![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Az Android lenyomta az iPhone-t
Az Android így az okostelefonok piacán már a második legnagyobb szereplő volt januárban, 28 százalékos részesedéssel az összes új telefon eladásából, a 36 százalékos RIM (a Blackberry gyártója) mögött, és a 21 százalékos iPhone előtt.
Az összes, aktív előfizetéssel rendelkező készülék között persze az Android még nem áll ennyire jól, 9 százalék a részesedése, és messze elmarad a 42 százalékos Blackberry, a 25 százalékos iPhone, és a 15 százalékos Windows Mobile mögött. A Google rendszerének térhódítása ezzel együtt is nagyon látványos, az egyetlen platform volt, ami az év első hónapjaiban növelni tudta az eladásait a karácsonyi szezon után.
Elemzők ugyanakkor rámutatnak arra is, hogy ez az előretörés nemcsak az Android érdeme, inkább a Verizon Wireless amerikai mobilszolgáltató agresszív marketingkampánya (egyet fizet, kettőt kap akcióban árulták az okostelefonokat az egész első negyedévben) állhat a növekedés hátterében.
Emellett most kezd megmutatkozni az Androidnak az az előnye is, hogy többféle készülék futtatja, és minden jelentősebb szolgáltatónál megtalálható, ellenben a Blackberryvel és az iPhone-nal, ahol csak egy-egy készülék különféle verziói léteznek (utóbbinál ráadásul az AT&T az egyetlen szolgáltató, ahol megvásárolható Amerikában).
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Rovataink a Facebookon