Otthonuktól távol boldogok a twitterezők
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Egy új matematikai elemzés azt mutatja, hogy a Twitter-felhasználók boldogsága logaritmikusan emelkedik annak függvényében, hogy milyen távol vannak az otthonuktól. A felmérés szerint azok, akik többet utaznak, általában boldogabbak, mint azok, akik állandóan otthon ülnek.
A Vermont Egyetem matematika tanszékén végzett kutatás során 180 ezer felhasználó 37 millió bejegyzését elemezték, amelyekben a boldogságra utaló kulcsszavakat kerestek. A kutatók az üzenetek elküldésnek helyét a geolokációs eszközök segítségével pontosan állapíthatták meg. Az elemzés egyértelműen kimutatta, hogy a pozitív kifejezések száma az otthontól való távolsággal nőtt.
Chris Danforth és csapata egy hedonométer nevű, érzelmi elemzésre használt eszközzel végezte el a kísérletet. A pozitív és negatív kifejezéseket egyaránt pontszámmal látták el, és ennek alapján következtettek a felhasználók elégedettségére. A pozitív kifejezések a következők voltak: great, happy, new, good, lol, love, resort, lunch, cafe, hahaha, és beach (remek, boldog, új, jó, nevetés, szeretet, nyaralóhely, ebéd, kávé, hahaha, strand). A negatív szavak listája többek között a hate, never, mad, no, don't, és can't (gyűlölet, soha, ideges, nem) szavakból állt.
A kutatók a fenti szavakat tartalmazó bejegyzéseket összevetették a felhasználók földrajzi helyzetével. Megállapították, hogy a legtöbb felhasználó két fő helyszínen használja a Twittert, amit a kutatók munkahelyi és otthoni zónára különítettek el. Azok, akik távol voltak az otthonuktól, többször használták a kávé, ebéd és étterem szavakat, és a bejegyzéseik többsége ételekről szólt. Érdekesség, hogy ezek az emberek ilyenkor kevesebbszer használtak a nevetésre utaló kifejezéseket; ezek inkább az otthonhoz kötődnek, de furcsamód a negatív szavak is megszaporodtak az otthon közelében. A legkevésbé boldog kifejezéseket a felhasználók leginkább a munkahelyük vonzáskörzetében használták.
Nem érti a szarkazmust
Mivel az elemzést a hedonométer automatikusan végezte, elképzelhető, hogy a rendszer néhány bejegyzést tévesen értelmezett negatívnak, mert nem értette a szarkazmust vagy a bejegyzés más érzelmi aspektusát. Az is igaz, hogy a boldogságra használt kifejezések nem feltétlenül jelentenek boldogságot. Az is elképzelhető, hogy a felhasználók többet használják a Twittert nyaralás közben, de a kutatók csak olyan felhasználókat választottak ki, akik egy évben legalább 300, földrajzi meghatározással ellátott bejegyzést írtak, így valószínű, hogy számukra a Twitter használata mindennapos rutin, nem olyan tevékenység, amit csak nyaralás közben folytatnak.
A kutatócsoport szerint a bejegyzések valós idejű elemzésével olyan adatokhoz juthatunk, amiket más felmérésekkel nem lehet megszerezni. A hedonométer azonban számos hasznos információt kínálhat a társadalomtudósok és a közegészségügyi kampányok szervezőinek.