Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Nem lesz csapatsorrend Micheliszék között a Hondánál

2016.01.15. 14:23

A héten a Honda hivatalosan is bejelentette, hogy Michelisz Norbert, Tiago Monteiro és Rob Huff lesz a három pilótájuk a 2016-os túraautó-vb-szezonban, a régóta várt hírt után pedig az olasz Omnicorse meg is szólaltatta a WTCC-csapatot vezető Alessandro Marianit, aki az új versenyzőkkel együtt Jerez de la Fronterában tesztel.

A JAS Motorsport csapatfőnöke az interjúban elárulta, hogy nem az ő döntésük volt, kit igazolnak le 2016-ra, mindenben a japán központ mondta ki az utolsó szót, amelynek határozott célja volt a fiatalítás, ezért is nem hosszabbítottak az 53 éves korábbi világbajnokkal, Gabriele Tarquini.

A távozó világbajnok helyére viszont mindenképpen kellett egy másik korábbi vb-győztes, Huff-fal pedig már korábban is tárgyaltak, így kézenfekvő volt, hogy a 2015-ös idény után is megkeressék.

A csapat egyértelmű célja az, hogy folytassák az eddig megkezdett munkát, ezt várják a csapat munkájába tavaly már a korábbiakhoz képest jóval szorosabban bevont Michelisz Norberttől is, míg az új hármasból legrégebb óta gyári hondás Monteiro a folytonosságot jelenti, a teszteken pedig ő veszi át Tarquini meghatározó szerepét.

Rákérdeztek Marianinál arra is, hogy lesz-e csapatsorrend a Hondán belül, az olasz szerint viszont mindenki azonos szintről indul a szezon elején, később viszont, ha egy pilóta eredményei alapján indokolt lenne, belenyúlhatnak a sorrendbe, hogy segítsék a legjobbjukat.

A jó szereplés viszont nemcsak egyéni, hanem csapat szinten is fontos lenne, Mariani ugyanis megerősítette, hogy a Honda továbbra is tartja magát az eredeti tervhez, és egyelőre a 2016-os szezon végéig számolnak a WTCC-vel a motorsport részlegen belül, és csak az idei eredményeket látva döntenek arról, folytatják-e a sorozatban. Ezért a hosszabb távú tervekről nem is mondott részleteket – csak annyi derült ki, hogy még nincs döntés a Hondán belül arról, hogy amennyiben maradnak 2016 után is, lecseréljék-e a marketingszempontok miatt kiválasztott csapott hátú Civicet az aerodinamikailag előnyösebb lépcsős hátú változatra, vagy sem.

Az Omnicorse interjújára a WTCC blogon bukkantunk.