Battlefield 1: Az EA félt, hogy a gyerekek nem tudják, volt első világháború
Mikor a játékfejlesztők először próbálták eladni a kiadónak, hogy a következő Battlefield az első világháborúban játszódjon, az Electronic Arts vezetősége visszadobta a projektet.
Blake Jorgensen, a vállalat pénzügyi igazgatója egy konferencián elmondta: a visszautasítás egyik lényeges indoka az volt, hogy a döntéshozók nem voltak biztosak abban, hogy a fiatalabb vásárlók tisztában vannak azzal, hogy volt egy olyan dolog, hogy első világháború. Nehéz eldönteni, hogy ez kiről mond el többet - a célcsoportról, vagy az igazgatókról, akik nem nézik ki a gyerekekből, hogy ha tudják, hogy valamiből volt egy második, akkor kellett legyen egy első is.
Ennél valószínűleg sokkal fontosabb érv volt a játék ellen, hogy a fejlesztőknek elsőre nem sikerült meggyőzniük az igazgatóságot azzal, hogy az első világháború anyagháborúja és lövészárok-hadviselése elég izgalmas lehet egy videojáték alapjának.
Jorgensen szerint a döntéshozók végül kötélnek álltak. Nem azért, mert lövészárkokat rohamozni hirtelen mégis izgalmas vagy játékba illő lett volna, hanem mert a fejlesztők pontosabb terveiből kiderült, hogy egészen máshogy néznek a dologra. "Az első világháborút lóháton kezdték, és repülőn, tankban vagy tengeralattjáróban ülve fejezték be. Ha így nézzük, ez már bőven elég egy videojátékhoz." A fejlesztőknek az is segít, hogy az első világháborúban ugyan az arcvonalak nem sokat változtak, az egyes frontok földrajzi és éghajlati jellege annyira eltérő volt, hogy a játéknak ezzel sem lesz gondja.
A Battlefield 1 (ahol az egyes nem az aktuális rész sorrendiségét jelzi, hanem az első világháborúra utal) idén október 21-én jelenik meg pécére, Xbox One-ra és Playstation 4-re. A bemutató videó alapján komoly sikerre lehet számítani, a trailer pillanatnyilag az egyik legkedveltebb film a Youtube-on.
Rovataink a Facebookon