A szurkolókat szállító Fradibusz-hálózat is elbukott a védjegyvitában
További Futball cikkek
- Marco Rossi: Az egyetlen csapat volt a négyből, amelyet szerettem volna elkerülni
- „Nagyok voltak az elvárások, de nem hozza a számokat" – elégedetlenek a magyar válogatott támadóval
- Ebbe belehúztunk: a magyar válogatott Törökország ellen harcolhatja ki élvonalban maradását
- Aranylabdás játékossal pótolná visszavonult klasszisát a Real Madrid
- Rosszul húzták be a lesvonalat, a honi szövetség eltiltotta a párost
A Ferencvárosi Torna Club keményen védi a Fradi-védjegyet, ennek újabb áldozata az FradiBusz-hálózat, amely négy éve szállította a klub szurkolóit - elsősorban vidékről a fővárosba - a bajnoki meccsekre.
Az FTC hétfőn hivatalosan értesítette Végel Tamást, a FradiBusz-hálózat megálmodóját, hogy tilos bárkinek is használni a FradiBusz-hálózat vagy a FradiBusz kifejezést, ellenkező esetben a klub jogi úton komoly szankciókat szabhat ki, írta a szervezet hivatalos oldala. Nyilvánvaló, hogy a klub jogászainak a név használatával volt problémájuk.
A FradiBusz-hálózat első útja a 2011-es, Videoton elleni bajnoki meccs volt, amelyre 18 útvonalon, összesen 750 szurkoló jutott el az Albert Stadionba.
A hálózat szervezői saját oldalukon így emlékeznek az elmúlt időszakra: "az elmúlt évek során munka, család, magánélet mellett óriási dolgot hajtottak végre: több ezer vidéken élő szurkolótársunknak segítettek abban, hogy olcsón és rendszeresen eljuthassanak Budapestre, Fradi-meccsekre. A szurkolói kártya kiváltását, a meccs belépőjegy elővételét és a teljes utazást is megoldották a szervezők. Az Újpest elleni hazai rangadókra nem egyszer több mint 1000 fő érkezett buszokkal a fővárosba, de 2013 őszén ez majdhogynem elérte az 1500 főt is."
A buszhálózat szervezői szerint a név megszüntetése, ezzel együtt a hálózat felszámolása mögött a szurkolói csoportok és a klubvezetés közötti háború áll. Szerintük az szúrta a vezetőség szemét, hogy a FradiBusz-hálózattal szervezetten utazó szurkolók sem regisztráltak még az új stadionba, továbbá a 2014 őszén, az Újpest elleni meccsre szervezett tüntetésre több mint félezren érkeztek a buszokkal óriási konvojban és hangulatban.
Az egyes oldalak, névhasználatok megszüntetése érdekében folytatott szisztematikus munkának az az oka, hogy a Fradi bejegyzett védjegy, amely a klubé. Kubatov Gábor elnök úgy gondolkodik, ha "elutasítjátok a klubot és a vezetőit, ha nem jártok meccsekre, sőt kárt okoztok a bojkottal, ne használjátok a csapat nevét." Ahol kárt okoznak a szurkolók, ott fellépnek a jogbitorlók ellen. Egyébként a védjegy használatáról meg lehet a klubbal állapodni, ahogy erről korábban írtunk. A klubvezetők és a szurkolók közötti egyre fokozódó ellentét miatt erre viszont nagyon kevés az esély.
Az utóbbi időben a klub jogi úton elérte, hogy a Facebook letiltsa a Fradi C-közép oldalát, és a fradisziv.hu-t. Előfordulhat, hogy a következő a klub legnagyobb ellenségének tartott Fradimob lesz, amely saját FB-oldalán már tett erre utaló célzást, sőt már létezik egy F-Mob közösség is.
Update: megvan a szervezet új neve: zöld-fehér buszhálózat néven üzemel tovább. A korábbi szervezet helyett, ahogy klub hivatalos honlapján is olvasható, az FTC indít Fradibusz-hálózatot. Ezért kellett a korábbi szervezőknek megváltoztatni a nevüket.