Hazánkat szondázza a Spotify
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Sokat elárul a svéd Spotify hatásáról, hogy amikor már rég elindult hazánkban a Deezer, még akkor is ők voltak a magyar szaksajtó fókuszában, nem az elérhető francia versenytárs. Talán mert a Spotify (és a Pandora) hamarabb jelent meg az USA piacán, mint Európában, és a teches sajtó kissé rá van gyógyulva az Atlanti-óceán túloldalán történő eseményekre. Nemrég a Google Music is belépett a magyar piacra, ami megintcsak azt jelzi, hogy érdemes a magyar zenerajongókért versenyezni. Nagyon úgy tűnik, a buliból most már a Spotify sem akar kimaradni. Ebben az is benne lehet, hogy egyes számítások szerint a Deezer gyorsabban növekszik, mint a Spotify, tehát a svéd cégnek muszáj benyomulni több országba, nehogy lemaradjon.
Aki nem tudja, hogy miről van szó: a Spotify, Deezer és Google Music előfizetéses online zeneszolgáltatások, amelyek néhány gombnyomással elérhetővé tesznek több tízmillió dalt. Kínálatukban sok magyar előadó is van, köztük a legfrissebb hazai megasztárok. Már exkluzív megjelenések is vannak, amikor egy-egy dalt vagy albumot az adott szolgáltatás előfizetői hallgathatnak meg elsőként.
Ezekkel a zeneszolgáltatásokkal megkíméljük magunkat a torrentezés nehézségeitől, nem kell terabájtos merevlemezt megtölteni fájlokkal, és a beépített ajánlórendszerek segítségével egyszerűen tudunk új zenéket, korábban nem ismert albumokat felfedezni. A zenéket meghallgathatjuk számítógépen, de megfelelő előfizetéssel akár mobilon is, és a rendszeren belül lehetőségünk van lementeni a dalokat, hogy offline is meg tudjuk azokat hallgatni.
Jön, jön, jön!
Kedden a Spotify egy magyar PR-ügynökségen kereszül elkezdett tesztkódokat kiküldeni újságíróknak, hogy megvizsgálják a magyarországi zenepiacot, találunk-e hiányosságokat kínálatban, minőségben, menőségben. Egyelőre nincs konkrét bevezetési dátum.
Íme néhány alapvető különbség, amiben valóban jobb a Spotify:
- Van a katalógusában Metallica, és most már Pink Floyd is
- Lejátszó van Windowsra, OS X-re és okostelefokra is (nem fagy le, ha bedől a böngésző)
- Mobilon is állítható a lejátszás minősége, egészen 320 kbps-ig
Egészen biztos, hogy mindig lesznek apró eltérések a zenei kínálatban, én máris találtam olyan albumokat, amik a Deezeren nincsenek fent. Persze vannak olyan előadók, például a még most is népszerű Kispál és a Borz, amely egyiken sem található meg. A kínálat időnként változik, és a háttérben zajló jogviták miatt előfordul, hogy egy előadó vagy egy album átmenetileg elérhetetlenné válik, majd ismét febukkan a katalógusban.
Ami első blikkre nem annyira tetszik a Spotifyban:
- Nehezebb teljes albumokat elmenteni kedvencnek, ami a Deezeren egy gombnyomás
- Mikor kerülnek fel rá a barátaim, akik már Deezeren fent vannak?
- Nem ismerjük a magyar árakat
A digitális kor zenerajongói közel vannak a Kánaánjukhoz, viszonylag olcsón mozgásban tarthatják a dobhártyáikat, így most már csak az a kérdés, hogy a moziipar mikor lép végre a Netflix hatalmas amerikai sikere nyomán.