A Bing webkereső egy pénzzel fűtött kazán, amiben a Microsoft tavaly 5 milliárd dollárt égetett el, és a Google mindezt alig érezte meg. A ComScore piackutató cég legfrissebb adatai szerint októberben a Google 0,3 százalékkal 65,6 százalékra növelte a keresőpiaci részesedését, főként a Yahoo rovására (15,2 százalék), mialatt a Microsoft Bing 0,1 százalékot erősödött 14,8 százalékra. Az AOL változatlanul 1,5 százalékon áll, az Ask 2,9 százalékra esett vissza.
A Google augusztusban állt a legrosszabbul, de azóta növekszik. A Bing-Yahoo páros (az utóbbit is a Bing szolgálja ki) augusztus óta hanyatlik. Ha a Google a következő hónapokban is tartani tudja ezt a tempót, akkor a következő hónapban visszaszerzi egy évvel ezelőtti 66 százalékos részesedését. A Bing-Yahoo pedig éppen csak 30 százalék fölött marad.
A Microsoft tavaly 2,5 milliárd dollár bevételt szerzett a Binggel, tehát a kereső fenntartására és fejlesztésére szánt 5 milliárd dollár nem térült meg. Ha ilyen összegek röpködnek, akkor minden egyes tized százaléknyi részesedésért keményen küzdeni kell. Ha ennek ellenére győzni tud a Google, akkor érdemes újra átgondolni a stratégiát, mert nagyon úgy néz ki, hogy a jelenlegi nem működik.