Érdekes részletek az új esős Forma-1-es rajtnál

2017.03.14. 10:54

Az F1-csapatok és az FIA elfogadták idénre az esős versenyrajtokra vonatkozó szabályváltozást, azaz hogy az eddigi, biztonsági autó (SC) utáni libasoros indulás helyett rendes állórajt legyen. A részleteket viszont csak most véglegesítették, és akad jó néhány fontos pont a szabályban.

Azaz:

  • az autók esőgumin, a SC mögött kezdik a futamot
  • az indulás után felvezető körök lesznek, de csak az első nem számít bele a versenytávba
  • a boxból induló autók ezekre a körökre felzárkózhatnak a többiek mögé - hogy megtapasztalhassák a körülményeket -, de a startra vissza kell menniük a depóba, és onnan rajtolni
  • a depóból induló autóknak nem kell kötelezően teljesíteniük a felvezető köröket a SC mögött
  • a SC kiállásakor azt követve kiállni a depóba, és gumit cserélni tilos, ha valaki megteszi, 10 mp-es büntetést kap
  • ha a felvezető, biztonsági körök alatt cserél valaki kereket, a depóból kell rajtolnia
  • ha a felvezető körök alatt sem javulnak a körülmények, a SC a depóba vezetheti a mezőnyt, ahol várakozhatnak, míg javul az idő
  • ha ez utóbbira kerülne sor, nincs második próbálkozás az állórajtra, vagyis a mezőny majd az eddig megszokott, SC-kiállás utáni libasoros starttal kezdi a versenyt
F1wet