Végre kiderültek a Switch részletei

január 13., 11:53 Módosítva: 2017-01-13 16:48:42
2

A Nintendo végre bejelentette, pontosan milyen lesz legújabb konzolja, a Switch. A konzolt már tavaly októberben bejelentették, de akkor még nem lehetett sok részletet megtudni a játékgépről.

Tovább

Másfél millió játékos adatait lopták el

január 10., 14:11 Módosítva: 2017-01-10 17:06:34
2

Több mint 1,5 millió felhasználó személyes adatai kerültek nyilvánosságra az ESEA (eSports Entertainment Association) esport-szövetség feltörése után. Az ESEA az egyik legnagyobb ilyen játékosszervezet, elsősorban Counter-Strike-versenyekkel és -ligákkal foglalkozik.

Tovább

Lesz mire ellőni a betegszabadságot

január 9., 00:56 Módosítva: 2017-01-09 15:04:42
142
Nehezen indul majd az év, de azért bőven lesz miből válogatni játékfronton, sőt, új konzol is jelenik majd meg. Lássuk, mit tartogat 2017 első negyedéve a videojátékosoknak.

Lassan pörög fel a január, és az első három hónap nagy ígéretei közül több olyan is van, ahol még nincs pontos dátum, de összességében nem panaszkodhatunk majd – tulajdonképpen így lehet összefoglalni az első negyedévet, ha azt nézzük, a tervek szerint milyen videojátékok jelennek majd meg idén.

Január: horror és retro

A legnagyobb sztár a Resident Evil 7 lesz, mármint ha a legmagasabb árkategóriában keresünk játékot. Kicsit lejjebb ugyanis igazi kincsek várják az érdeklődőket. Az egyik a Rise & Shine nevű oldalnézetes platformer, amiben a két címszereplők, Rise, egy fiatal srác, illetve Shine, a legendás pisztoly fognak össze, hogy megmentsék a világot. A játékmenetet a különböző töltények teszik változatossá, a folyamatos gyilkolás mellett mindenféle fejtörőket is meg kell majd oldanunk – kiváló lehet mindenkinek, aki valami átlagtól eltérőt keres.

A másik a Divide, ami sajnos kizárólag PS4-re jelenik meg. Ezt leginkább talán lopakodós sci-fi Diablo-klónként tudnánk körülírni röviden, de a fejlesztők szerint lesz nyoma benne a Syndicate-nek és a Flashbacknek is, és ha még hozzátesszük az Another Worldöt, valószínűleg ezekben moccan meg valami.

Február: Hitler és robotdínók

A második hónapban már felpörögnek picit a dolgok, bár még mindig főleg a különböző rétegjátékok ideje lesz, nem a nagy közönségsikereké. Ha minden igaz, kijön végre a kardozásszimulátorként körbeírható For Honor (melynek egy korai változatát már próbáltuk, Sajó kolléga nem volt oda meg vissza tőle), és ugyanezen a napon jelenik meg a mesterlövészes játékok királyának, a Sniper Elite-nek új, sorrendben negyedik része is. Az előrendelők magát Adolf Hitlert is levadászhatják, az azért nem rossz ajánlat.

A nagy nevek közül a Halo jön ki először új valamivel idén, a Halo Wars kap új epizódot, és valahogy megszokhatatlan, hogy a természetesnek tűnő Xbox One mellett PC-re is kijön. A történet a Halo 5 végén veszi fel a fonalat, és 13 küldetésben építhetünk és irányíthatunk hadsereget óriási csatákban – biztos lesz majd, aki szerint ez lesz a világ legjobb játéka, ő február 21-ét lője be a betegszabadság első napjának.

Talán még emlékszik rajtam kívül más is arra, mikor az volt a játékvilág legnagyobb kérdése, hogy miért egy svéd geek rakta össze a Minecraftot, és miért nem a Legónak jutott eszébe kockákból világot építős játékot gyártani. Na, 2017 februárja ezt is megválaszolja, kijön ugyanis a Lego Worlds, mármint hivatalosan is kilép a korai elérés fázisból, amiben másfél éve elérhető a Steamen. A játék értékelése úgy általában elég pozitív, bár szinte mindenki felhoz vagy 15 dolgot, ami nagyon hiányzik, például a rendes fizika, a normálisan működő járművek vagy épp a konkrét Legó-licencek hiánya. Egyelőre 15 dollár a játék a Steamen, nem tudni, ez feljebb kúszik-e a megjelenéskor, mindenesetre ha valakit érdekel a dolog, sokat nem veszthet, ha most veszi meg, nem két egy hónap múlva.

Februárban igazán egyetlen teljesen új, mármint előzmény nélkül AAA-játék van, a Horizon Zero Dawn. Ebben az ember helyett a robot az uralkodó faj, és a leginkább őslények formájában megjelenő gépállatok levadászása, megszelídítése és egyéb felhasználása áll a megjelenés előtt kiadott videók alapján gyönyörű és elképesztően izgalmas játék középpontjában. Persze a No Man's Sky tavaly alaposan megtanította, miért nem váltunk jegyet a hájpvonatra, de ettől még kevés ember létezik, aki ne gondolná, hogy a HZD lesz az év egyik legjobb játéka.

Ha már szóba került sok ember véleménye, mindenképp meg kell említenünk a Planescape: Torment című, ezer évvel ezelőtti kult-RPG folytatását is: a Torment: Tides of Numenerát is. Ha másért nem, hát azért, mert laza 4,2 millió dollárt dobtak bele a kickstarteres kalapba a támogatók még 4 éve. Más játék esetében már komolyan aggódni kellene azon, hogy vajon felszippantották-e a készítők a teljes összeget az orrukba, vagy lett belőle pár luxusautó is, de az új Tormentet az inXile rakja össze, akik minden idők legkirályabb kickstarteres játékát, a Wasteland 2-t is jegyezték pár éve, szóval nem egyszerűen biztos, hogy megjelenik, de az is valószínű, hogy ráadásul az év egyik legjobb játéka lesz a Torment: Tides of Numenera.

Tovább

Óránként 1800 lenne a virtuális gamer pécé

január 8., 21:25 Módosítva: 2017-01-09 11:56:12
92
Az eddig főleg videokártya-gyártóként ismert Nvidia több CES-es bejelentése is komoly hullámokat vetett, de játékos szempontból talán csak egy érdekes: az, hogy a jövőt nem a gépfejlesztések, hanem a szervergépek hozzák majd el.

Geforce Now, vagyis Geforce most, ezt a nevet kapta a cég új szolgáltatása, melynek lényege, hogy a játékosok mostantól gépfejlesztés, sőt, játékra alkalmas számítógép nélkül is játszhatnak, akár a legújabb pécés játékokkal is. A megoldás lényege, hogy a játékot nem a saját gépünk futtatja, hanem az Nvidia nagy teljesítményű szerverparkja, a játékos pedig egy virtuális gépen keresztül kapja vissza a végeredményt. Az ígéretek szerint kétféle csomag lesz, a cég nagyjából legfejlettebb videokártyáinak megfelelő minőségben: a Geforce 1060 és a Geforce 1080 közti legnagyobb különbség az árban lesz.

Merthogy a szolgáltatás természetesen nem ingyenes. A regisztrációkor a tervek szerint mindenki kap 1000 kreditet, aztán 25 dollárért vásárolhatunk további 2500 kreditet, melyből percenként kettőt von le a rendszer, ha a gyengébb, négyet, ha az erősebb virtuális konfigurációt választjuk. Ha így számolunk, az előbbi esetben négy órát és tíz percet játszhatunk 25 dollárért (kb. 7200 forintért), a gyengébb esetben pedig jó 20 órát. Hogy van-e különbség a két videokártya teljesítménye között a valóságban, arról győződjön meg mindenki az alábbi videót megtekintve (spoiler: valójában nincs).

Aki felháborodott azon, hogy de már hogyne lenne különbség, hát egy GTX 1080-as videokártya kétszer gyorsabb, az jó, ha tudja, hogy a játékstream pillanatnyilag legfeljebb 1080p-s felbontásban, 60 kép per másodperces korláttal fut, tehát minden, amit ezen felül ki tudunk facsarni a rendszerből, megy a levesbe.

Tulajdonképpen mindegy is, mert még az olcsóbb előfizetés mellett is elképesztően drágának tűnik a modell. Főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a játékidő kifizetése mellett a játékot magát is meg kell vennünk. Szerencsére tulajdonképpen bármelyik nagyobb digitális piactéren vásárolhatunk, a Steam, az Origin, a Uplay, a GOG vagy épp a Battle.net játékai közül egyszerre összesen 1 terabájtnyit tarthatunk telepítve a virtuális gépünkön. Az igazi csak annyira kell erős legyen, hogy a streamet le tudja játszani, vagyis ha 1080p-s filmeket tudunk röcögés nélkül nézni a gépen, valószínűleg a játékstreammel se lesz gond. Fontos még természetesen az internetkapcsolat minősége is, illetve az előfizetés adatkorlátját is simán el lehet érni, ha valaki sokat játszik ezzel a megoldással.

Tovább

Díjat alapított és osztott magának a Steam

január 3., 13:36 Módosítva: 2017-01-03 14:41:00
2

Nehezen áll le az év végi, év eleji marketingdömper a Steam háza táján: a 2016-os év toplistás játékai után, a cég történetében először – nyilván hagyományteremtő szándékkal – kiosztották a Steam-díjakat is.

Fotó: Steam / Valve

A platform felhasználói december 22. és december 31. között szavazhattak 12 viccesnek szánt kategóriában öt-öt játékra, eldöntve hogy kiket illessen az adott díj.

Tovább

Fallout 4-ből vett képpel mutatta be a CNN az orosz hekkelést

január 3., 12:52 Módosítva: 2017-01-04 10:28:58
137

Úgy tűnik a mainstream médiában elég makacsul tartja magát az a képzet, ami szerint az ártó szándékú hekkerek monokróm, lehetőleg fekete-zöld képernyők előtt görnyedve űzik kétes üzelmeiket. Így élhet ez a CNN egyik szerkesztőjének fejében is, aki a jelek szerint gond nélkül bevágott az amerikai tévécsatorna egyik hírblokkjába egy olyan képet, amit valaki, valamikor a Fallout 4-ből kölcsönzött.

Tovább

Hatalmas leárazással kezdi az új évet a Steam

január 2., 09:45 Módosítva: 2017-01-03 08:52:38
216

A Valve közzétette a 2016-ban legtöbb bruttó bevételt hozó játékainak listáját, egyúttal komoly akcióval meg is tolja az év eleji eladásokat. Fallout 4, The Witcher, No Man's Sky, Deus Ex, Civ V és társaik akár harmadáron.

Tovább

2016-ban egy csomó Év Játéka volt

2016. december 30., 20:59 Módosítva: 2016-12-31 17:41:10
58
A Google több mint tízmillió találatot ad a “2016 worst year ever” keresőkifejezésre, és mindenki tud bőven találni indokot magának terrortámadásoktól Aleppóig, Brexittől Trumpig, hogy miért is volt az idei a legrosszabb év. Tegyünk ezért félre inkább mindent, és tekintsünk vissza 2016-ra gémerként, mindjárt sokkal derűsebb lesz a kép. Összeszedtük az év tíz legfontosabb, legjobb, legemlékezetesebb, legvalamilyenebb játékát.

Az Év Játéka: Uncharted 4

Nincs mese, a számok nem hazudnak, a gémer magazinok értékeléseit összesítő Gamerankings és Metacritic év végi toplistáján is az Uncharted 4 a király. Bár maga a játék meglepően kevésben különbözik az ősanya Tomb Raidertől, a körítés, a sztori verhetetlenné teszi. Legalább 30 éve mondják már videojátékokra, hogy “Ez már teljesen olyan, mintha egy film lenne”, hát ennek tükrében most meglepőt fogok mondani: az Uncharted már tényleg olyan, mintha egy film lenne. Ha nekem nem hiszik el, higgyék el személyesen Indiana Jonesnak. Pedig ezen a videón még a harmadik résztől van elalélva, és a negyedik még jobb, még látványosabb, még filmszerűbb. A negyedik Indiana Jones-filmnél például biztosan sokkal jobb filmnek is.

Tovább

Androidra is jön a Super Mario Run

2016. december 30., 10:04 Módosítva: 2016-12-30 15:44:16
13

Rengetegen csalódtak a Nintendoban, amiért a Super Mario Run játékot először csak iOS-re adta ki, és arra is decemberig kellett várni a szeptemberi bejelentést követően. Most az Androidot használók is fellélegezhetnek, mert már közzétettek egy előregisztrációs oldalt a Play Áruházban, és aki erre feliratkozik, a megjelenés pillanatában kap egy értesítést. (Ide kell kattintani.)

Képernyőfotó 2016-12-30 - 9.47.23.png
Tovább

Ha elmúlik karácsony, de nem elég gyors a gép

2016. december 29., 14:53 Módosítva: 2016-12-30 15:04:23
192
Elmúlt a karácsony, felbontottunk minden ajándékot, most jön az a rész, hogy elköltsük, amit a visszaváltott vackokért kaptunk, vagy amit azon spóroltunk, hogy végre tényleg nem vettünk semmit azoknak, akikkel már évekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy nem veszünk egymásnak semmit.

Játékosként az ünnepek előtti és utáni időszak azért nehéz, mert még akkor is akciókkal bombáz minket az internet, mikor már nagyon érezzük, hogy nincs szükség új videokártyára vagy a hetvenkettedik új játékra, hiába olcsó. Hát na, „olcsó” – szóval olcsóbb, mint általában.

Tegyük fel, hogy van 20-50 ezer forintunk, és nagyon szeretnénk életet lehelni a mostanában egyre többször akadékoskodó pécénkbe. Ha ez a helyzet, akkor lehet örülni, hogy akkor élünk, amikor, és lehetőségünk van akár egy-két alkatrész beújításával is segíteni a helyzeten.

Tovább

Carrie Fisher előtt tisztelegnek a Star Wars videojátékokban

2016. december 29., 10:22 Módosítva: 2016-12-30 07:29:46
29

A Csillagok háborújához kötődő videojátékokban is virtuális megemlékezéseket tartanak a rajongók Carrie Fisherről, akik szívinfarktusban hunyt el kedden.

Tovább

Ilyen zombiinvázió egy plázában sem volt idén

2016. december 27., 09:16 Módosítva: 2016-12-27 15:05:40
37

A Dead Rising 2-höz fűződik az egyik kedvenc játékélményem valaha. Az egész ugye arról szól, hogy ott ragadtunk egy pláza közepén annyi zombival, amennyit egy konzol meg bír rajzolni, ki kell mentenünk a túlélőket, gyógyszert szerezni a kislányunknak, és harcolni mindenféle kettyóssal. A játék elején teljesen béndzsák vagyunk, nincsen rendes életerőnk, a zombik könnyen lelöknek a földre, nem tudunk gyorsan menekülni a támadások elől, lomhák vagyunk, lassúak, a szedett-vedett fegyvereink hamar szétesnek a kezünkben. Az élőhalottak veszélyesek, és több ezren vannak. Amikor körbevesznek, az a legfélelmetesebb érzés, hiába hadonászunk egy deszkával a Dead Rising 2 elején, fel tudnak falni pillanatok alatt. Tiszta horror.

Tovább

Sas sasnak farkasa

2016. december 23., 20:00 Módosítva: 2016-12-24 10:15:16
19

Az év videojátékos buzzwordje vitán felül a virtuális valóság, ami még mindig elég komoly kételyeket ébreszt (és néha hányingert is). Nem nagyon látni a "killer appokat", vagyis azokat a húzónév játékokat, amik felgyorsítják a vr-platformok eladásait. Az általunk próbált, amúgy gyönyörű dínós Robinson-kaland sem volt az igazi, a Rez Infinite pedig szórakoztató ugyan, de túl rétegjáték ahhoz, hogy milliós tömegeket mozgasson meg. A fejlesztők persze szorgosan próbálkoznak, ezt érezni az újabb kihagyott zicceren is, aminek a neve Eagle Flight, és nem kisebb név, mint a Ubisoft készítette.

Hogy a játékot kifejezetten virtuális valóságra (Oculus, Vive, PlayStation VR) tervezték, az a szokatlan alapszituból is látszik: a játékos egy sast irányít, aki az 50 éve lakatlan Párizs felett röpköd (bár néha alatta, mert még a metróba is le lehet szállni). Hogy Párizsból miért tűntek el az emberek, nem tudni, de valami nagy gebasz történhetett, mert a természet már egészen benőtte a turisztikai nevezetességeket, a Szajna partján pedig elefántok legelnek.

A vr-irányítás egyik rákfenéjét, a mozgást a program egy huszárvágással megoldja: sasunk folyamatosan repül, nekünk csak a repülés sebességére lehet egy kis ráhatásunk, illetve fejmozdulatokkal kormányozhatjuk a ragadozómadarat. Csak hát amikor az embert kicsit beszippantja a virtuális valóság, hajlamos diszkrét biccentések helyett egész testből játszani, ami elég vicces látvány a külső szemlélőnek.

A tériszonyos rettegésből és az egymáson való röhögésből még egy külön videót is forgattunk, amiből az is kiderül menet közben, hogy néz ki ez a játék:

Tovább

Áll a Steam online játékáruháza

2016. december 23., 18:18 Módosítva: 2016-12-23 23:55:50
60

Rengetegen unatkozhatnak most, hogy teljesen elérhetetlenné váltak a Steam szolgáltatásai, és a játékosok nem tudnak belépni a szerverekre.

Tovább

Végre mobilon is itt a vidámpark-szimulátor!

2016. december 23., 11:02 Módosítva: 2016-12-23 14:21:10
3

Aki valaha játszott pécén a RollerCoaster Tycoon nevű klasszikussal, mindig kellemes bizsergés fogja el, ha a hullámvasutakon boldogan sikongató pixelemberkék hangja töri meg a vidámpark izgatott alapzaját. Pláne, ha nem kell utána takarítót küldeni a szakaszosan összeokádott járdára.

Tovább

Hát már megint a becsületünkkel szórakoznak

2016. december 23., 07:04 Módosítva: 2016-12-23 18:33:22
60

„Olyan ritka finomság, amit ki kell élvezni, és elnyújtani, amíg lehet: elvállalni minden egyes mellékküldetést, felkutatni még a patkányoktól hemzsegő csatornákat is. Hogy zajosan vagy csendben, pacifistaként vagy vérben gázolva, az már rajtunk múlik” – ezt írtam négy éve a Dishonored című akciójátékról, és nagyjából ennyivel tudom elintézni a nemrég megjelent folytatását is. De azért kifejtem, mert megérdemli.

Tovább

Hagytam a kollégáimat az űrben meghalni

2016. december 21., 20:01 Módosítva: 2016-12-22 08:47:00
94
Karácsonyra élményt is lehet ajándékozni, és a pulzusunk a valóságban szaporább lesz, még ha a játékkörnyezet csak virtuálisan létezik is. Kipróbáltuk a Vroom szabadulószobát, valamint a Delusion Park lövöldözős játékát.

Öten indultunk el a szabadulószoba küldetésén, techrovatos csapatépítésként, de csak ketten jutottunk ki, miután megnyomtam azt a bizonyos gombot. Hogy melyiket, azt nem árulhatom el, mert lelőném a poént. Az viszont fontos tanulság, hogy szociológusokra semmi szükség nincs az űrben, ha célunk a gyors haladás és a biztos túlélés, és hát, sajnos, időnként akadnak járulékos áldozatok. Kemény szabályok uralkodnak az űrben, akkor is, ha csak virtuális.

Tovább

Ez az igazi Pokémon, nem az a telefonos izé

2016. december 21., 16:07 Módosítva: 2016-12-22 09:16:24
56
Zajos, de utólag nézve nem túl tartós világsikert aratott nyáron a Pokémon Go, de kár lenne egy húszéves sorozatot egyetlen érdekes kiruccanás alapján megítélni. Ezért is volt komoly kérdés a sorozat sokmillió rajongójának, hogy vajon a soron következő, igazi gameboyos Pokémon, a dupla kiadásos Sun / Moon vajon mennyiben lesz más, mint a korábbi részek.

A Pokémon-sorozat egy-egy része alapvetően nem bonyolult. A képernyőn mászkáló főhőst irányítva belefutunk az elképzelt világ egy-egy szörnyébe, akit a saját, korábban már magunk mellé fogadott szörnyünkkel csatában legyengítünk annyira, hogy megpróbáljuk elfogni. A kislabda-hajítás világszerte ismert japán változata után vagy van plusz egy szörnyünk vagy nincs, de mindegy is, mert mehetünk tovább, hogy rövid időn belül megint megpróbáljunk elkapni egy pokémont.

A végső cél főképp az, hogy egyrészt összegyűjtsük az összes létező pokémont (ami nem is olyan egyszerű, az aktuális részben például 500 körüli különféle kis állat van), másrészt pedig be kell bizonyítanunk, hogy mi vagyunk a környék legmenőbb pokémon-trénere, mégpedig úgy, hogy legyőzünk mindenkit, aki csak ki akar állni ellenünk. Az elsőre gyermetegnek tűnő játékmenet mögött nagyon komoly mechanika van. Egyrészt nehéz ellenállni a gyűjtőszenvedélynek, ha valaki egy picit is hajlamos csak azért játszani valamivel, mert gyűjteni lehet benne valamit, azt a Pokémon elragadja, és sosem ereszti. Másrészt viszont a játék lényegét adó csaták igazi taktikai játszmákká tudnak fejlődni, főleg mikor már nemcsak mi érkezünk hat bevethető pokémonnal a párbajba, de az ellenfelünk is.

Tovább

Bezárja a magyar részlegét a Crytek

2016. december 21., 10:34 Módosítva: 2016-12-21 15:24:42
4

A Crytek videojáték-fejlesztő cég bejelentette, hogy öt külföldi stúdióját is bezárja, köztük a budapestit is. A frankfurti központú cég a magyar mellett a bolgár, a török, a kínai és a dél-koreai részlegét is felszámolja.

Tovább

Super Mario jól érzi magát okostelefonon

2016. december 20., 13:34 Módosítva: 2016-12-22 12:27:59
22

Az Apple szeptemberi keynote-ján az új iPhone és AppleWatch mellett azt is megtudhatta a közönség, hogy a Nintendo ikonikus játékának, a Super Marionak elkészül a mobiltelefonokra gyártott verziója, ami először csak iOS képes eszközökön lesz elérhető. (Azt továbbra sem tudjuk, hogy Androidra mikor érkezik pontosan.) Ez nagy újításnak tűnt a cég számára, a program december 15-én került fel az App Store-ba, néhány órányi intenzív játékélmény után megosztjuk tapasztalatainkat a Super Mario Runról.

Tovább

Megér 300 millió dollárt, hogy élőben nézhessünk videojáték-világbajnokságot?

2016. december 18., 21:03 Módosítva: 2016-12-19 12:14:13
64

A League of Legends népszerűségét jól mutatja, hogy a játékot kiadó Riot együttműködési megállapodást kötött a Major League Baseball leányvállalatával, a BAMTech-kel. Ők szervezik a baseballmeccsek online közvetítéseit is. Most gyakorlatilag ugyanazt fogják csinálni, csak éppen a világ egyik kedvenc videojátékával.

Tovább

Legyen ön is paraszt!

2016. december 18., 20:03 Módosítva: 2016-12-21 20:41:45
377
Van az úgy, hogy egy videojáték nem az esztelen öldöklésről és pusztításról szól. A felfedezés és az építés is lehet szórakoztató, és kihívás. Ezekbe a poros közhelyekbe próbáltam kapaszkodni, hogy megértsem a Farming Simulator 17 sikerének titkát - pedig nincs itt semmi titok, csak fel kell pattanni egy kombájn nyergébe, belőni valami jó kis country zenét, és tövig nyomni a gázt, nekimenni a búzamezőnek, aztán a többi már jön magától. Vagy nem.

Azt mondják, az ember azért játszik videojátékokkal, hogy azokban olyasmiket csináljon, amiket a való életben úgysem fog, de azért szeretne. Hogy űrhajót vezessen, birodalmat építsen, terroristákat lőjön halomra, hogy hős legyen: sárkányt le, kincset fel, királylányt meg, satöbbi. Na, ebből a szempontból a Farming Simulator sikere teljesen értelmezhetetlen. Elvégre ki a fene akarna szórakozásból traktort és kombájnt vezetni, szántani, vetni, meg aratni? Márpedig úgy tűnik, elég sokan. A Farming Simulator-sorozat:

  • 2008-ban indult, és nemrég jelent meg a nyolcadik epizódja
  • Az eddigi legsikeresebb rész, a 2015-ös, több mint 3 millió példányban kelt el
  • De az idei kiadás várhatóan ezt is túl fogja szárnyalni; az egymilliós eladást kétszer olyan gyorsan érte el, mint bármelyik elődje
  • Még speciálisan a játékhoz készült traktor-kontrollereket is árulnak hozzá, 250-300 dollár körüli áron, és igen, van rájuk kereslet
  • Az új részt egyébként is imádja a nép, a Steamen a vásárlói visszajelzések 93%-a (!) pozitív róla

Ezek után egészen nyilvánvaló volt, hogy ki kell próbálnunk.

Tovább

Óriási siker a Nintendo új konzolja

2016. december 16., 13:08 Módosítva: 2016-12-16 19:02:21
20

Az asztali konzolok piacán a Nintendo többnyire vagy a sereghajtó, vagy az éllovas szerepét tölti be. A Gamecube például alulmaradt az Xboxszal vagy a Playstation 2-vel szemben, de egy generációval később a Wii mind a Microsoft, mind a Sony konzolját lepipálta eladásokban. A Wii U-val ismét az eladási listák végére kerültek, de a legutóbbi asztali konzoljuk, a NES Classic Edition annyira fogy, hogy hiánycikk lett belőle.

Tovább

Jó ez a madárruha, csak sílécben szűk

2016. december 13., 11:11 Módosítva: 2016-12-13 18:46:32
4

Annak ellenére, milyen nehezen lehet leprogramozni a síelést, tulajdonképpen a számítógépes játékok hajnala óta mindig volt pár évente legalább egy csapat, aki nekifogott a lécek alatt surrogó hó bitekbe öntésének. Ebből volt, ami jól sikerült, volt, ami nem – például a Ubisoft egyszer már nekifutott a dolognak, amikor Shaun White Snowboarding néven kiadott egy játékot, melyről talán mindent elmond, hogy bár három millió darab ment el belőle, a legsikeresebb platform a Wii volt.

Na, de ami a lényeg, hogy a Ubisoft most megint nekifutott, és ha már nekifutott, akkor rögtön nem is állt meg egy sima snowboardos játéknál: a Steepben ugyanis hódeszka mellett sílécet is csatolhatunk, siklóernyőzhetünk, és ami talán a legjobb, madárruhát is ölthetünk.

Tovább

Ötmillió dollárt sikkasztott, egymilliót elvert mobiljátékra

2016. december 12., 14:47 Módosítva: 2016-12-13 08:26:28
32

A 45 éves Kevin Lee Co 2008 májusától 2015 márciusáig kopasztotta rendszeresen alkalmazója, a nehézgépekkel foglalkozó Holt nevű céget. A kaliforniai férfi irányította a cég pénzügyi részlegét, és mint a számvitelért felelős vezető, ő felügyelte és kezelte a Holt folyószámláját. Co pozícióját kihasználva csaknem ötmillió dollárt sikkasztott a cégtől, a banki, pénzügyi jelentéseket manipulálva, meghamisítva, írja a Washington Post.

Tovább

Hogy mire jó az új MacBook érintősávja? Pac-Mant játszani!

2016. december 12., 12:35 Módosítva: 2016-12-13 00:46:49
16

A nagy szoftvercégek már javában dolgoznak azon, hogy termékeik értelmes módon kihasználhassák az új Apple MacBook Pro leglátványosabb újítását, a Touch Bart. A laptop billentyűzete fölött  elhelyezett vékony érintőképernyős sávot sokan parasztvakításnak tartották bemutatásakor, de a kritikus hangok egyre halkulnak, ahogy egyre több hír érkezik az ötletesebbnél ötletesebb felhasználási módokról.

Tovább

Tíz év alatt készült el, minden idők egyik legjobbja lett

2016. december 10., 20:23 Módosítva: 2016-12-12 00:34:56
300
Ódon játékmechanika, technikai tökéletlenségek, lineáris játékmenet, nem túl feszes irányítás és kisebb grafikai szépséghibák; ezt sikerült összehoznia tíz év alatt a Team Ico csapatának. Elmeséljük, hogy lett ebből mégis minden idők egyik legjobb videojátéka.

Ueda Fumito nem túl termékeny játékfejlesztő: az elmúlt másfél évtizedben összesen három játékhoz adta a nevét. A 2001-ben megjelent Ico és a 2005-ös Shadow of the Colossus mára kultikus címekké vált, ás a 2007 óta (!) fejlesztett Last Guardiannek is jó esélye van rá, hogy az legyen. Az Ueda nevével fémjelzett játékok igen erős érvek a Playstation brand mellett: a Team Ico játékai csak ezen a platformon elérhetők.

Tovább

Ingyenes Lego VR-építőjáték jön a Daydreamre

2016. december 9., 13:18 Módosítva: 2016-12-09 15:16:25
8

Új alkalmazásokat kap a Google Daydream, ezzel még közelebb kerül ahhoz az ígérethez, hogy év végére már ötven különböző appot próbálhatnak ki a felhasználók. Az új alkalmazások között talán a NextVr és az HBO a legérdekesebb.

A NextVR arról ismert, hogy koncerteket és sporteseményeket közvetít a felhasználóknak, az HBO-val pedig az HBO Now és a Go is elérhető lesz. A hírek szerint egy Netflix alkalmazás is úton van.

A játékok terén az a legújabb hír, hogy a Lego is kiad egy játékot, a Lego BrickHeadzBuilder Vr-t, ami ráadásul ingyenes lesz és még alkalmazáson belül sem kell pénzt költeni plusz pályákért vagy építőkockákért. Két módban lehet majd játszani ezzel, az egyikben Lego figurákkal játszhatunk és új elemeket és karaktereket tehetünk elérhetővé. A másik módban kapunk egy virtuális építőlapot és különböző modelleket építhetünk fel, teljesen szabadon engedve fantáziánkat.

A többi alkalmazás fizetős lesz, mint a lövöldözős Gunjack 2:End of Shift, a Wands nevű varázslós játék, vagy a toronyvédős Underworld Overlord.

Tovább

Jön a mobilos Super Mario

2016. december 8., 13:32 Módosítva: 2016-12-16 12:42:19
2

Jimmy Fallon tévés showműsorában mutatták be először élőben a Nintendo új, Switch nevű konzolját. A konzol különlegessége, hogy valójában egy tablet az egész, arra van rácsatolva a kétfelé szedhető kontroller, és a dokkoló, amibe a tabletet rakjuk, csak tölti a szerkezetet (illetve abból futnak ki a kábelek a tévé felé).

A Switch elég különleges kiépítésű valami, a legtöbb kérdőjel a hardveres teljesítménnyel kapcsolatban van, de a Nintendo (természetesen) azt mondja, hogy a gép nem marad majd el a generációs konkurenseitől a megjelenítés minőségében, és a legnagyobb fejlesztők nagy játékai is elérhetők lesznek majd a platformon.

Fallon show-jában nem sok minden derült ki, az látszott, hogy a játék tényleg fut a tévére továbbítva, illetve kézikonzolként használva a Switch saját kijelzőjén is, de ez nem sokat tett hozzá az eddig tudott részletekhez. Az amerikai megjelenést jövő márciusra várják.

Fuss, Mario!

A műsorban helyet kapott a Nintendo első, igazán sikervárományos próbálkozása a mobiltelefonos világban: a Super Mario Run iOS-re jelenik majd meg, és a közismert vízvezeték-szerelő egyszerűsített kalandjainak tűnik. A játékban Mario magától fut, nekünk csak az ugrásokra kell figyelnünk. Ez így elsőre elég egyszerűnek hangzik, de ha azt nézzük, hány sokkal kevésbé értelmesebb endless runner játék (amikor csak futni kell a karakterrel) van iOS-re, a Nintendo valószínűleg megint arany tojást tojó tyúkot talált.

Tovább

Öt év börtön jár egy aimbotért Dél-Koreában

2016. december 8., 11:37 Módosítva: 2016-12-09 00:43:04
956

Dél-Korea új szintre emeli a csíterek, vagyis a (netes) számítógépes játékokban csalással előnyt szerző játékosok elleni harcot. Pontosabban nem is a játékosokat célozzák: az ország új törvényei alapján akár 5 év börtönt vagy 43 ezer dolláros, vagyis 12,5 millió forintos pénzbüntetést is kaphat az, aki a játék használati feltételeiben meghatározott szabályok kijátszására alkalmas programokat, például automata célzórendszert, a falon átlátó kiegészítést, vagy bármi hasonló, jogosulatlan előnyt adó dolgot fejleszt vagy terjeszt.

A törvény nem kizárólag a profi e-sportot célozza, bár az lenne a kézenfekvő, tekintve, hogy mennyire népszerű és mennyi pénz van benne, főleg Dél-Koreában. Ugyanakkor fals iránynak tűnik a készítők kriminalizálása, sokkal inkább a programok használatából konkrét előnyt vagy nyereséget szerzőket kellene felelősségre vonni. Főleg akkor, ha azt nézzük, hogy a törvény a játék felhasználási feltételeit veszi jogsértésnek, márpedig ez sokszor nem feltétlenül csalást segítő alkalmazások fejlesztését jelenti, van, hogy a játék lehetőségeit a saját ötleteik alapján bővítő modderek is belefutnak ebbe a tiltásba.