Rászállt a mobilcégekre az amerikai hírközlési hatóság
Mobilszolgáltatókat és gyártókat faggat az amerikai hírközlési hatóság arról, hogy miként elemzik a készülékeik biztonsági hibáit, és hogyan adnak ki javításokat. Azt akarják elérni, hogy a felhasználók ne legyenek teljesen védtelenek a kiberbűnözőkkel szemben.
A lakossági és az üzleti felhasználók egyre nagyobb mértékben bízzák rá magukat a mobilszélessávra és a kütyükre, ezért szeretnék tudni az USA hírközlési és kereskedelmi hatóságai (az FCC és az FTC), hogy a technológiai cégek mennyire figyelnek oda a biztonságra. Azt látják ugyanis, hogy sokszor elég lassan érkeznek meg a hibajavítások, ha egyáltalán megérkeznek. A régebbi eszközöknél gyakran előfordul, hogy nem kapnak semmilyen javítást.
A kommunikációs hatóság a legnagyobb amerikai mobilszolgáltatóktól kért be adatokat, míg a kereskedelmi hatóság a mobilgyártókkal vette fel a kapcsolatot. Mindegyik cégnek a 2013 augusztusa óta eladott összes modellről információt kell szolgáltatni.
Megkérdeztük a magyar Nemzeti Média- Hírközlési Hatóságot, hogy idehaza milyennek látják a helyzetet, és terveznek-e foglalkozni ezzel a kérdéssel. A válaszukat külön cikkben fogjuk feldolgozni.
Rovataink a Facebookon