül is gyorsabb volt, mint én, valószínűleg mindenképp megelőzött volna. Interlagosban sem a taktikánk, sem az autónk nem működött úgy, ahogy vártam. Minden bizonnyal a futómű, illetve a kasztni "vizes" beállításával volt a baj."
Pilótája kijelentéseit Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója is megerősítette. "Vasárnap igazából semmi nem jött össze, mind taktikailag, mind a kocsi teljesítményét illetően elmaradtunk a McLarentől." - szólt az angol szakember.
Montoya és Michael Schumacher fotó: EPA |
Jean Todt, a Scuderia főnöke pedig inkább már a Brazíliában feltűnt új ellenfélről és a közeljövő eseményeiről beszélt: "Mostantól világos, hogy a VB-címért nem csak a Ferrari és a McLaren harcol, szerintem a Williams is bekapcsolódott a küzdelembe. A hat pont azonban nagyon fontos, mert a bajnokság hosszú, s a végén az győz, aki a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtja. A következő futamra, Imolára, nem tervezünk nagy változtatásokat, csupán kisebb finomításokat hajtunk végre."
Barrichello ismét másra mutogat, Ralf csak nevet
A vörösök alakulatának másik fele, a Barrichello szekció, még Schuminál is csalódottabb volt a futamot követően. A brazil pilótának ugyanis egy ütközés miatt fel kellett adnia a versenyt. A karambolnak részese volt Ralf Schumacher is, s Rubinho annak ellenére őt okolta a kiesése miatt, hogy a televíziós felvételek alapján egyértelműen a hazai sofőr figyelmetlenségénak tudható be a baleset. "Lehetetlen volt elkerülni az ütközést. Ralf előttem haladt, majd az egyenes végén a bal oldalra húzódott, mintha előzni akarna. Hirtelen azonban visszatért a versenyívre, s lefékezett. Még reagálni sem volt időm, így belementem hátulról. Azt kell mondanom, hogy Ralf nem tud vezetni, még mögötte haladni is veszélyes. Ezért történik vele mindig valamilyen szerencsétlenség. Legutóbb Malajziában szintén velem, Ausztráliában pedig Villeneuve-vel csapott össze." - vélekedett kicsit furcsán Barrichello, aki a szurkolóknak tett ígéreteiből - látványos versenyzés, futamgyőzelem - semmit sem váltott be.
A karambol másik szenvedője, Ralf Schumacher válaszra sem méltatta a ferrarist, mikor az esetről kérdezték, csak elmosolyodott és inkább csapata esélyeiről mondott néhány szót: "Bebizonyosodott, hogy az autónk remek, és a legjobb úton haladunk a futamgyőzelem felé".
Ralf csapattársa, a versenyben a 38. körig biztosan vezető Montoya szintén pórul járt, őt Verstappen lökte ki a pályáról. A holland sofőrt a versenybíróság 33 ezer márkára büntette az ámokfutása miatt.
"Coulthard világklasszis!"
David Coulthard |
Mika Hakkinen, Coulthard csapattársa, aki elsőként gratulált a skótnak, már nem volt ilyen boldog, hiszen a rajtrácson ragadt. "Nem tudtam elindulni, mert tönkre ment a kupplung. Nem tehettem semmit, szörnyű érzés volt ülni az autóban. A hátrányom már 25 pont Schumacherrel szemben, de nem adom föl." - szólt Mika, akinek valószínűleg sokat jelent majd, hogy San Marinóban újra mellette lesz a felesége, Erja, négy hónapos kisfia, Hugo pedig első alkalommal kíséri el apukáját egy futam helyszínére.
"Az első figyelmeztetés"
Végül lássuk, hogyan értékeli az olasz sajtó a Scuderia első vereségét.
La Gazzetta dello Sport: "Coulthard, a repülő skót legyőzte Schumit. A döntő előzés esőben történt, amire végképp nem számíthatott a német pilóta, hiszen nedves körülmények között általában ő szokott elhúzni az ellenfelek mellett. Vasárnap azonban épp fordítva alakultak a dolgok, így a Ferrarinak a vereség keserű ízével is meg kellett barátkoznia."
Tuttosport: "Schumacher kicsúszásait látva el kell hinnünk, hogy az 1-es számú Ferrarit is egy emberi lény vezeti."
La Repubblica: "Az első figyelmeztetés a Ferrari számára"