Okostelefonról is vásárlunk
A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérése szerint 2009-ben 99 milliárd forintért vásároltunk termékeket az interneten, és az elemzőcég becslése szerint ez a szám 2010-ben 135 milliárd forint felett lesz. A pontos adatok májusban lesznek elérhetők. A turisztikai és biztosítási szolgáltatásokat nem vették figyelembe, mert nagyon torzítaná a mintát, és a felmérés elsősorban a kiskereskedelmet, az online boltok forgalmát vizsgálta.
Tavaly nagyjából 1,2-1,4 millióan vásároltak a neten termékeket, és egyre többen ellenőrzik a mobiljukon a kiválasztott termék árát, a webáruházak kínálatát. Egy éve még mérhető sem volt, de a 2010-ben már 1,5 százalék körüli volt a mobilról kezdeményezett vásárlások aránya a teljes online forgalmon belül.
Okosodunk
A teljes magyar mobiltelefon állomány 15 százaléka, azaz körülbelül 1,5 millió telefon tekinthető okostelefonnak, és az arány hónapról hónapra változik. A 2010. évi karácsonyi szezonban már minden harmadik eladatott új telefon ebbe a kategóriába tartozott, ahogy a világ számos más országában is. Tavaly a negyedik negyedévben az internetes tartalmak valamivel több mint 1 százalékát már mobiltelefonról érték el Magyarországon.
A Comscore adatai szerint az Egyesült Államok lakossága a 2010-es karácsonyi szezonban 32,6 milliárd dollárt kötött el online, és több olyan nap volt, amikor a netes boltok forgalma megközelítette az egymilliárd dollárt. A piacelemző cég szerint a mobilos vásárlás is nagyon felpörgött az USA-ban. A nagy kereskedőcégek, mint például a Walmart, a Best Buy és a Target mobilra optimalizált weboldalát vagy mobilos alkalmazását átlagosan 1,8-2,8 millió egyedi látogató kereste fel egy hónap alatt.
Rovataink a Facebookon