- Sport
- Autó-motor
- anthoine hubert
- forma-2
- halálos baleset
- versenybaleset
- spa-francorchamps
- juan manuel correa
Kivédhetetlen események sorozata okozta a halálos augusztusi F2-balesetet
További Autó-motor cikkek
- Molnár Martin az újoncok dobogóján kezdett a brit autósport legendás pályáján
- Újabb dobogós helyezést szerzett Michelisz Norbert
- Egyedül vágott neki a világnak 12 évesen, most egy egész ország megismerheti a nevét
- Rajtelsőséggel és futamgyőzelemmel kezdte a szezont Michelisz Norbert a TCR World Tourban
- A Sport TV közvetíti Michelisz Norberték versenyeit
Lezárta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt a vizsgálatot, amit a Forma-2-es pilóta, Anthoine Hubert 2019. augusztusi halálos versenybalesete után indított. A spái verseny második körében történt balesetben négy autó volt érintett, Hubert életét vesztette, Juan Manuel Correa súlyos, sokáig életveszélyt jelentő sérüléseket szenvedett.
A vizsgálat eredménye szerint a balesetnek nem volt felelőse, az érintett pilóták minden tőlük telhetőt megtettek, hogy elkerüljék az ütközést, és a pálya körül dolgozó személyzet is azon volt, hogy a lehető leggyorsabban jelezzék a veszélyt,
a balesetet kivédhetetlen események sorozata okozta,
nem volt egyetlen kiváltó ok.
Az adatokból kiderült, hogy Hubert autója 262 km/h-s sebességnél kezdte meg a kitérőmanővert, amivel megpróbálta elkerülni a Ralph Boschunggal való ütközést, de ez nem sikerült teljesen, mert ütközött annak jobb hátsó kerekével. Ezután az autó első szárnyát elvesztve 216 km/h-s sebességgel csapódott a gumifalnak, az ütközés maximális ereje 33,7G volt.
A pálya közepe felé visszapattanó, ekkor már lényegében állóhelyzetben levő autóba 86 fokos szögben, tehát közel merőlegesen ütközött bele Correa 218 km/h-s sebességgel. A két autóban 65,1G-s és 81,8G-s erőt mértek az ütközés pillanatában – de talán ennél is jobban visszaadja az ütközés erejét, hogy Hubert kocsija újra 105,4 km/h-ra gyorsult fel.
A tömegkarambolt elindító eset, Giuliano Alesi kicsúszása után 12 másodperccel elindították a mentőszemélyzetet a pályára, Hubert állapotát a piros zászló, vagyis a futam törlésének elrendelése után 54 másodperccel mérték fel, de így sem tudtak segíteni rajta.
A teljes jelentés (angolul és franciául) itt olvasható.