Már megint egy vagyont költött a Facebook
Ha Facebook, akkor fölvásárlás. Nem volt ez mindig ilyen egyértelmű; úgy tűnt, a közösségi oldalnak épp elég hatalmat jelent, hogy egymilliárdos felhasználóbázisnak juttathat el célzott hirdetéseket. Mint kiderült, mégsem; most éppen a Liverailt, egy online médiavállalatot vásároltak föl. A Liverail kisebb vállalatoknak segít abban, hogy releváns hirdetéseket és videókat helyezzenek el a weboldalakon és alkalmazásokban.
Nem tudni, pontosan mennyiért ütötték nyélbe az üzletet, de a pletykák szerint 400-500 millió dollár lehetett a vételár. Hasonló szolgáltatásokkal más cégek is foglalkoznak, így nem csoda, hogy a Facebook is külső segítséget vesz igénybe – már csak azért sem, mert az előrejelzések szerint az online videohirdetések a következő években egyre jobban elterjedhetnek.
Az online videók nézőinek érdekesebbek lehetnek a számukra is releváns hirdetések, és így a hirdetők is hatékonyabban dolgozhatnak. Mindez a kiadók számára is előnyös, mivel a célzott reklámok a legtöbbet hozzák ki egy hirdetésből.
– mondta Brian Boland, a Facebook munkatársa a felvásárlás kapcsán.
A Liverail állítólag havonta hétmilliárd videós reklámot szállít.