Árversenyt indít a Digi a mobilpiacon
További Cellanapló cikkek
A Digi többször pályázott frekvenciára a hírközlési hatóság tenderein, de csak most járt sikerrel. Eddig mi hiúsította meg a frekvencia megszerzését?
Minden pályázat különböző. A két korábbi pályázat, amin a Digi indult, végül eredménytelen lett. Így örülünk annak, hogy a sikeres pályázat után most lehetőségünk van mobilszolgáltatásokat fejleszteni, alternatívát nyújtva az ügyfeleknek.
Most viszont sikerült megszerezni egy 10 MHz széles sáv használati jogát. A romániai tapasztalatok alapján mire lesz elég ez a frekvencia?
Hang- és adatszolgáltatást is nyújtó, megbízható hálózatot fogunk tervezni, kiépíteni és üzemeltetni, a végfelhasználóknak minőségi szolgáltatást nyújtva. Van olyan technológia, amivel hang- és adatszolgáltatást is tudunk nyújtani, és az adatkapcsolat akár 40 megabit per másodperces is lehet. További részleteket nem szeretnék mondani, mert még folyamatban vannak az egyeztetések a lehetséges beszállítókkal.
Nem lesz egyszerű feladat hálózatot építeni, hiszen a többi szolgáltató is sokat panaszkodik arról, hogy nehéz újabb antennákat telepíteni. A negyedikként érkező Digi hogyan tudja meggyőzni a házmestereket és a lakókat, hogy engedjék a hálózatépítést?
Ez valóban nagy kihívás, de úgy gondoljuk, működő hálózatot tudunk kiépíteni. Haladéktalanul elkezdjük kialakítani a bázisállomásokat, amint a szükséges hatósági egyeztetések lezajlottak.
Milyen ütemben készül el a hálózat?
Az a tervünk, hogy minél hamarabb elindítsunk egy működő mobilszolgáltatást. Fokozatosan, lépésenként építjük ki a hálózatot, és hosszabb távon a teljes lakosság elérését tervezzük.
Most is van mobilinternetes csomagjuk, egy partner szolgáltatását árulják.
Igen, a Telenorral együttműködünk, az ő mobilinternet szolgáltatásukat nyújtjuk saját márkanéven. Ezzel nem szeretnénk azt sugallni, hogy ez az együttműködés kiindulópontja lenne egy szélesebb együttműködésnek.
Hogyan befolyásolhatják a meglévő szolgáltatások a hamarosan elinduló mobilszolgáltatást?
A vezetékes szolgáltatásaink már jelentősek az országban. A televíziós piacon 23 százalék részesedéssel a három legnagyobb szolgáltató egyike a Digi, emellett van több mint 350 ezer szélessávú internet előfizetőnk, és nagyszámú ügyfél fizet elő vezetékes telefonra. Ezek segítségével jelentős ügyfélbázist érünk el, és a vezetékes hálózaton már most is azt igyekszünk megmutatni, hogy stabil, megbízható, kedvező árú szolgáltatást nyújtunk. Ez arra ösztönözheti az ügyfeleinket, hogy a mobilszolgáltatásunkat is igénybe vegyék. Úgy gondoljuk, hogy olyan konstrukciókkal és feltételekkel tudunk majd megjelenni a mobilpiacon is, ami az ügyfelek jelentős részét hozzánk fogja terelni.
Romániában a nagyon alacsony árakkal hódított a cég. Magyarországon is ez a terv?
Igazodunk ahhoz a fogyasztói elváráshoz, hogy megfizethető árazása legyen egy szolgáltatásnak. Ha megnézzük a csomagban értékesített szolgáltatásaink, vagy akár az 1 gigabites internetelérésünk árait, és összehasonlítjuk más szolgáltatók áraival, akkor látható, hogy elég kedvezményes a díjszabásunk. Azt is bebizonyítottuk, hogy hiába nagyon kedvezőek az áraink, a Digi egy stabil és profitot termelő társaság. Tehát nem arról van szó, hogy a piacszerzés reményében túlságosan nyomott áron értékesítjük a szolgáltatásokat, és később emeljük az árainkat. Ezt igazolja az eddigi tevékenységünk is: hét év alatt úgy növeltük több mint háromszorosára az árbevételünket, hogy a teljes áremelkedés még az infláció mértékét sem érte el. Ez a bizonyíték arra, hogy nem csak beetetjük az ügyfeleket. Természetesen a Digi sem nonprofit vállalkozás, tehát egy egészséges árrést mindenképpen alkalmazunk.
A vezetékes piacon mekkora területet fednek le?
Hatvan településen vagyunk jelen, több mint 850 ezer háztartás van bekötve. A mobilhálózat kiépítésével párhuzamosan szeretnénk folytatni a vezetékes hálózat kiterjesztését is. Most is folyamatban van új hálózatok építése, mert az a célunk, hogy minél szélesebb közönséget érjünk el. Arról nem tudunk elárulni részleteket, hogy mely településeken és mely városrészekben akarunk hálózatot építeni.
Kemény verseny lesz a mobilpiacon, mert a három nagy szolgáltatónak hatalmas, jól bejáratott marketing gépezete van, jó ideje itt működnek, sok a hűségszerződéses ügyfelük, nagy készülékkínálatuk és a Digihez képest óriási a frekvenciakészletük. Nehéz elképzelni, hogy miként tud majd a Digi olcsó szolgáltatást nyújtani. Milyen trükköt vetnek be?
Nem tudjuk és nem is szeretnénk megbecsülni, hogy hány előfizetőnk lesz. A Magyarországon működő szolgáltatók rendkívül erős brandet építettek ki, jó szolgáltatást nyújtanak mind a hang, mind az adat tekintetében. Ennek ellenére a nemrég elnyert frekvenciacsomaggal versenyképes, hang- és adatszolgáltatást működtetünk majd, létező technológia alkalmazásával, igyekezve kielégíteni jövőbeli ügyfeleink igényeit.
Melyik lesz az, a 4G LTE, vagy a 3G? Esetleg a hálózat oldalán lesz modernebb? Bizonyos szempontból jó helyzetben vannak, mert a legújabb berendezésekkel építhetnek hálózatot.
Mindenképpen a legfejlettebb technológiát fogjuk alkalmazni, de ezt a kérdést bármilyen irányból közelítjük meg, akkor sem árulunk el többet egyelőre. Hiszünk abban, hogy olyan konstrukciókkal és feltételekkel tudunk megjelenni, a szolgáltatásaink megfelelő összekapcsolásával, ami hozzánk vonzza majd az előfizetőket.
Az alacsony árakon kívül mással is lehet vevőket vonzani. Ki akarják használni a Digi sportcsatornáit, hogy azok mobilon is elérhetők legyenek?
Az is a stratégiánk része, hogy az infrastruktúrán a tartalmak sokszínűek, modernek legyenek. Ahogy a piac és az iparág is a szolgáltatásoknak az interneten keresztül történő integrációjára törekszik, úgy a Digi is az ügyfelek új típusú kommunikációs igényeinek megfelelő szolgáltatásokat fog kifejleszteni. Nagyon fontos, hogy kedvező áron elérhetők legyenek a szolgáltatásaink, emellett azok minőségének is olyannak kell lennie, hogy vonzza az előfizetőket.
Nem vagyok előfizető, ezért nincs tapasztalatom a Digivel kapcsolatban, de néha kapunk emaileket arról, hogy nem az ügyfélszolgálat a Digi erőssége. Ez lenne az olcsóság titka?
Nem tudunk azzal egyetérteni, hogy az ügyfélszolgálat alacsonyabb minőséget nyújtana. Igyekszünk, hogy az ügyfélszolgálattól a hibajavításon át a szolgáltatás minőségéig minden a lehető legjobb legyen. Kifejezetten lelkes, elkötelezett és jól képzett munkatársaink vannak, de emberek működtetik a rendszert, néha előfordulhatnak hibák. Mi azonban nem ismerünk olyan statisztikát, ami alapján a Diginek az átlagosnál rosszabb ügyfélszolgálata lenne. Sőt inkább azt tapasztaljuk, hogy viszonylag elismert és magas színvonalú az ügyfélszolgálatunk.
Akkor mi az alacsony ár titka?
A kedvező árat több tényező befolyásolja, és egyik sem titok. Az egyik tényező az, hogy a cégcsoportunk lassabb tőkemegtérülésre rendezkedett be. Sok társaságnál a befektetők gyorsabb megtérülést várnak el, de nekünk az a filozófiánk, hogy inkább hosszabb távon, de biztosan megtérüljön egy befektetés, és nem az a célunk, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb hasznot szerezzünk. A másik ok pedig valószínűleg a hatékonyság, az elkötelezett és képzett munkatársak eredményesen dolgoznak. 2013 végéig több mint 70 milliárd forintot fektetett be a Digi Magyarországon, ez is azt mutatja, hogy komoly hosszú távú terveink vannak az országban.
Mennyibe kerül majd a mobilhálózat kiépítése?
A pályázatot tízmilliárd forintos ajánlattal nyertük el, ez a frekvencia használati díja, folyamatosan kell majd frekvenciadíjat is fizetni, és emellé jön a hálózat kiépítésének és üzemeltetésnek a költsége. Nem szeretném részletezni, hogy ez mekkora összeg, de mindenképpen jelentős befektetés.
Mennyire lehet következtetni a vezetékes hálózat földrajzi elhelyezkedése alapján, hogy hol indul el a mobilhálózat?
Ezekről a tervekről egyelőre nem beszélnék. Ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a piacra lépéssel, a terveink legtöbb részének bizalmasnak kell maradnia.
Nagyon éles a kontraszt a Digi és a többi távközlési cég kommunikációjában. A többiek nagyon aktívak, gyakran megmutatják a legújabb technológiákat. Néha olyan érzésünk van, mintha titkolóznának.
Az jó meglátás, hogy visszafogottabb a kommunikációnk sok más cégéhez képest, de nem titkolózunk. Mi a szolgáltatásainkkal, teljesítményünkkel és eredményeinkkel szeretnénk hírértéket adni, nem egy koncepció vagy egy terv bemutatásával.
Rovataink a Facebookon