Minden magyar okostelefont vesz
További Cellanapló cikkek
A Magyar Telekom pozitívan tekint a következő negyedévre, nagyon jók a piaci kilátások - mondta a vállalat pénteki sajtótájékoztatóján Chris Mattheisen, a cég vezérigazgatója. Az eladott mobilkészülékek 85 százaléka okostelefon, egy évvel ezelőtt még csak 70 százalék volt ez az arány. Hamarosan a teljes ügyfélbázis 20 százalékának lesz okostelefonja. A cégvezér szerint fontos, hogy az eladott okostelefonok 80 százalékához mobilinternetes díjcsomagot is vásárolnak az ügyfelek.
A lakosság 78,6 százaléka éri el a 3G/HSPA hálózatot, míg a negyedik generációs LTE-re év végén már a lakosság 26,5 százaléka tud majd csatlakozni. Budapest, néhány megyeszékhely és Balaton lesz lefedve LTE-vel, így amikor az iPhone 5 is tud majd az LTE-hálózatra csatlakozni, ki is lehet majd használni ezt a képességét. Az iPhone 5 eleinte nem működik majd a Magyar Telekom LTE-hálózatán, mert a cég nem szeretne olyan problémákba belefutni, amilyenekkel a külföldi hálózatokon találkoztak a mobilozók.
Az iPhone 5 meghatározó lesz a Magyar Telekom életében, pont az LTE miatt. Ez lökést ad majd a többi gyártónak is, hogy LTE-s tableteket és okostelefonokat dobjanak piacra. Amikor elegendő eszköz lesz az LTE-n, az a felhőalapú szolgáltatásokat teszi kényelmesen elérhetővé.
Magentára festhető az ország
Chris Mattheisen elmondta, hogy 280 ezernélt többen fizetnek elő interaktív tévére, és az optikai már 250 ezer háztartásban elérhető, bár ezt még mindig csak néhány tízezren használják ki. A kombinált előfizetés 360 ezer háztartásban van, tehát ennyien vannak, akik legalább 3 szolgáltatást vesznek igénybe a cégtől. A Magyar Telekom energiaszolgáltatására százezren fizettek elő, a biztosítási piacon 250 ezer ügyfelek gyűjtött a társaság.
A mobilszolgáltatás piacán vegyes a helyzet, és a Magyar Telekomnak elsősorban a frekvenciával van gondja. Mivel a Fővárosi Törvényszék hatályon kívül helyezte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság frekvenciaárverésének eredményét, visszaállt a tender előtti állapot. Magyarán az árverésen győztes mobilszolgáltatók nem tudják használatba venni a megvásárolt frekvenciákat. Ha folytatódik a trend, és az eladott mobilok több mint 80 százaléka okostelefon lesz, nagyon gyorsan nő majd a hálózat használata, és érezhetővé válik a frekvenciahiány - mondta Chris Mattheisen.
Másfelé kacsintgat
Európában lefelé megy a telekomszektor, a hagyományos távközlési piacokon telítődés van - mondta Mattheisen. Magyarországon most 120 százalék körüli penetráció van, de a világ más tájain sem jellemző 130-140 százaléknál magasabb adat. A Magyar Telekom ezért továbbra is azt a stratégiát követi, hogy minél több szolgáltatást ad egy kézből. Igyekeznek hasznosítani az eladási csatornáikat, olyan szolgáltatásokkal, amik nem a távközlési hálózatot terhelik - ilyen az energia, a biztosítás.
Chris Mattheisen meglátása szerint a távközlési operátoroknak ezt a stratégiát kell követniük, mert nagy növekedés várható ezen a területen. Ezen kívül még két piacon vár jelentős bővülést a cég. Egyrészt a gépek közötti kommunikációban, ami magába foglalja a távleolvasós mérőórákat, az e-egészségügyi szolgáltatásokat, valamint a lakásvédelmet. Másrészt az online rendszerek használatában van sok potenciál, például az e-kereskedelemben.
Kérdésünkre Chris Mattheisen elmondta, hogy ezek az új bevételi források hosszú távon kompenzálni tudják a hagyományos telefonszolgáltatási üzletágból származó bevételek csökkenését. A cégvezér szerint ezekben több lehetőség van, mint amennyi csökkenés várható a hagyományos szolgáltatás területén.
Rovataink a Facebookon