Eltiltotta a Michelin a Ferrari új pilótáját

2005.08.23. 10:38
Felipe Massa, a Sauber jelenlegi, a Ferrari leendő pilótája nem tesztelheti többé a Michelin gumijait, mert a héten a Bridgestone abroncsokkal futó piros autót is kipróbálja. A franciák sportigazgatója aggódik, mert a versenyző titkos adatokat adhat át a rivális gumiszállítónak.
Az eheti monzai gyakorláson próbálja ki először a Ferrari autóját az istálló új pilótája, Felipe Massa.

Massa itt még Sauber-pólóban, Barrichellóval
Massa itt még Sauber-pólóban, Barrichellóval
Még vezetheti a Saubert

Az augusztus elején Rubens Barrichello helyére szerződtetett tehetség csak jövőre versenyezhet a piros autóval, ám gumitesztet többé nem végezhet jelenlegi istállója, a Sauber gépével: a svájci csapat abroncs szállítója, a Michelin eltiltotta őt, mert a Ferrari a rivális Bridgestone termékeit használja.

A francia márka ezentúl semmilyen új információt nem oszt meg Massával. "Nem szeretnénk, ha titkos adatokat juttatna el az ellenfelünknek" - nyilatkozta Pierre Dupasquier, a cég sportigazgatója a Török Nagydíjon az angol Autosport magazinnak.

"Nem örülünk, hogy így alakult"

A szakember elmondta, Massa továbbra is vezetheti az autót a futamokon és a hivatalos edzéseken kívül is, de a helyzete igen kellemetlen. "Természetesen nem akadályozhatjuk meg, hogy beüljön a Ferrariba, és meg kell bíznunk benne, hiszen a Saubernek szüksége van rá az idei gyakorlásokon. Persze nem örülünk, hogy így alakult".

A 24 éves pilóta Olaszországban az F2005-ös Ferrarival és a Sauber Petronasszal is fog körözni, és annak ellenére, hogy semmit nem mondanak neki a Michelin gumikról, biztosan érezni fogja a különbséget.

A Bridgestone lemaradt a Michelintől

A Bridgestone idén nagyon lemaradt a fejlesztésekben a riválistól, egyetlen élcsapata, a Ferrari egyedül nem tud annyi kört megtenni, hogy utolérjék a Michelint. Még úgy sem, hogy már a szezon elején jelezték, nem tartják be a kilenc másik istálló között létrejött tesztkorlátozást. A világbajnok istálló gyenge eredményeinek a használhatatlan gumi az első számú oka.

Massa az októberi idényzáró Kínai Nagydíj után vált végleg csapatot, bár 2003-ban már dolgozott a Ferrarinak, tesztpilótaként.