Nagyon elszállt a Red Bull, tesztcsúccsal 1. a Ferrari

2019.02.28. 09:31

Utolsó előtti napját kezdte meg a barcelonai Forma-1-es teszten a mezőny csütörtökön. Álmosan indult a nap, Hamilton teljesítette az első mért kört, de mivel a szokásos 1:20 körüli helyett 2 perces kört futott, nem mondhatni, hogy bárki is ambiciózusan indult volna.

A Ferrarinál kicsit borultak a tervek az utolsó 16 órára, ugyanis Vettel szerdai bukása miatt változtattak a pilótaleosztáson: a héten eddig délelőtt egyik, délután másik versenyzőjükkel köröztek, mostantól viszont egy-egy egész napot kapnak.

A csütörtök a szerda délutánt teljesen elveszítő Leclercé lett, az utolsó nap, a péntek Vettelé.

Húsz perc után csütörtökön aztán kezdett beindulni a körözés, a renault-s Hülkenberg, Magnussen a Haas-Ferrarival és a Toro Rosso-Hondában Alex Albon is gyors kört futott. És nem is kétperceset.

Aztán 10-kor jött az, amit talán sejteni lehetett, de azért így is erős:

1:18.097-es kör Hamiltontól. A közepes gumin.

Ez egy másodperccel gyengébb Sainz szerdai tesztcsúcsánál és majdnem eggyel az eddigi leggyorsabb köröknél, csakhogy azokat szuperlágy, de inkább ultralágy gumin futották. Az ultra úgy 1,5, a szuperlágy legalább 1 másodperccel gyorsabb a közepes keveréknél, amit a legtöbben fel sem raktak az egész teszt alatt. Lehet valami extra a Mercedesben is, nem csak a Ferrariban. Természetesen az angol ezzel a körrel élre állt.

A Ferrari fél 11 előtt tájékoztatott a szerdai Vettel-balesetről, amikor a Ferrari a 3-as, jobbkanyarban elment egyenesen, bele a falba. A csapat szerint az egyik felnivel történt valami, "károsodott, mert találkozott egy külső tárggyal". Hogy mi volt az, még nem tudni.

Az újabb nagy kör fél tizenkettő körül érkezett, újra egy McLarentől, ami nyerte az elmúlt két napot: Lando Norris 1:17.084-es tesztrekordot ment. Ez ugye 1 másodperccel jobb Hamilton korábbi közepes gumis körénél, csakhogy Norris ultralágy gumit használt, ami minimum 1,5 másodperccel gyorsabb. A McLarentól mindesetre ez kiváló, lehet, hogy idén újra mutatnak valamit?

A Red Bull-Hondával Pierre Gasly hamar Norris után eredt 1:17.091-gyel, ugyanolyan gumival. 6 ezreddel volt lassabb.

Barcelonai teszt, a 7. nap felénél

1    Leclerc        Ferrari        1m16.231s
2    Albon   Toro Rosso   1m16.882s
3    Norris   McLaren      1m17.084s
4    Gasly     Red Bull        1m17.091s
5    Hülkenberg  Renault  1m17.496s
6    Stroll  Racing Point    1m17.556s
7    Giovinazzi  Alfa Romeo 1m17.639s
8    Hamilton   Mercedes   1m18.097s
9    Russell     Williams     1m18.130s
10  Magnussen   Haas     1m18.199s

Déli 12 után pár perccel egy újoncé, az STR-Hondás Alboné lett a tesztek első 1:16-os köre, 1:16.981, amit hamar 1:16.882-re javított. Ultralágy gumikon.

Leclerc és a Ferrari reagált elsőként, a monacói előbb csak megközelítette Albon idejét, kevéssel múlt fél egy, amikor 1:16.658-cal az első helyet is átvette. Majd gyorsan 1:16.361-re faragott. (Tavaly Hamilton pole-köre a Spanyol GP-n 1:16.173 volt.)

Ebédre 1:16.231-nél állt meg a ferraris.

A délután a szokott csendeben telt egészen negyed négyig, amikor a nap egyik leggyorsabbja, Gasly a 9-es kanyarban keményen odacsapta a Red Bull-Hondát. A francia azonnal kiszállt a kocsiból, aminek a fara súlyosan roncsolódott, azonnal látszott, hogy a napja véget ért. Sőt még a Red Bull pénteki programja is veszélybe került. A Red Bull viszont nem pakolt össze, és indult el haza, így szinte biztosan menni fognak holnap is, Verstappennel.

Az utolsó órában pörögtek még fel az események, nagyon enyhén: előbb Stroll Racing Point-Mercedese, majd percekkel a leintés előtt Leclerc Ferrarija állt meg a pályán.

A monacói tesztcsúcsát egyébként senki nem fenyegette a zárásig, a Ferrari az első kettő, múlt heti után újabb tesztnapot nyert Barcelonában.

Pénteken jön az utolsó nap.

Barcelonai teszt, 7., utolsó előtti nap

1    Charles Leclerc    Ferrari    1m16.231s    -    138 kör
2    Alexander Albon    Toro Rosso/Honda    1m16.882s    0.651s    118
3    Lando Norris    McLaren/Renault    1m17.084s    0.853s    84
4    Pierre Gasly    Red Bull/Honda    1m17.091s    0.860s    65
5    Daniel Ricciardo    Renault    1m17.204s    0.973s    65
6    Nico Hülkenberg    Renault    1m17.496s    1.265s    73
7    Lance Stroll    Racing Point/Mercedes    1m17.556s    1.325s    103
8    Antonio Giovinazzi    Alfa Romeo/Ferrari    1m17.639s    1.408s    71
9    Romain Grosjean    Haas/Ferrari    1m17.854s    1.623s    16
10    Lewis Hamilton    Mercedes    1m18.097s    1.866s    85
11    George Russell    Williams/Mercedes    1m18.130s    1.899s    140
12    Kevin Magnussen    Haas/Ferrari    1m18.199s    1.968s    53
13    Valtteri Bottas    Mercedes    1m18.862s    2.631s    97