Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Defektveszély miatt új gumik a Forma-1-ben

2004.09.06. 10:59
A múlt heti monzai tesztelésen Michael Schumacher és Olivier Panis bukott defekt miatt, míg a bő egy héttel ezelőtti belga futamon hárman is verseny közben kaptak defektet. Hat napon belül ötször mondtak csődöt az abroncsok, ebből négyszer a Michelin termékei, ezért a francia cég a hétvégi Olasz Nagydíjra már erősebb abroncsokat szállít.
A bő egy héttel ezelőtti Belga Nagydíjon három sztárpilótát, David Coulthardot, Jenson Buttont és Juan Pablo Montoyát is defekt hátráltatta, a skót és a kolumbiai csak időt veszített, az angol viszont súlyos balesetet is szenvedett, amikor kocsijának egyik hátsó gumija szétrobbant.

Belgiumban állítólag a kerékvető volt a hibás

A verseny után a a csapatokat abroncsokkal ellátó Michelin elhárította a felelősséget, és a mérnökök megállípították, szinte biztosan az aszfaltcsík Buszmegálló hajtűkanyarjánál található túl éles kerékvető sértette fel a gumikat, amelyek utána nem bírták a terhelést.

Néhány nappal később, a monzai tesztelésen a rivális abroncsgyár, a Bridgestone legjobb pilótája, Michael Schumacher szenvedett defekt miatt igen komoly balesetet, amikor a célegyenesben, háromszáz kilométer fölötti tempónál eldurrant a bal hátsó kereke. A világbajnok szerencsésen megúszta az ütközést, a Bridgestone pedig elismerte, termékük hibája okozta a karambolt.

Schumacher háromszáz fölötti tempónál karambolozott

Másnap, azaz múlt pénteken Olivier Panis a második sikán előtti egyenes végén kapott szintén balhátsó defektet, majd ütközött nagyot. Istállóját, a Toyotát a Michelin látja el gumikkal, és úgy tűnik, a cég a szerencsétlenségeket látva - bár a belgiumi esetek miatti felelősséget továbbra is elhárítja - jobbnak látja módosítania az abroncsait.

Sam Michael, a Williams technikai igazgatója vasárnap egy interjúban elárulta, Monzában új gumikkal indulhatnak versenyzői.

Az új gumi erősebb lesz, mint az eddigiek

"Gumiszállítónk új típusú keveréket gyártott a hétvégi futamra. Az abroncsot megerősítették, nagyobb erőhatásokat is kibír, mint az eddigiek. A változtatásra elővigyázatosságból volt szükség" - nyilatkozta a szakember az f1racing.net riporterének.

A Bridgestone részéről egyelőre nem kommentálták a rivális cég döntését, ám valószínű, hogy az ő versenyabroncsukon is várhatóak módosítások.