György
12 °C
23 °C

Fogyasztóvédők támadtak a T-Mobile-ra

2012. 01. 27. 11:44

Év elején megváltozott a hírközlési szolgáltatások szabályozása, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság rendelete alapján csak akkor lehet új díjcsomagot aktiválni, ha az előfizető jelezte, hogy szeretne szerződést kötni. A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) arra jött rá, hogy a Magyar Telekom nem felel meg ennek a követelménynek, ezért a hírközlési hatósághoz fordult az ügy kivizsgálása érdekében.

A távközlési cég jogszabályellenesen jár el akkor, amikor a fogyasztó meg sem rendelte a mobilinternet szolgáltatást, a vállalkozás mégis ráutaló magatartásként értékeli annak használatát, amely alapján létrejön a szerződés és a csomag aktiválása – írja a KÖFE pénteki sajtóközleménye.

Amikor a felhasználó először a mobilnetre téved, a Magyar Telekom sms-t küld neki arról, hogy ezzel bizony aktiválódott a NetStart csomag, amivel 10 kilobájtonként 13,2 forintot kell fizetnie. Régi probléma, hogy a szerencsétlen felhasználót már az első alkalommal a lehető legdrágább konstrukcióba rángatják bele, és ha az sms ellenére is kitartóan netezik tovább, akkor a hó végi számla elovasásakor valószínűleg örökre elmegy a kedve a mobilnettől.

Az NMHH előírásának megfelelő szerződéskötés nagyjából úgy nézne ki, mint amikor a reptereken előfizetünk a wifire. Magyarán a felhasználó még az internetezés megkezdése előtt találkozik egy köztes weboldallal, amin megrendelheti a neki tetsző szolgáltatást. Ez a megoldás azért is előnyös, mert lehetőséget ad a kedvezőbb díjcsomagok bemutatására is. Még az is előfordulhat, hogy a mobilnetező előfizetne egy 5 gigabájt per hónapos csomagra is.

Törvények dzsungelében

Az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. (X. 6.) NMHH rendelet írja elő, hogy a szolgáltató nem követelhet előfizetőtől díjat, ellenszolgáltatást, ha olyan szolgáltatást, terméket vagy elektronikus hírközlő eszközt értékesít, amelyet az előfizető nem rendelt meg. Nem elég a ráutaló magatartás, vagyis a böngésző megnyitása és a netezés, a felhasználónak mindenképpen nyilatkoznia kell a mobilnet iránti igényéről.

Ha a Telekom műszakilag nem tudja megoldani a díjcsomag előzetes megrendelését, akkor nem számlázhatja ki a netezés költségét, vagy egyszerűen le kell tiltania a mobilnetet minden olyan készüléken, amihez nem tartozik mobilnetes díjcsomag.

A Magyar Telekom a megkeresésünkre nem fedett fel részleteket a Netstart csomaggal kapcsolatos kritikákról, ám az NMHH cikkünk megjelenése után két órával azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy már kötelezte a szolgáltatót az általános szerződési feltételek módosítására, hogy az megfeleljen az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályokban foglaltaknak, valamint törölje a szolgáltatás automatikus aktiválására vonatkozó rendelkezéseket.

A hatóság beszámolt arról is, hogy folyamatosan figyelemmel kísérték a határozat végrehajtását, 2011 novemberében utólagos ellenőrzést is végeztek és kifogásolni valót nem találtak. A szolgáltató módosította az általános szerződési feltételeket. A „NetStart” szolgáltatást nem aktiválja automatikusan új előfizetők esetében, és kikapcsolta a szolgáltatást azoknál a meglévő előfizetőknél, akik azt az elmúlt egy évben nem vették igénybe. A szolgáltatást használó előfizetők figyelmét pedig felhívta a lemondás lehetőségére.

Emellett a kiugró összegű számlák és következményeik elkerülése érdekében a szolgáltató módosította  a számlázással és a reklamációkezeléssel kapcsolatos eljárásait, új, lényegesen alacsonyabb díjazású havidíjmentes mobilinternet szolgáltatást vezetett be, valamint tájékoztatót készített előfizetői számára az okostelefonok és a rájuk telepített alkalmazások által okozott adatforgalomról és annak lehetséges költségvonzatairól.

Az NMHH az előfizetők érdekeinek még hatásosabb védelme érdekében 2011. december 16-án hatósági szerződést kötött a Magyar Telekommal. Ebben a szolgáltató a korábban már teljesítetteken felül vállalta, hogy azokat az előfizetőket, akiknél a „NetStart” szolgáltatás még a szerződéskötéskor is aktív volt, három hónapon át havonta küldött SMS üzenetekkel tájékoztatja a szolgáltatásról, annak díjáról, valamint az igénybevétel és a lemondás lehetőségéről.

Azoknál az előfizetőknél, akik a szolgáltatást a szerződéskötéstől számított hat hónap alatt nem vették igénybe, ott azt kikapcsolta. A hatóság a válaszban külön kiemelte, hogy  a „NetStart” szolgáltatás előfizető akaratán kívüli igénybevétele miatt benyújtott panaszokat és reklamációkat a szolgáltató nem utasítja el, hanem – az ügyfél választása szerint – valamely, az igényeinek megfelelő kedvezőbb díjú mobilinternet díjcsomagot aktivál a számára, és a „NetStart” szolgáltatás igénybevételéből adódó, a reklamáció tárgyát képező díjat is ennek az új díjcsomagnak megfelelően számolja újra.

Lehetőség van a mobilinternet szolgáltatás kikapcsolására és a reklamált díjat ez esetben elengedik. Ennek feltétele az, hogy az előfizető a számlareklamációt a vitatott díjat tartalmazó számla kézhezvételétől számított 30 napon belül nyújtsa be. A hírközlési hatóság felhívja a figyelmet arra, hogy ezek a vállalások 2011. december 16-tól érvényesek, amikor a hatósági szerződést megkötötték.

Az NMHH az MTI kérdésére beszámolt arról, hogy korábban megfontolta közérdekű kereset benyújtását a károk megtérítésére, de elállt ettől, mert a fenti hatósági szerződés gyorsabb és hatékonyabb megoldást nyújt a Magyar Telekom előfizetőinek.

Hozzászólások (90)

  • halaloszto2012.01.27 11:45:55

    egy normalis vilagban elashatna magat az a ceg, ami ilyen aljas atveros modszerekkel probal ugyfelet szerezni.

    vajk

  • Max432012.01.27 11:52:44

    Ezek az alap mobilnet csomagok eléggé durván vannak árazva, érdemes megnézni mekkora különbségek vannak a díjakban:[link]

  • ágica12012.01.27 11:53:10

    ráadásul ha bármilyen problémád is akad, húzzák az időt és hónapokig fizeted a semmit. Aljas bagázs!
    Ha nem figyelsz oda, akkor a minőségileg legszarabb kütyűt kapod és csak hűségnyilatkozattal javíthatod fel. Hazudnak a lefedettséggel, hazudnak a gyorsasággal -és ha nagy nehezen eléred őket és reklamálsz, akkor az adott adótorony teljesítménye átmenetileg hirtelen megnő, de másnap kezdheted előlről.
    Egy-két normális szerelő azért tud magyarázatot is adni...

  • Ahoj-2012.01.27 12:00:37

    Érdekes 2,5 év óta most jutott el ez az infó hozzátok? Mi már meg is szívtuk ezzel 50 ezer Ft-omba fájt volna 3 azaz HÁROM perc internetezés. Aztán elmentem a fogyasztóvédelemtől kezdve az atyaistenig is és láss csodát jóváírták az egészet, nem akarták a jó hírnevüket megsérteni. Amúgy egy köcsög társaság ez a T-mobile felháborító hogy ilyet azóta is megengednek maguknak.

  • PonDrow2012.01.27 12:05:03

    Még hatékonyabb lehetne a törvényi szabályozás, ha az lenne benne, hogy MINDEN mobilnetezésre is alkalmas készüléket úgy kellene beállítania az azt eladó szolgáltatónak, hogy az NE legyen alkalmas mobilinternetezésre, CSAK akkor, ha az ügyfél ezt külön kéri.

    Ekkor nem lenne "véletlen" mobilinternetezés egy gombnyomással. Ha az előfizető netezni szeretne, nem tud, mert nem megy a net. Hívja a szolgáltatót/bemegy az üzletbe, ahol elmondják neki, hogy milyen csomagok vannak, mi mennyibe kerül. Akkor aktiválják neki. Utólag, nem előre...

    (A családban minden új előfizetésnél automatikusan elrontom az APN-beállításokat, így a fenti szituáció áll elő. Ha valaki mégis netezni szeretne, akkor jön, hogy "miért nem megy az oldal?" mire én: azért, mert nem fizettél rá elő, ha megteszed, ennyibe kerül havonta/naponta. Akarod? )

  • LeonSilver2012.01.27 12:10:44

    Hogy micsoda???????????? 10kilo/13.2 ??? Jézus, Mária & Szent József!! Faszkorbácsot a T-nek de izibe.

  • Zb742012.01.27 12:12:48

    Még mindig? Ezért most már milliárdos nagyságrendű büntetést kellene kiszabni a T-re.

  • kód2012.01.27 12:13:18

    Az Index főoldala legelőször letöltve több mint 2 megabájt. Vagyis a megadott 13 Ft/10 kB áron számolva az összesen 2500 Ft. Ennél bármelyik nyomtatott újság olcsóbb, és ez ugye még csak a címlap ára volt :)

  • T3raYon2012.01.27 12:20:10

    Ez egy eléggé otromba de sajnos valóban létező probléma. Én általában rutinosnak tartom magam ilyen ügyekben, de egy borzasztó régi 1994-es SIM kártyámmal is előfordult múlt évben, hogy egy dijcsomag váltás után elfeledkeztem erről a kitételről és beindult a mobilnet - akaratom ellenére. Nekem "csak" 5000HUF-ba fájt, de akkor is...

    Az a vicces, hogy ugyanaz a T-Csoport amelyik itthon ezt a gazságot elköveti, érdekes módon tud viselkedni normálisan mondjuk másik ország piacán. Ebből is látszik, hogy csak ott "mernek" pofátlanok lenni, ahol a következményektől nem félnek annyira. Ha itthonról indulva kapnának egy nemzetközi Facebook-os kampányt arról, hogy ez milyen morálisan elitélendő dolog, szerintem azonnal meghátrálnának hatóság nélkül is.

  • hardw2012.01.27 12:20:10

    nekem évekig ment úgy a telefon, hogy az APN nevet direkt elállítottam rosszra, így nem tudott felkapcsolódni.

    egyszer csak elkezdett így böngészni a telefon a megnyomódott gombtól. megnézem, állítgatom, küldök sms-t letiltani (ami nem működött), hívom őket, majd elmagyarázza nekem az ügyfélszolgálatos, hogy dehát benne van a szerződésben.

    én meg elmagyaráztam neki hogy a helyes megszólítás az Uram, és bocsánattal kezdünk mondatot, majd jóváírjuk ezt a számlámon. küldtem egy mailt és jóváírták.

    tetű egy banda a T, most meg főleg, amióta van a telekom adó. nézzétek meg, ha 1-2 napot késtek a csekkbefizetéssel (hosszú hétvége pl.), azonnal 500 ft az eljárási díj a késedelmi kamaton FELÜL. ez tavaly tavasszal 250, tavaly nyáron 375, tavaly ősszel már 500 ft volt. megkérdeztem, megdrágult a levél? válasz: hümmögés. így jött az újabb levél, és jött a kártérítés is.

  • seahawks2012.01.27 12:20:37

    velem a TELENOR csinálta meg tavaly tavasszal:

    a vásárolt új telefonon alapból be volt állítva vmi adatcsomagos lófaszbigyó vagy mi, 2 hónap után vettem észre, hogy minden hívásom után valami adatcsomagot küldtem, így a havi átlag 2-3 ezer ft-os számlám 10000 ft lett.

  • satho2012.01.27 12:23:31

    Minden szarért rohangálunk Brüsszelbe, az EU-ba, de bezzeg ilyenekkel nem. Kíváncsi lennék hogy a német T-Mobile csinálja-e ugyanezt Berlinben.

  • Diesel1252012.01.27 12:26:13

    "A blog támogatója a T-mobile". - van miből. :-O

  • Blogerovac2012.01.27 12:29:36

    Nekem először olyan SMS jött, hogy elértem a 10 e Ft-os határt. A fölött már drasztikusan csökken a díj. De ez azt jelenti, hogy 10 eFt extra költség máris ráugrott a számlára. Után kötöttem gyorsan egy ˝normális˝ díjcsomagra szerződést, amire jött az SMS, hogy a díjcsomag minden hónap 1-től érvényes. Szuper, gondoltam, akkor ebbe betudhatjuk az eddig nagyon drága Start NET-es számlát is. Persze ez nem így történt, de mondjuk ez még érthető is. Az már kevésbé, hogy kötnek helyettem szerződést maguknál olyan szolgáltatásra, amit én nem kértem. Tájékoztassanak, kérdezzenek meg, de nem szaladjak már bele egy 10 ezres költségbe, mert 10 percet netezek. Gyökér banda, ez tény.

  • Grimmpeace2012.01.27 12:31:15

    Nekem ez a húzásuk 25ezrembe fájt...

  • karbalán2012.01.27 12:31:50

    Telenoros mobilom jelezte, hogy van frissítés hozzá, és le szeretné tölteni. Mondtam: töltsd, 3 MB biztos nem kerül sokba. 4 eFt-ot fizettem érte...

  • Zigomer Trubahin2012.01.27 12:36:09

    Azért ez nem speciálisan magyar probléma ám. Németországban én az O2-nél 35 eurót neteztem el egyszer egy éjjel (az 5 gigás csomag amúgy 25 euró) azzal, hogy éjfélkor lejárt a csomagom, az értesítő smst nem vettem észre, a telóm meg ugye magától generálta a forgalmat egész éjjel, nézte a leveleket stb. Reggelre ugrott az egész egyenlegem.

  • grufftipunk2012.01.27 12:40:19

    A T-mobile minden tekintetben egy hányingerkeltő társaság. Minden fronton (tv, mobil, internet) eljátsszák a maguk kis törvényellenes húzásait. Simán eladnak a tudatlan nyugdíjasnak digitális HD IPTV-t, úgy hogy közben SD felbontású analóg jelet kap a kedves előfizető! És a néni nem érti, hogy az újonnan vett LCD full hd tévén miért olyan a képminőség, hogy attól a falra kell mászni! HD felbontás sehol (igen, tudom, hogy nem minden csatornára érvénye), és közben HD-nak adják el!!! ilyeneket csinálnak! Fehérgalléros bűnözők! Érdemes lenne rálépni a nyakukra.

  • boszigabor2012.01.27 12:42:54

    Én mikor megvettem a T-s előfizumat (flotta) beraktam a kártyát a iphone-ba...nem hazudok 5 perc mulva jött az sms, hogy váltsak csomagot, mert már 5000 Ft-nál tartok, s ők azt javasolják, hogy kedvezőbben is járhatok, ha...

  • átlátó2012.01.27 12:43:03

    Europa hatartalan. Ruming sincs a T-mobil D,A,H,stb. között, pedig a tulajdonosi kör egynek tünik. A mobilnet stickek is kompatibilisek, csak a kartyat kell cserelni...a babam se fogaz, de ez alapkövetelmeny es en is halasan nyalok neki mar 5-6 meterröl.

  • mekegavodanetem2012.01.27 12:43:06

    Mekkora birkák vagytok!!! Ha a zöldséges előtt ki van rakva alma, az nem azért van mert megeheted

  • valakitalánvagyok2012.01.27 12:43:18

    Kaptam egy sms-t egy behajtó cégtől, hogy 49000-el tartozom, ez kb 8 hónap mobil internet előfizetésem.
    Kérdeztem, hogy ok, ha ennyit nem fizettem, akkor miért nem tiltottak le?
    Kérdezték, hogy fizettem-e, mondtam, hogy igen, megvannak a csekkek.
    Ebben a pillanatban az ügyintéző özölte, hogy törölte a tartozást, elnézést kér.
    A behajtó cég nagyon humánus volt, szerintem rajta keresztül akart a T szivatni, nem csak engem és ez már nekik is leesett!
    A fagyi visszanyalhat!

  • átlátó2012.01.27 12:45:53

    Rendesen megerett a helyzet arra, hogy egy vödör döglöttcsirkebel az asztalra legyen boritva, minden, tehat minden ilyesmi szolgaltato asztalara... a vödör az horganyzott legyen, mert ez lenyeges...
    tovabba, azt se kultivalom, hogy ebben a schengeni hatarokat nelkülözö Europaban a hatart az jelzi, hogy az egyebkent nezetem szerint egy tulajdonosi kört lekepezö T-mobil A, D H, stb., megis csak huz valamifele hatarokat a rumingdij formatumban... Pontosan a kisse liberalisan erzekeny lelkükre hivatkozva. Minden mas magyarazat erre az udvariatlan es erthetetlen gesztusra, csak a meleg es barna szar elkenyese a fogyaszto szajara lehuzasi szandekkal. En ugyanis azt feltetelezem, hogy a virtualis hatar egyik es masik oldalan a müszaki berendezesek es egyeb mütargyak egy tulajdonosi körnek a birtokaban vannak. Majd kijavit valaki, ha ez nem igy van, most arra nem terek ki, hogy a mobilinternet eseten a peldaul a T-mobil H es a T-mobil A stick annyira utalja egymast, mint anno a kuruc a labancot... minden egyes nem letezö hatar atlepesnel törölni es telepiteni kell... ne tegyel megjegyzest, hogy mennyire vagyok sikeres, hogy hasznalni vagyok kenytelen, mert ettöl meg a babam engem nem fogaz. Es tudom, hogy hüsegidö utan külön penzert a sticket kikodoljak, hogy a feketerak essen bele a gyomrukba mikor a badogtepsibe kerül a testük dikma he. A Vodafonosok most ne kuncogjanak, mert odabaszom a tornacipömet közibük.

  • üveges172012.01.27 12:58:11

    Megszívta az egész család, de nem annyira nagyon, mert gyorsan letiltattam a netstartot. Igen ám, de kikapcsolták a lányom telefonját kb 200 ft-os tartozás miatt, amiről nem is tudtunk. 2500 ft-ért voltak kegyesek visszakapcsolni. Na most jött a szivattyú! A visszakapcsolást követően a Netstart automatikusan újra aktiválódott és bár nem netezett rajta, mégis gyorsan összejött 10k adatforgalom. Sűrű káromkodások közepette azt is kifizettem, mert olcsóbb volt mint reklamálni, vitatkozni. Erre utazik a T-mobile, hogy rohadjon meg...

  • Lord of Earth2012.01.27 13:01:05

    A Telekom már hosszú évek óta mocskosan szolgáltat, egy rohadék csaló cég...hiába ez se magyar, mint a bankok többsége...

    De egyik se különb, a Vodafone ugyanolyan patkány mint a többi, rohadjanak meg, de a magyar állam is, hogy évek óta engedi ezt a mocskos üzletet....

  • Nyuszika1582012.01.27 13:04:13

    Én ugyanezzel szívtam meg. 5000 Ft néhány mp. Nyomogattam a vissza gombot, de nem reagált, majd amilyen gyorsan csak tudtam, téptem ki a telefonból az akksit... Szemét banda, szar, minőségietlen szolgáltatásokkal, dehát mit várunk tőlük. Matáv.

  • anarch2012.01.27 13:04:14

    Jah, egyébként az mennyire ötlet, hogy fizetős WiFi hotspotok össze vannak kötve? Tehát ha van egy WiFi-s szerződésed, akkor bármely EU-s országban (plusz még pár azon kívül) WiFizhetsz azonos tarifával. Magyarországon a Wiera-val szerződés, de Németországban pl. az összes T-mobile D által üzemeltetettben. Az áraikat mondjuk nem néztem, csak az EU-s lefedettséget...

  • bértollnok2012.01.27 13:12:37

    Nekem kb. 21.000,- Ft-om bánja.
    Amikor megvettem az első mobiltelefonomat, akkor nem vettem észre, hogy felkapcsolódott az internetre, pontosabban úgy maradt és valami szolgáltatás is adatforgalmat generált. Nem tudom, hogy én voltam-e a bűnös, vagy a gyerek, aki persze szintén megcsodálta a kütyüt. Nem i9s ez a lényeg.
    Az háborít fel, hogy a szolgáltatónak ez egy ki nem mondott szándékos (!) lehúzása. Ugye a szolgáltatásnak arányban kell állnia annak ellenértékével és viszont. Ha nem így van, akkor ez a pontja, vagy akár az egész szerződés megtámadható. Nem hiszem, hogy létezik olyan gazdasági számítás, amelyik indokolni tudja, hogy a legkisebb 500MB-os csomag 10KB-ra kiszámolt adatforgalmi költsége és az automatikusan és kéretlenül (!) aktivált csomag között ekkora, több százszoros különbség legyen, a szolgáltatónak ekkora többletköltsége legyen!
    Ha nem céges telefon és számla lett volna (azt is ki kellett fizetni), bizony bevállaltam volna a pert és nem hiszem, hogy elbuktam volna!
    Hozzáteszem, hogy hónapokkal ezután volt az a bizonyos NMHH bírság, amit ezért vetettek ki, de ezek szerint ha lehúzásról és pofátlanságról van szó, akkor még mindig megéri. Ilyenkor kellene a kalkulált bevétel kétszeresét kivetni bírságként, mert az a pár 10 milla semmit nem ér...

  • ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.2012.01.27 13:15:03

    Azt nem értem, hogy ez miért nem egyértelmű lopás?

  • bértollnok2012.01.27 13:15:36

    2012.01.27 13:12:37
    Akarom mondani az első okostelefonomat vettem meg...

  • ZoL112012.01.27 13:16:03

    Az összes szolgáltatóra érvényes ez, amellett, hogy megy a kartellezés évek óta, és még ezzel is lehúzzák a usereket. Felhasználónevet kell beállítani a nethez, vagy visszatenni a gyári szoftvert a telefonra és nincs "véletlen" netezés.
    Ilyen hulladék, korlátozott, semmi szolgáltatásért ennyi pénzt elkérni...
    (Az EU nevezetű gittegylettől nincs mit várni, őket csak a tyúkok érdeklik, meg a ketrecek, az hogy emberek válnak földönfutóvá az természetes.)

  • gyekszon2012.01.27 13:17:14

    hát igen, a tré-mobil magasan a legpofátlanabb magyar szolgáltató...

  • Dr.Wan_mikrohullámú_sütőtök?2012.01.27 13:17:56

    Nem tudom mennyire urban legend, de állítólag előfordult, hogy az előfizetéstől és bekapcsolástól rögtön elkezdte generálni a forgalmat a telefon, valószínű frissítéseket keresett.

    A tulajdonos még az ajtónál sem járt amikor észrevette és kikapcsolta, de így is valami 500Ft-ot bukott. Hányan nem veszik észre és hányan feltöltőkártyások akik nem is vehetik észre...

  • csigatalp2012.01.27 13:18:13

    hehehe. nekem pont most van egy ilyen reklamációm bent a T-mobilnál - kíváncsi vagyok mit válaszolnak.

    shitgun: én a fényképező miatt vettem olyan telefont, a webes alkalmazások baromira nem érdekelnek

  • fodorb2012.01.27 13:18:52

    Én ezért használok dominot.
    Eleve nem képes a sim kártya a mobilnetre.
    Pedig rengetegszer láttam már a kijelzőn, hogy nem sikerült adatkapcsolatot létrehoznia, elég hozzá egy rossz gombsorozat.

    Felhivtam őket, hogy ha netezni akarnék a telon, vagy segítségével a gépenen, akkor mit kéne tennem, elmondták, hogy szerződés, sms akármi, de a mostani sim kártya nem alkalmas, nekem még egy 10 en éves van, nem 32 bites, mondtam, hogy rendben maradjunk ennyiben ugyanis eszemben sincsen mobilnet előfizetést kötni, amikor orr van akkor még ADSL ma már Kábelnet, amire viszont semmi panaszom nincs.
    Elején volt, néhányszor, hogy lasabb volt, valamit állítottak, azóta összesen 1 szer kellett beszolnom, hogy nem megy, akkor nem is kapcsolodott a modem.
    Az analóg kábel tv az hagy mémi kivánni valót maga után, igaz, hogy lcd tv én, ill. Számítógépen tuneren keresztül nézem, ha nézem.

    A digitális jobb lenne, de set top boxos nem kell !!!!

  • akkor meg ez2012.01.27 13:19:07

    Én 2010-ben vettem egy saját kártyafüggetlen okostelefont, majd cégváltás miatt vittem tovább a céges vodafone-os számomat. Miután a nevemre írott SIM kártyát átraktam az új kártyafüggetlen okostelefonomba, azt tapasztaltam, hogy az automatikusan kapcsolódik az internetre és kezdi beállítani, frissítgetni magát valamint google postafiókot csináltatni velem (android). Hú mondom fasza, van internet is, nagyon süti ez szmartfónozás. Kb. 1,5 nap múlva, természetesen pár nap jutyúbozást követően gondolkozok csak el, hogy de hát én internetet a szerződéskötéskor nem is kértem. Bemegyek a vodához, hogy én ezt nem kértem, de ha már itt vagyok akkor kérem a legolcsóbbikat. Ezt követően nem volt internet. Megyek megint, hogy mi van, ha nem kérem van, ha kérem nincs. Ezután lett internet. Ismét gondolkodóba esek, hogy de akkor mennyi lehet a számlám. 1,5 nap internetezést követően valami 60e+ÁFA, de az ügyfélszolgálatos hölgy megnyugtatott, hogy 15e+ÁFA-nál nagyobb összeget nem számláznak ki havonta. Erre én is megnyugtattam őt, hogy én meg 0+ÁFA-nál többet nem fizetek ki azért amit nem kértem. Aztán egy Fogyasztóvédelmet is megemlített levelemet követően nettó 12e Ft-t fizettem ki nekik máig sem tudom, hogy milyen szolgáltatás címén, csak le ne tiltsák a számom. A képernyővédő a telómon azóta tartalmazza a "VODAFONE A KURV@@NY@Đ" feliratot és ezúton is üzenném a vodafone díjszabással foglalkozó menágereinek ugyanezt sok szeretettel.

  • shitgun2012.01.27 13:21:40

    Egyrészt mocskos dolog egy szolgáltatótól az ilyesmi, és felháborító, hogy itt megteszik, Németországban meg nem (naná, letörnék a derekukat). Viszont az is igaz, hogy rengetegen megveszik a nettel együtt lélegző okostelefonokat úgy, hogy lövésük sincs róla, hogy mit tud a telefon, mit fog csinálni, mikor fog kapcsolódni, sőt, szerintem rengetegen azt hiszik, hogy a mobilnet az valami alapfícsör, mer megy rajta, oszt kész (inverz: tegnapelőtt kérdezte egy kolleganőm -24 éves- hogy a bluetooth az pénzbe kerül?). Szóval suszter maradjon a kaptafánál, aki telefont akar, az vegyen valami filléres alap Nokiát, Samsungot, aki meg előbbiekről váltva akar egycsapásra expert user lenni, az olvassa már el a teszteket, specifikációkat, fórumokat, ÁSZF-eket, díjtáblázatokat, tele van velük a net.

  • akkor meg ez2012.01.27 13:27:48

    mekegavodanetem:

    "Mekkora birkák vagytok!!! Ha a zöldséges előtt ki van rakva alma, az nem azért van mert megeheted"

    Mekkora birka vagy!!! A zöldséges se rejt el észrevétlenül ill. a kérésed nélkül pár db, általa többszázezer Ft/kg-ra értékelt almát a zsebedben, hogy utána azt kifizetesse veled.

    A hasonlatod elég szar ill. a téma esetére nem állja meg a helyét.

  • wilson-wheelchairs2012.01.27 13:29:01

    Ez picit más tészta, de én a t-online-nal jártam így, hogy nem küldték a csekket, egy rokonomnak meg ugyanabban a csomagban nem vonták le a számlájáról a havidíjat, hiába kérte hogy tegyék úgy. Az ügyfélszolgálaton csak azt ismételgették, hogy jönni fog a csekk, bementem háromszor, de nem jött, és mondtam hogy fizetni akarok, amire azt volt a válasz, hogy itt nem lehet, de majd küldik a csekket. Egyszer csak nem volt net, telefonálok nekik, és mondják hogy felbontották a szerződést, mert nem fizettem. Ez akkor a 12000 tartozást, meg a 36000 hűségidőben történő szerződésszegést összeadva (plusz a kamatok) kb 52000 forintot jelentett. És csak a szerződésben foglalt idő feléig kellett biztosítani a szolgáltatást, és még többet is kaptak érte. Minden aljas trükköt bevetnek, hogy ne kelljen adniuk semmit, de többet le tudjanak rólunk előfizetőkről húzni, csak azért, mert az ő rendszerük rendelkezik a legjobb lefedettséggel. Azóta szóba sem állok a telekommal, bármiről legyen szó! inkább visszamegyek a kőkorszakba!!! Csak kicsi szolgáltatókkal érdemes, mert azok legalább megtesznek mindent hogy ne veszítsenek el egy ügyfelet sem!

  • akkor meg ez2012.01.27 13:31:48

    shitgun: Igazad van! Mindig megéri tájékozódni. De ez akkor is sorozatosan elkövetett szándékos átbaszás jövedelem szerzés céljából.

  • üveges172012.01.27 13:33:55

    ...és természetesen úgy adják el a készülékeket, hogy az adatforgalom engedélyezve van alapból. Nem fordítva kéne? Akinek kell, majd úgy is bekapcsolja.

  • titkosgyilkos2012.01.27 13:36:31

    Okostelefonhoz okos user is kell.
    Ettől függetlenül a lehúzós szolgáltatók sz@rjanak sünt.

  • Dark Archon2012.01.27 13:42:52

    Ez az egész mobilnet egyébként is egy nagy átverés a forgalomkorláttal. Miért kéne előre tudnom, mennyit akarok netezni? Mint, mikor a 90-es években az órát néztem állandóan a betárcsázós modemes kapcsolattal. Feltöltőkártya és Wi-Fi a megoldás.

  • Kukori és Kotkoda2012.01.27 13:45:03

    @üveges17
    Nem a készüléken kell letiltani, hanem az előfizetésre vonatkozó szolgáltatói beállításokban. Nálunk a cégben pár számnál egyszerűen le van tiltva a mobilnet. Így telefoncserénél sincs probléma.
    Szemetek a szolgáltatók, de az ügyfelek is segghülyék.

  • napalm2012.01.27 13:45:14

    én mostanában tervezem otthagyni őket.
    a mobilokra még van hűség, azokkal várok, de a tv-nek és a telefonnak jövő héten lejár.
    3 szolgáltatásért (benne van az internet is) fizetek majd 10.000 forintot
    ahol van konkurenciájuk (digi, upc) ott beajánlanak kedvezőbb csomagot (hiéna, kakas)(6000 forint körül jön ki), a többiekre meg tojnak magasból csak tejelj nekik.
    t-mobile megint vicces.
    30 megáért 600 huf?
    azt írják alkalomszerű netezésre.
    b+ nem is netezek, a telefon a gmail (háttérben) és az időjárás widget frissítésével pár nap alatt elhasználja.
    majd ha 1 ft lesz 1 mb és 3000 forintért korlátlant adnak (na persze szűrve a p2p és az ftp-t mert ezek a szűrések beleférnek).
    majd akkor azt mondom hogy rendben.
    addig lemondom, marad a wifi, melóhelyen, otthon ott a wifi meg a pc.

  • napalm2012.01.27 13:46:17

    én mostanában tervezem otthagyni őket.
    a mobilokra még van hűség, azokkal várok, de a tv-nek és a telefonnak jövő héten lejár.
    3 szolgáltatásért (benne van az internet is) fizetek majd 10.000 forintot
    ahol van konkurenciájuk (digi, upc) ott beajánlanak kedvezőbb csomagot (hiéna, kakas)(6000 forint körül jön ki), a többiekre meg tojnak magasból csak tejelj nekik.
    t-mobile megint vicces.
    30 megáért 600 huf?
    azt írják alkalomszerű netezésre.
    b+ nem is netezek, a telefon a gmail (háttérben) és az időjárás widget frissítésével pár nap alatt elhasználja.
    majd ha 1 ft lesz 1 mb és 3000 forintért korlátlant adnak (na persze szűrve a p2p és az ftp-t mert ezek a szűrések beleférnek).
    majd akkor azt mondom hogy rendben.
    addig lemondom, marad a wifi, melóhelyen, otthon ott a wifi meg a pc.

  • Nervus2012.01.27 13:46:43

    Én is jártam már így, programozó létemre - szóval nem jobbra-balra kattintok vakon, mint a hülyegyerek -, azóta is szívok.

  • truth5552012.01.27 13:51:38

    Én a telenorral jártam így. Tavaly júniusban elutaztunk 4 napra és időjárást néztem meg a leveleimet (amikből persze mellékletet nem töltöttem le). Havi 3-4 ezer szokott lenni a számlám, akkor 38 ezer lett. Nem idegesítettem magam, felhívtam őket gondolván én naiv, hogy központi hiba. Küldtek egy részletező számlát amiből megtudtam hogy a 25-30 mega adatforgalmam kerül ennyibe. Alig akartam elhinni.
    Kapásból ment a levél a fogyasztóvédelemnek. 1 hónapon belül jóváírták a számlámon az összeget és kikapcsolták a szolgáltatást. Nem sokkal később tájékoztató levelet küldök a fogyasztóvédelem, hogy új, jogszabályi változások miatt alapból ki lesz kapcsolva a telefonokon a nem kért szolgáltatás. Nem tudom, hogy ez tényleg megtörtént-e. Azóta egyébként váltottam a telenorról, de úgy látom hogy a másik szolgáltató is hasonlóan "korrekt". Mindenesetre 30 megás limites 3g netem van, nincs adatúllépés, ha túllépem akkor nuku mobilnet. Otthon van wifi azzal lehet szórakozni.
    Ha ilyen start csomagos túlszámlázásotok van, ne hagyjátok annyiban, mert jóváírja a szolgáltató. Írjatok e-mailt, szívesen elküldöm a mintalevelet amit a fogyasztóvédelemnek írtam.

  • kvp2012.01.27 13:54:46

    A pannonnal a regi hozzaallas az volt, hogy az elofizetesen le volt tiltva a net. Aztan atalltak arra, hogy 1 honap ingyen, utanna a legdragabb dijcsomag. Ilyenkor erdemes a probaido lejarta elott letiltani az adatkapcsolatot (amennyiben a telefonon lehet), vagy letiltatni a szolgaltatoval. Masik alternativa, hogy az ember elofizet egy viszonylag olcso, korlatlan csomagra, mivel a modern okostelefonok altalaban akkor is folyamatosan neteznek (frissitik magukat) amikor a felhasznalo alszik. Ilyen dijcsomag a pannon-nal most ezer forint alatt kaphato. Lassu mint a csiga, viszont nincs tulforgalmi dij es nem tiltjak le sem, tehat havi par gigabyte siman atmehet es meg szerzodesen belul van az ember, raadasul feltoltokartyas, tehat ha ho elejen nincs ra a szamlan penz, akkor nem aktivaljak arra a honapra.

  • Twoshed2012.01.27 13:56:11

    T-geci, UPC, Digi, mindegyik csak addig jó, amíg működik a szolgáltatás. Ha valami nem megy, vagy elcseszik a számlázást, vagy átbasznak, vagy egyéb okból ügyfélszolgálathoz kell fordulni, akkor vége a dalnak.

  • SOMADOME2012.01.27 14:00:57

    Ugyan ezt eljátszotta velem tavaj a Telenor. Hüségbe vettem egy OKOS mobilt. Mivel minden ismerősöm megszívta így tarifát váltottam és kértem hogy a netet kapcsolják ki. Hangsúlyozottan kértem a cég fióküzletében! Másfél hónap mulva kaptam egy 29-ezer adatforgalommal bíró számlát.A tetthelyen elhajtott az elkövető. A telefonos ügyfélszolgálat a következőt ajánlotta. Feljebb tesz egy drágább tarifába ahonnan két évig nem jöhetek ki és jóváírja a 29-zsét.
    Igaz, így dupla annyit fizetek mint eddig mégis örülhetek mert van "ingyen netem" amit a büdös életben nem használtam sem ez elött sem azóta. Nem is tudom hogy a kis OKOS mobil hogy csinálta? SZÉGYEN AMIT EBBEN AZ ORSZÁGBAN MEGTEHETNEK A MULTIK!

  • -Soul-2012.01.27 14:01:26

    @akkor meg ez: Szerződés aláírásakor is a telefonod nyomogattad? Le van írva, hogy az internet start alapszolgáltatás. Ha ELOLVASTAD volna, rögtön kérhetted volna a törlését, ezzel egy időben pedig egy internetes opció aktiválását. De nem. Te hazamentél, majd másfél nap youtube után eszedbe jutott, hogy nahát... igénybe veszek valamit, amiért lehet hogy fizetnem kell..? Örülj neki, hogy nem az összeset vasalták be rajtad te barom.

  • diplomatuka2012.01.27 14:09:49

    Korábbi dominó kártyámmal, illetve az új okostelefonnal saját WiFi-hálózatomra csatlakozva megnéztünk egy mesét a kisfiammal a YouTube-on. A végén konstatáltam, hogy több ezer forintot vesztettem, ANNAK ELLENÉRE, hogy sohasem kértem a mobilinternet szolgáltatást. Azóta központilag letiltattam az egészet. Kárpótlás ?!?!?!?!

  • Karmadealer2012.01.27 14:11:17

    Ezt a klasszikus módszert a fénykorában szipolynetnek nevezte a nép, és én is úgy tudtam hogy le lettek róla tiltva a szolgáltatók. Úgy látszik a T-com akkora szarban lehet hogy semmi sem drága neki.
    Hosszú távú üzletpolitikáról, marketingüzenetről nem is érdemes beszélni.
    Pokolba velük, legyenek átkozottak!

  • movhu2012.01.27 14:19:36

    Volt olyan, hogy én kikapcsoltattam a Startnetet, és egyszer csak megint ment. Megnéztem online, látszólag egy adott napon én kapcsoltattam vissza. Naná, mert olyan hülye vagyok...
    Egyszer meg telefonos ügyfélszolgálaton ügyintézővel beszélve váltottam díjcsomagot egy társkártyán, és ők meg 1-2 hét múlva minden jelzés nélkül visszaváltották, mert az nem választhattam volna, csak akkor, ha a főkártyán is olyan van. De a rendszer engedte és úgy is számlázott az 1-2 hétre. Az a baj, hogy húgom használta a telót, és még 2-3 hétig azt hitte(a számláig), hogy az alacsonyabb percdíjon telefonál. Simán kiszámlázták a korábbi díjcsomag 2-3 szoros percdíjait, holott az ő rendszerük engedte aktiválni az új díjcsomagot az ügyintézőnek. Némi balhé után kaptam jóváírást, de az se annyi volt, mint kellett volna.

  • Mikrobee2012.01.27 14:33:25

    Nehéz a T-vel zöldágra vergődni! Kevés a normális ügyfeles, aki megfelelően tájékoztat, mert hihetetlen nyomás alatt tartják őket a drága feletteseik! Gyakorlatilag vagy rádsóznak mindent, vagy ha nem, akkor repülnek a fenébe! Azon gondolkozom, hogy kéne írni egy használati utasítást ezekhez a cégekhez, benne minden átveréssel és trükkel! Csináljak erről egy blogot? Csak attól félek, hogy leperelik a fejemről a hajam!

  • akkor meg ez2012.01.27 14:34:33

    -Soul-: A szerződés aláírásakor nem nyomogattam a telefonom, toll volt a kezemben te barom. Viszont előre kértem, hogy ne legyen internet előfizetés, valamint az internetezésre képes telefont kb. egy héttel később vásároltam, ami, amint elsőként bekapcsolod, keresi az internet kapcsolatot, és ha talál, kapcsolódik. Nyilván, mert vannak olyan, fejlettebb üzleti kultúrával rendelkező országok, ahol nem a lehúzásra hajt majdnem mindenki. De neked, te barom, hiába magyarázom, vagy nem hiszed el, vagy Magyarország, te barom, te így szereted. (Te milyen lehúzós okosságból élsz?)

  • Karmadealer2012.01.27 14:53:27

    Sajnos minden fogyaztóvédelmi cikk kapcsán akad olyan nagyokos barom aki a júzer helyett a szolgáltató pártjára áll, mert valószínű hogy az ilyen kis okostojásokba az empátia szikrája se szorul, lehet hogy emberünk pl. mobilkommunikációval fekszik-kel, de miért feltételezné ugyanezt a nagyanyjáról is? Manapság szinte minden telefonon van valamilyen adatforgalmazó alkalmazás, ha más nem, frissíteni akarja a teló magát, és csak a szolgáltató geciségén múlik hogy a szolgáltató által átvariált telefonszoftver menüjében mennyire kerül gyorsgombra az instant adatforgalmat generáló app.

  • europass82012.01.27 14:53:34

    miért nem olvastok ászf-et mielőtt akármit is aláírtok??????????
    kiváncsi vagyok az itt reklamálók közül hányan olvasták el az orruk alá dugott pár oldalas szerződést....
    ahogy írta előttem vki okostelefonhoz okos user

  • europass82012.01.27 15:01:27

    ászf mindenkire vonatkozik.

  • akkor meg ez2012.01.27 15:01:41

    europass8, kedves, amikor ászf-ről, azaz Általános Szerződési Feltételekről beszélsz, akkor te tudod, egyáltalán, hogy miről beszélsz? Mert az nem egyezik az Előfizetői Szerződéssel (na jó, csak neked esz-sel). Az Előfizetői Szerződést írod alá, az Általános Szerződési Feltételeket pedig csak kérésre mutatják meg, ami több száz oldal. De te nyilván elolvastad, áttanulmányoztad.

  • -Soul-2012.01.27 15:03:57

    @akkor meg ez: Nem kértél, nem is kaptál internet ELŐFIZETÉST. Ami használtál annak nincs HAVIDÍJA, mint általában az ELŐFIZETÉSEKNEK. Te aláírtál egy szerződést, amiben taglalják hogy az általam említett internet start alapszolgáltatás aktív, mely lehetőséget ad arra, hogy használd az internetet.. Ha nem használod, nem fizetsz. Ha használod fizetsz. Ennyire egyszerű. Az "okos"telefonok első bekapcsoláskor pedig nem a youtube-ot veszik célba.. Te barom.

  • -Soul-2012.01.27 15:07:43

    @akkor meg ez:Nem kértél, nem is kaptál internet ELŐFIZETÉST. Ami használtál annak nincs HAVIDÍJA, mint általában az ELŐFIZETÉSEKNEK. Te aláírtál egy szerződést, amiben taglalják hogy az általam említett internet start alapszolgáltatás aktív, mely lehetőséget ad arra, hogy használd az internetet.. Ha nem használod, nem fizetsz. Ha használod fizetsz. Ennyire egyszerű. Az "okos"telefonok első bekapcsoláskor pedig nem a youtube-ot veszik célba.. Mellesleg, nem az ÁSZF-et írtad alá, hanem a Előfizetői szerződést, melyben feltüntetik az alapból aktív szolgáltatásokat.. Szedd elő nyugodtan, ott lesz az..

  • europass82012.01.27 15:15:23

    ászf mindenkire vonatkozik

  • Baby Baba2012.01.27 15:23:39

    -Soul-nak igaza van. Az előfizetői szerződés aláírásával elfogadod az általános szerződési feltételeket, üzletszabályzatot. És valóban, korábban benne volt, hogy automatikusan biztosítja a cég az adott adatdíjcsomagot.
    Ennyi. Itt jön az, hogy aki nem használja, nem fizet érte. Érdekes módon velem még nem fordult elő ilyen, pedig használtam már pár telefont...
    Amúgy meg kell tanulni használni a készüléket, és a megfelelő beállításokat elvégezni rajta, akkor nincs ilyen probléma.

  • shitgun2012.01.27 15:57:07

    Már leírták, de nem árt még egyszer: ha nem akarsz netezni, belemászol a beállításokban a netkapcsolatba, és az APN-t átírod valami krikszkrakszra. Nincs többé mobilnet.

  • Karmadealer2012.01.27 15:57:28

    Jajj, B+ a jogszerűség meg a tisztesség az két külön dolog. Ne legyetek már ilyen kockák. Nem véletlenül picsázták el érte a szolgáltatókat, most meg mosdatjátok itt a szerecsent. Csak tudnám, minek, kinek?

  • shitgun2012.01.27 16:03:21

    Különben meg minek vesz okostelefont az olyan, aki irtózik a mobilnettől? Ezeknek a telefonoknak egyszerűen kell a mobilnet, így vannak kitalálva. Minden szolgáltatónál van alap csomag, nekem egy 990 forintos 100 megásom van(+ Opera mini), nem lógok a neten a telefonnal (meg wifi is van a világon), ez pont elég arra, hogy mailt nézzek, frissítsek, villamoson böngésszek (ami ritkán fordul elő), sőt még a marketből is huzogatok le ezt-azt. Ennyit bőven megér. Akinek meg ez fáj, kiváló nemokos telefonokat vehet. Aki meg nem olvas ASZF-et, fórumot, használati utasítást, az meg is érdemli a seggbekúrást, mindamellett, hogy a magyar szolgáltatók bőven görények. Sajnos a honi kereskedelmi szemlélet egyenlő az átkúrással, de ez nem új, figyelni kell a részletekre, és akkor nincs gond.

  • stellaz12012.01.27 16:07:16

    amúgy nincs valami oolyan törvény, hogy egy termék nem adható aránytalanul drágán? merthogy szerintem elég aránytalan az 1000 Ft 100 mb előfizetéssel és előfizetés nélkül meg a 102 400 Ft, ami több, mint 100x-os ár!!!


    amúgy basszák meg maguk, pár éve egész jó cég volt, de mára egy nagy tetű, ezzel az automatán átsorolnak magasabb díjcsomagba engem is megszivattak, de végül nagy kegyesen elengedték, mikor ordítottam velük a telefonban

    azt tudjátok, hogy árat is emeltek januártól? fura, mert minden szarról küldenek sms-t, de erről valahogy elfelejtettek....

  • shitgun2012.01.27 16:18:28

    stellaz1
    Egy kereskedő bármit adhat bármennyiért, biztos megvannak a belvárosi mulatók lehúzásai, ott is az volt, hogy simán adhatták az üveg kommersz pezsgőt hatvanezerért, csak akkor fel kellett tüntetni ezt az árlapon. Azok bukóztak, akik nem írták ki, akik igen, azoknál legfejebb erkölcstelenség volt. Úgyhogy a mobilszolgáltató is adhat egy megát egymillió forintért, csak jeleznie kell, hogy ennyibe kerül. A geciség ott van, hogy úgy jelzik, hogy csak az találja meg, aki direkt keresi a honlap tizedik almenüjében, vagy orvul élesítik a szipolynetet, az egyszeri júzer meg utánanézés nélkül kezdi el használni.

  • Balogh Ádám Software2012.01.27 17:57:01

    Ilyen sznob nép is kevés van a világon, mint a magyar. Azért vesz okostelefont, hogy villogjon vele, mutogassa másoknak. Net előfizetés nélkül ezek semmivel nem tudnak többet mint a közönséges telefonok, csak drágábbak, ellenben nehezebb velük telefonálni. Amúgy a szolgáltató gyakorlata tisztességtelen persze, de normális előfizetőkkel nem tudna kiszúrni. Egyébként aki szerint a T a legszemetebb, azok olvassanak el egy korábbi cikket, amelyben leírják, hogy a fenti NMHH ajánlást a T azonnal bevezette, míg a másik kettő fellebbezett. Azért fellebbeztek, mert szerintük tisztességes dolog átverni a fogyasztókat.

  • Baby Baba2012.01.27 18:01:28

    stellaz1 - az ismerőseim mind kaptak a T-től levelet az ászf módosításról, meg a díjemelésről... Az is benne volt azt hiszem, hogy x napig felmondhatja a szerződését bárki kötbérfizetés nélkül, ha nem fogadja el a módosítást. Lehet szidni minden céget, tény, hogy mindenhol vannak "szemét" dolgok, de ha mi odafigyelünk, nincs gond (adatforgalom, áremelés), főleg ha valamilyen módon tájékoztatást is kapsz.

  • Ica a fekete cica2012.01.27 18:04:14

    A sok agyhalottnak aki szerint okostelefont mobilnet nélkül nem lehet használni, felhivnám a figyelmét arra a forradalmi ujdonságra, amit wifi fantázianéven lehet megtalálni a világban. Ez a csoda képes arra hogy pl otthon vagy a munkahelyen vagy a sarki kocsmában vagy a helyi mekiben/plazaban eljuttassa az internet csodáját a mobilnettel nem rendelkező okos (és nemokos) telefonokba azok számára, akiknek egyébként nem élethalál kérdés, hogy két villamosmegálló között is 100% onlány legyenek.

  • Ica a fekete cica2012.01.27 18:09:57

    A t-s ipről ide irogató ugyfélszolgálatosaknak meg üzenem, hogy kenegethetik a szart, de az büdös marad, az előre aktivált iszonyatdrága adatforgalmas nethozzáférés nettó lehuzás és nem kell hozzá okostelefon se, a dominóval/vitamaxal/praktikummal 2e Ft-os atombutatelefonokon teljesen véletlenül van minimum egy gyorsgombra eltávolithatatlanul beégetve valamilyen online szolgáltatás, hátha a nagyi véletlenül azt nyomja meg mielőtt az unoka kiirthatta volna az APN-t a telefonból.

  • stellaz12012.01.27 18:18:34

    nekem buta telefonom van, természetesen a középső gomba zonnal a netre visz, megváltoztatni nem lehet

    mondjuk eddig 590-ért volt net előfizetésen, hogy az emileket megnézzhessem, de most, hogy árat emeltek, le is mondtamn a picsába

  • europass82012.01.27 18:29:37

    mikor jon a T válasza?

  • rozsdamentes arcél2012.01.27 18:50:38

    Azt ugye mindenki elolvasta, hogy már nincs előre aktivált netstart szolgáltatás? Az index lyukra futott, van ilyen, de legalább megírták az nmhh válaszát. A trollok viszont nem olvasnak, csak írnak.

  • shitgun2012.01.27 18:50:54

    Ica a fekete cica
    A sok agyhalott azt is tudja, hogy nem mindenhol van wifi, a netképes telefonnak meg az a nagy előnye, hogy mobil, vagyis bárhol használható. Ennyi erővel hagyjuk a mobilnetet, mert otthon meg a melóhelyen is van net. Én speciel nem nagyon használom menetközben a netet mobilon, de jó, hogy megvan rá a lehetőség, így bármikor lehet mailt nézni, menetrendet nézni, megy ilyenek, és nem kell elmászni a következő mekiig.

  • bloodmn2012.01.27 18:56:12

    Szolgáltatót váltottam egyéb okok miatt. Vodáról T-re. Hát sírok... A T-s mobilnet egy kalap szar! :/ Lassú, nincs térerő, csak E megy, H+ csak imitt-amott elvétve. Budapesten is. Beszarás lassú az egész. Az M7-esen mentünk, Siófok után még a mobil TV se működött. Kaposvár alatt meg a nagy várakozás mindenre. Siralom. :/
    SGSII a készülék.

  • Ica a fekete cica2012.01.27 19:01:12

    shitgun

    És ki mondta hogy MINDENHOL van wifi? Néma értő olvasásból a kettes megvolt? Megpróbálom ujra, egyszerűbben megfogalmazni. Itt páran kijelentették tényként, hogy okostelefon mobilnet nélkül semmire nem jó, hülyék és/vagy sznobok veszik mobilnet nélkül, némi "magyararosással" is vegyitve. Pedig akinek semmi szüksége arra, hogy a villanyoson is megnézze a fészbukját vagy posztoljon egy képet a vonatról két falu között, annak tök felesleges havi minimum 1000Ft-ot pluszba fizetni.

  • Nagroth2012.01.27 19:01:51

    annyira buták vagytok.. komolyan.. rakás életképtelen egyed..
    miért nem tanultok meg olvasni, kérdezni és utánajárni a dolgoknak?

  • shitgun2012.01.27 19:11:19

    Ica a fekete cica
    Te nem érted. "Itt páran kijelentették tényként, hogy okostelefon mobilnet nélkül semmire nem jó, hülyék és/vagy sznobok veszik mobilnet nélkül, némi "magyararosással" is vegyitve" Aki ezt mondja, annak kurvára igaza van. Olyan ez, mintha Ferrarit vennél, hogy azzal menj a Tescoba zsömléért. Rengeteg jó telefon van alapfeladatokra, telefonálásra, sms-re stb., ráadásul ezek akksival is jóval tovább bírják. Meg aztán én is pont azt mondtam, hogy nincs mindenhol wifi, mit nem értesz ezen? Az okostelefont netkapcsolattal lehet kihasználni, ha az nincs, csak itt-ott wifi, akkor megette a fene az egészet. Hogy értsd az averzióimat, egy példa. Van két huszonkevés éves kolleganőm, kb. a következő párbeszéd zajlott le múlt héten (mindkettőnek iPhone 3GS-e van):
    -Te, neked hogy van zenés csengőhangod?
    -Be lehet rakni mp3 csengőhangot!
    -És hol?
    -Hát bemész a beállítások menüpontba, és ott kiválasztod!
    -Az melyik, mert nekem csak angolul van?
    Elmagyarázza.
    -Oké megvan, de nekem nincs mp3 a telefonomon.
    -Akkor küldök át bt-n.
    -Azt hol kell bekapcsolni?
    Itt kérdeztem meg, hogy de azért telefonálni tudtok vele ugye?
    Hát kb ilyen az átlag júzer, megveszi a csilivili okostelefont, szüksége nincs rá, használni nem tudja, aztán meg sír a szája, hogy némá, ez felmegy a netre.

  • Ica a fekete cica2012.01.27 19:51:36

    shitgun

    "ki ezt mondja, annak kurvára igaza van"

    Kurvára nincs igaza. A ferraris hasonlatod értelmetlen. Okostelefon mobilnet nélkül olyan, mint ferrarit venni ugy, hogy anyu hányingert kap benne, igy garantáltan nem fog menet közben orálisan kielégiteni, de ettól még a ferrari ferrari marad, anyu meg lerendez otthon, a cégnél meg a titkárnő. Ha meg nagyon nem birsz magaddal, megállasz a ferrarival egy mekinél és garantáltan lesz egy szöszi aki lerendez ingyen.

    "Meg aztán én is pont azt mondtam, hogy nincs mindenhol wifi, mit nem értesz ezen?"
    Senki nem mondta, hogy mindenhol van wifi, ezért nem értem miért izmozol ezen.

    "Az okostelefont netkapcsolattal lehet kihasználni"

    Ez igy majdnem igaz, de a netkapcsolat nem jelent 100% mindenhol onlájnságot. Még akkor se ha van mobilneted, nyaranta gyakran rohadok olyan helyen, ahol halovány gprs is csak mutatóba van. A lentebbi példád jol mutatja, hogy az átlagjuzernek pont tök felesleges a mobilnet, mert ugyse használja. Ettől még otthon tölthet rá játékokat amikkel offline jászhat, olvashat rajta könyvet offline, nézhet filmeket offline, navigálhat vele offline. Attól, hogy vannak netfüggők, akik ha 10 percig le vannak szakadva fészbukról már bestresszelnek, még a normális többség pont magasról tesz rá.

  • shitgun2012.01.27 19:57:05

    Ica a fekete cica
    A hasonlatomat továbbra is fenntartom, belátva, hogy lehetne finomítani rajta, de alapvetően szerintem ez a helyzet. Én sem lógok ezerrel a mobilneten, például fészbúkon, iwiwen, twitteren stb. sem vagyok fenn:)
    Én abban látom a mobilnet értelmét, hogy kéznél van,_ha kell_. Akkor és ott, amikor kell. 50 megás játékokat én se mobilnettel húzok le, hanem otthon, pc-ról, de ha már okostelefon, hadd működjön teljes funkcionalitásábal _bárhol_ (tudom Kehidakustányban nem működik, de ott semmi se működik).

  • Kelly és a szexi dög2012.01.27 20:00:38

    Nekem már két hete nem tudják aktiválni a számhordozást, persze a szaros díjcsomagot fizethetem, csak éppen lebeszélni nem tudom!

  • Teddyke2012.01.27 20:04:11

    Ezt szeretni fogjátok: most hívott a "preventív tevékenységek osztálya" a T-től, hogy figyeljünk oda, mert az egyik telószámunkon már 465e Ft a havi számla. Valaki elnetezgetett külföldön egy unalmas délután...

  • Ica a fekete cica2012.01.27 20:18:03

    shitgun

    "Én abban látom a mobilnet értelmét, hogy kéznél van,_ha kell_

    de ha már okostelefon, hadd működjön teljes funkcionalitásábal _bárhol_ "

    Nincs ezzel semmi gond, csak ne képzeld azt, hogy a TE igényed és a TE felhasználói szokásaid mindenki számára a követendő, sőt egyedül elfogadható felhasználói igények és szokások. Egy okostelefon egy halom offline dologra használható teljesértékűen, mobilnet csak a 100% onlinesághoz kell, az meg sokaknak nem szempont, ennyit kellene elfogadni a mobilnetért nem fizetőket lehülyézőknek.

    "tudom Kehidakustányban nem működik, de ott semmi se működik" de, elmegy az ember a helyi benzinkutra és máris meg a wifi, mig a mobilnet továbbra is csak csak néz bután :) Szerintem elég visszás az a vélemény, miszerint "a mobilnet nélkülözhetetlen, kivéve ahol nincs mert ott mégse nélkülözhetetlen, aki másképp látja, az helikopter"

  • lúzerjúzerek2012.01.27 20:19:33

    Fájdalmas olvasni ezt a sok "mindenki hibás, csak én nem" kommentelőt. " Nem fizetem be a számlám, de nekem áll feljebb" olcsójánosok...

  • road5512012.01.27 21:15:31

    Szerintem a mobilnet bár sokszor jól jöhet, azonban tökéletesen nélkülözhetőnek tartom. Sebességben a vezetékes netnek még mindig nem igazán konkurenciája és igazából nem is arra való.

    Bár most offtopic leszek, de mindenképpen szeretném felhívni a figyelmet az igazi aljasságra, ami már hosszú évek óta megy és ami nem szúrja senkinek a szemét.
    Ez a hívások PERCALAPÚ SZÁMLÁZÁSA! (telefonhívás, nem internet!)

    Ha telefonálok mondjuk 10 másodpercet, akkor is 1 percet fizetek, ha 53 másodpercet, akkor is. Ha viszont véletlenül 1 perc 1 másodpercet, akkor már 2 percet kell fizetni, ez esetben kvázi dupla percdíjjal telefonáltam. Mi ez kérem szépen, ha nem tisztességtelen haszonszerzés, sőt, közönséges rablás? Ezért miért nem háborodik fel senki, miért nem bünteti meg őket az NMHH?
    Szokták mondani, hogy nem muszáj kártyásnak lenni (mindhárom szolgáltató összes kártyás csomagja ilyen) illetve ilyen díjcsomagban maradni. De aki nem tud vagy nem akar előfizetést, azt miért kell ilyen tisztességtelen eszközzel megkopasztani? Miért tűri el a nép és persze a hatóság ezt a pofátlan, gátlástalan rablást?

    Hozok egy gyönyörű példát a probléma érzékeltetésére:
    ha bemegyek a boltba és veszek 30 deka szalámit, akkor a boltos nem egy kiló szalámi árát fizetteti ki velem hanem 30 dekáét. Ha 40 dekát kérek akkor annyiért fizetek, ha 1 kiló 60 dekát akkor annyiért.
    Ha egy boltos a mobilszolgáltatók példáját alkalmazná és a kért mennyiségtől függetlenül 1kg, 2kg, stb szalámi árát fizettetné, akkor a minimum az lenne, hogy a vevők ráborítanák a pultot, durvább esetben a boltját is szétvernék! Sőt, még lehet, hogy egy hatósági ellenőrzés során jól meg is büntetnék...
    A boltossal szemben a mobilszolgáltatók szabadon (hatóság félrenézésével) rabolhatnak!

  • road5512012.01.27 21:16:31

    Szerintem a mobilnet bár sokszor jól jöhet, azonban tökéletesen nélkülözhetőnek tartom. Sebességben a vezetékes netnek még mindig nem igazán konkurenciája és igazából nem is arra való.

    Bár most offtopic leszek, de mindenképpen szeretném felhívni a figyelmet az igazi aljasságra, ami már hosszú évek óta megy és ami nem szúrja senkinek a szemét.
    Ez a hívások PERCALAPÚ SZÁMLÁZÁSA! (telefonhívás, nem internet!)

    Ha telefonálok mondjuk 10 másodpercet, akkor is 1 percet fizetek, ha 53 másodpercet, akkor is. Ha viszont véletlenül 1 perc 1 másodpercet, akkor már 2 percet kell fizetni, ez esetben kvázi dupla percdíjjal telefonáltam. Mi ez kérem szépen, ha nem tisztességtelen haszonszerzés, sőt, közönséges rablás? Ezért miért nem háborodik fel senki, miért nem bünteti meg őket az NMHH?