János, Pál
22 °C
33 °C

Telemarketinges? Kezdhet aggódni

2016.02.11. 14:52

A brit telefontársaság, a British Telecom kidolgozott egy új szolgáltatást, ami védelmet nyújthat a telefonos zaklatás ellen. Az emberek többségéhez havonta legalább egyszer befut egy kéretlen hívás: a hívó fél lehet telemarketinges, biztosítási ügynök, vagy bárki, aki szimplán ránk akar sózni valamit.

A BT azt tervezi, hogy figyelni fogják a vállalat tízmillió ügyfelének telefonos forgalmát, és azonosítják a felismerhető mintákat. A kéretlen telefonálók számát begyűjtik, és átirányítják őket a hangposta szemétleöntőjébe (junk voicebox). A cég ügyfeleinek lehetőségük lesz átirányítani egyes telefonszámokat. Ehhez hasonló szolgáltatást korábban egy telefontársaság sem kínált az ügyfeleinek.

John Petter, a BT Consumer igazgatója szerint a kéretlen hívások a modern kor rákfenéi, így nagy előrelépésnek élik meg az új fejlesztést. Ezzel ugyanis a felhasználók a kezükbe vehetik az irányítást, és így megszüntethetnek egy komoly problémát.