Máris lassul a tabletek terjedése
Lassuló növekedést jósolnak a piackutatók a tabletek piacán. Az IDC szerint idén csak 19,3 százalékos bővülés várható a 2013-as eladásokhoz képest, amely 51,6 százalékkal haladta meg a 2012-es forgalmat. Ennyi volt, csak úri hóbort volt az egész? A pécé visszajön a sírból?
Szó sincs ilyesmiről, az elemzők két kiemelt okot találtak. A tavalyi növekedés nagy részét a névtelen gyártók által piacra dobott, rendkívül olcsó tabletek generálták, de az emberek már nem találják ezeket igazán vonzónak. A harmatgyenge processzorral és elavult Androiddal felszerelt noname gépeket idén nehezebb lesz eladni, ha hihetünk az IDC gurujainak. De az is csökkenti a keresletet, hogy aki már vett magának tabletet, és teljesen boldog vele, az nem akarja máris lecserélni egy újabbra.
Idén körülbelül 260,9 millió tabletet és hibrid gépet adnak el, és magasabb lesz az átlagos eladási ár. Ez azonban együtt jár az átlagos minőség javulásával is. Kitűnő példa erre a Nexus 7 tablet legfrissebb változata, amely az elődjénél tizedével drágább, de cserébe vékonyabb lett, beleépítettek még egy kamerát, nőtt a tárkapacitása és sokkal gyorsabb a processzora.
Egy dologra voltak jó hatással az olcsó tabletek: az Android részesedésére. Ez 61,9 százalékra nőtt a tavalyi 45,8-ról, miközben az iPad részesedése 52,8 százalékról 36-ra zuhant. Egy gyors összeadással kiszámolhatjuk: a Microsoft egyelőre marginális tényező. Az IDC szerint ez 2014-ben megváltozik, ahogy a cégek elkezdenek tabletekre és hibridekre költeni.
Rovataink a Facebookon