További Forma-1 cikkek
- Tovább dőlhet a kártyavár a Red Bullnál: újabb kulcsember távozhat Verstappenéktől
- Nyolcan még Norrisnál is többet vártak arra, hogy végre F1-es futamot nyerjenek
- Egy százalék – Norris életjelet adott magáról a futamgyőzelem után
- Eljött Norris nagy napja: 15 dobogós helyezés után megszerezte első futamgyőzelmét
- Nagy csatát vívott Verstappen és Leclerc a rajtelsőségért, végül ismét a holland bizonyult jobbnak
Új autóval jöttek
Mario Theissen |
A BMW sportrészlegének főmérnöke, Dr. Mario Theissen egy budai étteremben vacsorázott együtt néhány magyar újságíróval, amelyen bélszín és remek borok mellett beszélt a Williamsnél történt eseményekről.
Elfelejtik az otromba orrot
Az új autóra természetesen mindenki nagyon kíváncsi, hiszen a szezon elején bemutatott orr, illetve első szárny nem váltotta be hozzá fűzött reményeket. Dr. Theissen nem is kertelt, elmondta, "ehhez a megoldáshoz sosem lehet visszatérni, mert túl nehéznek bizonyult és nem növelte jelentős mértékben a leszorítóerőt, vagyis kudarcot vallott".
Nem tudták kipróbálni az új autót
Marad tehát a jól bevált, egyszerűbb rendszer, amelynek "kifejlesztése szerencsére nagyon rövid idő alatt sikerült, alig több mint egy hónapot vett igénybe". Arra persze az augusztusi teszttilalom miatt már nem volt ideje a Williamsnek, hogy ki is próbálja, így "a csapatnak valójában a pénteki és a szombati edzések lesznek a legfontosabbak, ekkor derül ki ugyanis, hogy milyen az új autó ".
A biztonsággal nincs gond
Az tehát biztos, hogy minden idők legcsúnyább Williams-kocsiját, de még ahhoz hasonlót sem láthatunk többé a versenypályákon, ám a jövő évi szabályváltoztatások miatt újra sokat változik majd az autó. A módosításokra a szövetség szerint a túl gyors kocsik miatt van szükség, Theissen viszont úgy véli, sokkal inkább a csillagászati F-1-es költségek csökkentése a cél: "Nagy balesetek voltak idén, viszont Ralfon kívül senki nem sérült meg. Valójában szerintem nincs gond a biztonsággal a Forma-1-ben, sokkal inkább a költségek lecsökkentés az FIA célja. A módosítási javaslatok három részre oszthatóak: a gumi és a kasztni változtatásaiban nagyjából az összes csapat egyet ért a szövetséggel, a motorkérdés viszont problémás. Az FIA jövőre már két versenyt kibíró motorokat akar, ami csökkentené is a büdzséket, viszont 7-8 hónap alatt lehetetlen kivitelezni ezt. Az új, ellenállóbb motor előállításához 18 hónap kellene. Az ötlet viszont jó, sőt, én tovább mennék, olyan erőművek kellenek, amelyek három versenyt is kibírnak".
Ralf Schumacher hamarosan visszatér
A jelen lévő újságírók közül Ralf Schumacher nevét hallva néhányan már lemondóan bólogattak, azt feltételezve, a pilóta a súlyos indianapolisi balesete után nem hogy idén, de lehet, hogy soha nem ülhet újra F-1-es autóba. Ezt a német szakember azonnal cáfolta, megerősítette, hogy a fiatalabbik Schumacher még idén visszaül a Williams-BMW-be. (Bátyja, Michael Schumacher szerint már Belgiumban indulni fog.)
Jön a hidegvérű angol és ausztrál
Theissen is elismerte, minden bizonnyal változik a munkájuk, mert a német racionalitást és a dél-amerikai temperamentumot jövőre a hidegvérűbb angol stílus és ausztrál higgadtság váltja fel.
Biztosak Buttonban
Természetesen Button igazolása a sajtó szerint még kérdéses, Theissen viszont elmondta, semmi kétség, a 24 éves angol jövőre náluk vezet, még akkor is, ha "valószínűleg a bíróságon végződik az eset". A mérnök viszont állítja, "Buttont a Williams leigazolhatta, mert annak ellenére, hogy a Német GP előtt, mindössze alig egy hét alatt állapodott meg Sir Williams az angollal, többször is megvizsgálták a BAR-ral kötött szerződését, és annak egyik pontja lehetővé tette a csapatváltását."
Csak beszélgettek Häkkinennel
Korábban azt is rebesgették, hogy Mika Häkkinen tér vissza a Williamsszel jövőre, és Theissen el is árulta, tavasszal a 2001-ben visszavonult finn pilóta és Sir Frank Williams "beszélgettek is, ám a szerződéskötés nem került szóba."
Jövőre jobb lesz
Jövőre szinte biztosan sikeresebb szezonja lesz a Williamsnek, amely "kétségtelenül kisebb válságon megy át, ám ez nem tragédia, mert a BMW 1999-ben már átesett hasonló változáson, és tökéletesen sikerült átstruktúrálnia a céget, így a módosításokban a Williams segítségére lehet".
A Ferrari szinte verhetetlen
Theissen a gondok ellenére is jó versenyre számít a Hungaroringen, és felvetésünket, hogy vasárnap esni fog a Hungaroringen, kétkedve fogadta, mondván Magyarországon a Forma-1 idején soha nem esik, bár "ha így lesz, akár egy Minardi is megnyerheti a versenyt, feltéve, hogy csak az ő versenyzői találják el a megfelelő gumikat. Ez is bizonyítja, mennyire fontosak a jó abroncsok, és az is, hogy a Bridgestone tavalyi gyengélkedése után a Ferrari idén újra szinte verhetetlenné vált."
Persze biztosan reméli, a "szinte" a hétvégén érvényesül, és akkor talán Montoyával koccinthat a keddi születésnapján a vacsora végén kapott magyar borral.