Visszasírjuk még a fizetős Facebookot
A Facebook üzenőszolgáltatásában hamarosan megjelennek a reklámok, és az ausztrál teszt alapján könnyen lehet, hogy visszasírjuk még azokat az időket, mikor a fizetős Facebookkal rémisztgettük egymást.
A Messenger főablakában jelennek meg majd a képernyő nagy részét elfoglaló hirdetések, melyekre rányomva különböző lehetőségek nyílnak meg, például választhatunk, hogy még többet szeretnénk megtudni a hirdetett termékről vagy szolgáltatásról, esetleg rögtön meg is szeretnénk vásárolni, amit látunk.
A használt képernyőfelület jókora részén terpeszkedő hirdetési sáv a kedvenc kontaktjaink és az épp elérhető emberek között helyezkedik majd el. A Facebook illetékesei szerint az üzleti felhasználók oda vannak meg vissza a lehetőségtől, hogy végre utat kapnak a Messenger bő 1 milliárd felhasználójához – az egymilliárd felhasználó valószínűleg nem lesz ennyire boldog. A felhasználók a tapasztalatok szerint szívesen használják a Messengert arra, hogy különböző cégekkel lépjenek kapcsolatba, de ezt nem a reklámok ereje miatt teszik, hanem mert egyszerű kapcsolattartási mód csetelni pár mondatot, ráadásul sokkal gyorsabb, mint emailen vagy telefonon választ kapni. Ez korántsem jelenti, hogy szívesen fogadják majd, ha mindenféle reklámok teszik bonyolultabbá a kedvenc csevegőprogramjuk használatát, mellyel leginkább a családtagokkal és a barátokkal kommunikálnak.
A Facebook a teszt bevezetésével kapcsolatban azt is elmondta, hogy a felhasználók természetesen jelenthetik és bizonyos esetben blokkolhatják a hirdetéseket, bár az kevéssé valószínű, hogy teljes mértékben kikapcsolható lenne a funkció. Korábban kiszivárgott egy olyan terv is, hogy a Facebook lehetővé tenné a cégeknek, hogy csetelni kezdjenek olyan felhasználókkal, akik korábban már cseteltek velük valamilyen ügyben. Sokak szerint ez nem lenne más, mint a kéretlen reklám egy új formája.
Rovataink a Facebookon