A Ferrari a legfontosabb, 75 éve így csináljuk

2010.07.27. 16:23
Az olaszok elnöke nem érti a felháborodást, már a háború előtt nyertek úgy futamot, mint vasárnap Németországban.

Elégedett a Német Nagydíjjal Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök, szerinte semmi baj nincs vele, hogy Felipe Massa átengedte Fernando Alonsónak a győzelmet. Az istállót százezer dollárra büntették, további szankciókra is számíthat, de a főnök szerint megszokott, ami történt.

"Nem érdekel a vita, megismétlem, amit mindig is mondtam, a pilótáim jól tudják, erre kell figyelniük: aki a Ferrarinál versenyez, tisztában vele, első a csapat, a személyes érdekek másodlagosak" - idézte a Gazzetta dello Sport.

Nyolc éve sokkal durvábban oldottak meg hasonló helyzetet az olaszok, amikor Michael Schumachert engedte előre Rubens Barrichello: a Ferrarit egymillió dollárra büntették, írásba foglalták, hogy a csapat nem befolyásolhatja külső kéréssel a futam végeredményét.

Montezemolo nem tagadja, a Ferrarinál ez általános: "Az ilyesmi Nuvolari óta előfordul,  személyesen is tapasztaltam, amikor technikai igazgató voltam az istállónál még Lauda idején". (Tazio Nuvolari 1933 és 1937 között versenyzett a Ferrarinál, Lauda a hetvenes évek közepén.)

Az ellenfelek közül a Red Bull keményen, a Mercedes finomabban szólt be, a McLaren visszafogottan kezelte az esetet, Martin Whitmarsh csapatmenedzser négyszemközt ül le Stefano Domenicali Ferrari-csapatfőnökkel beszélgetni.

"Elég a képmutatásból, bár megértem, hogy egyesek szívesen látták volna, ahogy a két kocsink megsemmisíti egymást. Én és a szurkolóink biztosan nem" - utalt a Red Bull kritikájára Montezemolo. Ők hagyták egymás ellen menni Sebastian Vettelt és Mark Webbert Törökországban, a vége baleset lett.