Bedarálja a Withingset a Nokia

2017.02.26. 19:12

Az idei barcelonai mobil világkongresszuson talán a Nokiának sikerült a legnagyobb érdeklődést kiváltania előzetesen. És nem azért, mert annyira jövőbe mutató, újító terméket mutatnának be. 

A Nokia meglépte azt, hogy az emberek nosztalgiájára építette kampányát, és a legendás 3310 névre hallgató mobilt ígérte be.

Hogyan jutott idáig az egykori legnagyobb mobilgyártó, hogy ilyen trükkökkel ébresszen érdeklődést? A finn cég nem is olyan régen még nagyon sikeres volt, milliószámra gyártotta a népszerű mobilokat, hogy aztán az okostelefonok terjedésével elveszítsék a lábuk alatt a talajt. Egyre rosszabb döntéseket hoztak, nem tudták felvenni a versenyt az új belépőkkel, az iPhone-nal és az androidos készülékek áradatával. Egészen négy évvel ezelőttig bírták, amikor a mobilüzletágat eladták a Microsoftnak. (Az más kérdés, hogy a Microsoft sem tudott sokat kezdeni vele azóta.)

A finn vállalat volt dolgozói azonban nem adták fel, alapítottak egy új céget és kivásárolták a Nokia márkanevet a Microsofttól. Most már hallgatnak az idők szavára, és androidos készülékekkel szeretnének legalább egy kis részt visszaszerezni régi népszerűségükből.

Nagy zajt csaptak

Nem titkolják, hogy a Nokia név iránt nosztalgiát érzők elsődleges célcsoportjuk. Január elején be is jelentették az első androidos Nokiát, amit fantáziadúsan Nokia 6-nak kereszteltek. A nosztalgiát pedig akkor lovagolták meg igazán, amikor egyik legnépszerűbb készüléküket, a 3310-est is visszahoznák a sírból. Az eredetit 2000-ben dobták piacra és összesen 126 millió darabot adtak el.

A Nokia a többi nagy mobilgyártóval egy napon tartotta bemutatkozó sajtótájékoztatóját. Az eseményre óriási volt az érdeklődés, alig lehetett belépőket szerezni. Ez nem véletlen, mindenki kíváncsi a 3310-esre – nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, talán jobban is, mint az ugyanitt bemutatott új készülékekre.

Bedarálják a Withingset

A bemutatót a Nokia múltjával kezdték, a jól ismert Connecting people jelszót nagyon sokat ismételték az első néhány percben. Innentől azonban teljesen másról kezdtek beszélni, mint amit a közönség várt. A Withings haláláról és újjáéledéséről volt szó.

A Withings okoseszközöket gyártott, otthoni kamerákat, mérlegeket, aktivitásmérőket dobott a piacra az elmúlt években, Viszonylag jó nevet szereztek a piacon a középfelső kategóriában.

A Withings márkanév megszüntetését jelentették be most, a termékeket nyártól Nokia néven fogják majd piacra dobni. A Withings tavaly lett a Nokia része, most jutottak el odáig, hogy át is alakítják a márkát.

Új és régi klasszikus

Azért a mobilos hírek sem maradtak el, végülis egy mobilkongresszuson jártunk. Egyből három új készüléket láthattunk, egyik sem a prémiumszegmensben próbálja megállni a helyét. Ami érdekes, hogy az új telefonokon az Android Nougat operációs rendszer változtatás nélkül lesz rajra, nem láthatjuk a gyártóktól megszokott átalakításokat.

A Nokia 6, 5 és 3 okostelefonok tehát a középkategóriában versenyeznek majd. Különböző méretű és erősségű mobilok lesznek, pont olyanok, amilyeneket elképzelünk egy visszatérő cég számára, amely most próbálja megvetni a lábát a piacon. Semmi kiugró különlegesség, csak a megbízható működés, megfizethetőség és ismerős operációs rendszer.

A Nokia 6 5,5 hüvelykes, 32 gigabájt belső tárhelyes mobil, Qualcomm Snapdragon 430 processzorral. A Nokia 5 ennél kisebb, 5 hüvelykes a kijelzője, de ugyanazt a processzort tették bele. A  Nokia 3 pedig egy ennél picivel gyengébb processzorral felszerelt, de ugyanúgy 5 hüvelykes telefon lesz. Ami jó hír a Nokia-rajongóknak, hogy megfizethető árúak lesznek a mobilok, a Nokia 3-at például 140 dollárért adják majd.

A végére maradt, amit mindenki várt, a 3310-es bejelentése. A régi-új mobilt igencsak színesen hozták vissza, vázát és kijelzőjét is az új időknek megfelelően alakították át. A második negyedévben kapható majd világszerte nagyjából 50 dollárért, ami nem sok egy ilyen klasszikus készülékért. És ami sok régi rajongót érdekel, a Snake játékot sem hagyták ki belőle.