Videojátékból faragják az új NFL-t

tegnap, 14:34 Módosítva: 2017-07-24 10:12:54
76

A Blizzard tavaly ősszel jelentette be, hogy minden eddigi esportversenynél nagyobb szabású, igazi világligát hoz létre az Overwatch köré. Ami alapvetően tök jó ötletnek tűnt, hiszen az Overwatch állati látványos és élvezetes játék, durván népszerű, és tényleg ideje lenne már, hogy jöjjön egy épkézláb új esportjáték a League of Legends, a DOTA 2 és a Counter-Strike GO mellé, mert hát egyik se mai gyerek már.

Aztán ahogy jöttek a részletek a tervezett szuperligáról, úgy kezdett az egész egyre valószínűtlenebbnek tűnni. 20 millió dolláros beugró egy csapat indítási jogáért. A hagyományos sportokhoz hasonló, városokhoz kötött csapatok, saját esportstadionokkal, hazai, és idegenbeli meccsekkel, online és tévéközvetítésekkel. Mint az NFL vagy fociban a Bajnokok Ligája, csak éppen globális szinten, az egész világra kiterjesztve.

Néhány napja pedig be is jelentették az első hét csapatot, akik mindezt vállalják is. A trend egyértelmű, itt nem az első generációs, lelkes gémerekből összeállt, alulról szerveződött csapatok vannak a célpontban, hanem az aktuális amerikai trend: a hagyományos látványsportok profi csapatai terjeszkednek a nézőiket lassan elszipkázó esport felé. Az eddigi indulók:

  • Boston – friss csapat, a New England Patriots NFL-csapat tulajdonosa, Robert Kraft áll mögötte,
  • New York – szintén most alapított csapat, a New York Mets baseball-csapat tulajdonosának fia, Jeff Wilpon a főnök,
  • Los Angeles – az Immortals nevű esport-sztárcsapaté a hely (fő befektetőjük a Memphis Grizzlies NBA-csapat),
  • San Francisco – az NRG Esports indul itt, amit Sacramento Kings NBA-csapat tulajdonosai alapítottak,
  • Orlando/Miami – a Misfits esport-csapaté a város, aminek a résztulajdonosa a Miami Heat NBA-csapat,
  • Sanghaj – a NetEase kínai internetes óriás a szponzor, ami a Blizzard többi játéka mellett az Overwatch-ot is forgalmazza Kínában,
  • Szöul – a tulaj egy Kevin Chou nevű fickó, aki a Kabam nevű mobilos-facebookos játékfejlesztő cég felfuttatásával, majd eladásával keresett laza 800 millió dollárt.

Mindez egyrészt elég jól hangzik, látni, hogy óriási pénzek és befolyásos figurák mozdultak meg a háttérben, és már látszanak a leendő nagy rivalizálások: keleti part a nyugati part ellen, San Francisco Los Angeles ellen, Boston New York ellen, Amerika Ázsia ellen, és így tovább. Másrészt azért egy igazi világligához ez még kevés, egyelőre nagyon Amerika-központú az egész.

Tovább

BKK Pass: bérletnek borzalmas, reflexjátéknak nagyszerű

július 19., 16:55 Módosítva: 2017-07-24 11:49:54
283

Olvasói jelzések alapján figyeltünk fel arra, hogy a BKK mobilos jegyalkalmazásában egy egyszerű reflexjátékot rejtettek el.

A játék indítása roppant egyszerű. Megnyitjuk a mobilunkon a BKK elektronikus jegyét, bejelentkezünk a  jelszavunkkal , és máris kezdődhet a móka.

Tovább

Ajándékozni is lehet már Xbox One Store-ban

július 7., 17:30 Módosítva: 2017-07-07 22:35:56
2

A Microsoft tervei szerint bevezetik, hogy ajándékozni is lehessen az Xbox One online boltjában. Vagyis a felhasználók ezentúl játékokat tudnak venni a barátaiknak.

Tovább

Augusztusban tér vissza a StarCraft

július 1., 19:28 Módosítva: 2017-07-02 19:55:00
109

A Blizzard Entertainment pénteken bejelentette, hogy augusztus 14-től lesz megvásárolható a StarCraft: Remastered. A stratégiai játék első részének újratevezett kiadása pc-re és Macre is megvásárolható lesz.

Tovább

Sokkal frissebbek vagyunk, mint húsz éve

július 1., 00:21 Módosítva: 2017-07-01 16:04:57
12
Jim Ryannel, a PlayStation üzletág globális értékesítési vezetőjével az E3-on ültünk le beszélgetni. A Sony Interactive Entertainment kulcsemberét a virtuális valóságról, a konzolgenerációk eltűnéséről, a konkurenciáról és a videojátékok innovációjáról kérdeztük.

A PlayStation 4 nemrég lépte át a 60 millió eladott konzolt, amivel magasan vezet a piaci versenyben. Hogy látja, milyen stratégiával sikerült legyőzniük a Microsoftot?

A mostani helyzet nem végleges, szóval még nem beszélnék győzelemről. A siker igazságosabb kifejezés. Végső soron úgy látom, ez a szórakoztatóipari siker alapvetően a játékoknak köszönhető. Van egy csomó kiváló, gyakran exkluzív játékunk PlayStation 4-re; ez lehetett a sikerünk titka. Szerintem sokat számít, hogy a döntéshozatalnál a játékosok nézőpontjából indulunk ki, amennyire csak lehet. Persze ez az üzleti döntéshozóktól is függ, szóval összességében azt mondanám, hogy ez a siker egyidejűleg több dolognak köszönhető.

Tovább

A játékipar jövője a mobil

június 26., 09:14 Módosítva: 2017-06-26 10:39:26
1

Több bevételt termelnek a mobilokra írt játékok, mint a PC-re vagy konzolra készült társaik – írja az IT Café.

A Newzoo játékipari előrejelzése szerint idén az okostelefonokra és tabletekre írt játékok több bevételt fognak termelni, mint a konzolra vagy pc-re készültek. A virtuális- és kiterjesztett valóság egyaránt a mobilplatformnak kedvez majd, annak ellenére, hogy grafikában nem tudják felvenni a versenyt a klasszikus platformokkal.

Tovább

Mobilra jönnek a klasszikus SEGA-játékok

június 22., 09:38 Módosítva: 2017-06-22 20:47:25
16

Befűti a retróvonatot a SEGA, a játékfejlesztő cég egy sor klasszikus játékát adja ki mobilra – írja a Wired.

A gyűjtemény SEGA Forever névre hallgat, és az első újra kiadott játékok között megtalálható a Sonic több változata, a Phantasy Star II, a Comix Zone, a Kid Chameleon és az Altered Beast is. Minden játék ingyenes, bár hirdetésekkel megtámogatott, ezektől játékonként pár dollárért lehet megszabadulni.

Tovább

Az Enterprise kapitánya voltam

június 18., 14:36 Módosítva: 2017-06-19 09:23:28
44

Hatalmas lelkesedéssel ültem le a USS Aegis kapitányi székébe. Végre egy Star Trek játék, ahol én irányíthatom a Csillagflotta egyik hajóját az ismeretlen tartományba! A Star Trek Bridge Crew ugyanis VR-játék, így ezzel teljesülhet minden trekkie álma, hogy ő legyen az Enterprise parancsnoka.

Tovább

A játék, aminek előre köszönhet a Walking Dead

június 16., 22:29 Módosítva: 2017-06-21 06:14:05
110

Amikor a Sony sajtókonferenciáján bemutatták a Bend Studio készülő játékát, a Days Gone-t, pénzt mertem volna rá tenni, hogy a játék változatossága csak parasztvakítás. A Sony sosem esik kétségbe, ha fel kell áldozni a játékmenetet a filmszerűség oltárán; egy jól koreografált jelenet nekik többet ér, mint egy sokrétű, dinamikus harcrendszer. Még jó, hogy nem tettem rá pénzt, mert csúnyán elbuktam volna - de ez csak a zárt ajtós bemutatón derült ki.

Tovább

Fogod a valóságot, és megpróbálod bitekbe önteni

június 16., 06:24 Módosítva: 2017-06-16 15:17:13
68

Szimulátort fejleszteni könnyű. Jó, nem könnyű, a valóság tökéletes visszaadásához rengeteg apró részletet kell akkurátusan modellezni. De a szimulátorfejlesztés mégsem annyira a kreativitásról, mint a kompromisszumkészségről szól. Mert hát mi a szimulátor? Egy virtuális valóság – vagyis nem kell kitalált szabályokkal szöszmötölni, csak digitalizálni azt, ami egyébként is van.

Tovább

A videojátékok és a sorban állás ünnepe

június 15., 16:10 Módosítva: 2017-06-16 09:31:21
12

Még sosem voltam a Los Angeles-i E3-on, de a kölni Gamescomot már megjártam, és a Las Vegas-i CES-sel kihúztam a bakancslistámról a nagy amerikai technológiai rendezvényt is. Miután átlagoltam a kettőt, egész jól el tudtam képzelni, hogy milyen lehet az E3 – főleg hogy íróasztal és monitor mellől tudósítottam róla eleget az elmúlt években.

Mint kiderült, a helyszíni tudósítás sokkal fárasztóbb, de nagyon, nagyon szórakoztató. Az elmúlt napok történéseiről nehéz lenne egyetlen cikkben átfogó képet adni – ezek csak kósza benyomások.

Tovább

Kipróbáltuk az új Assassin's Creed-játékot

június 15., 14:16 Módosítva: 2017-06-16 00:45:12
114

– Csak tizenöt perc. Ebből tíz jut a fő küldetésre és öt az arénaharcra – figyelmeztet kedvesen a Microsoft demófelelőse az E3-on az Xbox Showcase-en, miután belesüppedek a kényelmes fotelba. Megnyom egy gombkombinációt a kontrolleren; a hófehér Xbox fejlesztőgépen megvillan egy led, majd betöltődik az áhított sivatagi pályaszakasz. De milyen minőségben! Azt tudni lehetett, hogy az Assassin's Creed: Origins Xbox One X-en mutatja ki a foga fehérjét (4K felbontás, 60 képkocka másodpercenként), de mozgásban látni mégis más.

Tovább

VR-játékok készülnek a Walking Deadből

június 15., 13:01 Módosítva: 2017-06-15 16:17:20
1

Robert Kirkman, a Walking Dead alkotójának cége, a Skybound Entertainment összefog a Skydance Interactive játékfejlesztő céggel, hogy új szintre emeljék a népszerű élőhalottas sorozat fogyasztói élményét: az E3 játékkiállításon bejelentették, hogy egy sor olyan virtuális valóságra épülő játékot kívánnak megjelentetni, amik a zombis tévésorozat vérben tocsogó univerzumában játszódnak.

Tovább

Ilyen játékot még tényleg nem láttunk

június 15., 10:16 Módosítva: 2017-06-15 21:51:55
8

Egy játék a magas elvárásokról, híres folkénekesekről, leselkedő árnyakról, űristenekről, hallucinogénekről, függetlenségről, hüllőboltokról és a szabad képzelőerőről.

Nem, az említett hallucinogént nem én vettem be; ezt a szöveget olvastam az Artful Escape of Francis Vendetti című videojáték hivatalos honlapján. Igen, ez a játék címe. És a fejlesztőt Beethoven & Dinosaurnak hívják. A vezető dizájnerük meg egy Johnny Galvatron művésznevű arc, aki korábban novellista és rockzenész volt, de a filmművészetben és a számítógépes animációban is otthon van. Inspirációs források? David Bowie, mint Ziggy Stardust; Stanley Kubrick; a firkálások a régi matekkönyvből; meg a Galvatron együttessel szerzett tapasztalatok.

Tovább

Superman megint dühbe gurul

június 15., 07:16 Módosítva: 2017-06-15 10:48:29
6

A verekedős játékoknak meg van az a fontos tulajdonságuk, hogy nem szükséges napokat belefektetni, hogy élvezni lehessen. Pláne az olyanoknál, mint a Mortal Kombat vagy a Tekken, amik simán tökéletes partijátékok olyan társaságban is, ahol az emberek érzésre nyomkodják össze-vissza a gombokat, aztán kiabálnak, ha valami látványos mozdulatsor lett a vége. Majd pár óra után mennek tovább, és soha eszükbe sem jut újra elővenni a játékot. Az Injustice 2 kicsit ilyen, pedig tényleg mindent megpróbált annak érdekében, hogy a verekedős játékok ne csak a pillanatnak szóljanak.

Tovább

Több mint 60 millió Playstation 4-et adtak el

június 14., 17:22 Módosítva: 2017-06-14 18:50:22
3

A Sony Interactive Entertainment (SIE) bejelentette, hogy a Playstation 4 (PS4) játékkonzol és a hozzá tartozó játékok eladásai újabb mérföldköveket értek el, áll a cég szerdai közleményében.

Az összesített eladási adatok alapján 2017. június 11-ig:

  • több mint 60,4 millió PS4 játékkonzolt adtak el világszerte (a PS4 játékkonzol jelenleg 123 országban kapható);
  • PS4 szoftverekből több mint 487,8 millió fogyott, különösen jól szerepelt a Horizon: Zero Dawn.

(Az adatok a bolti eladásokat és a PS Store letöltéseit egyaránt tartalmazzák.)

Tovább

Végre lesznek játékok Nintendo Switchre

június 14., 14:42 Módosítva: 2017-06-15 11:24:33
7

A Nintendo is megtartotta a maga előadását a Los Angeles-i E3 gémershow-ra időzítve, a neten. Óriási szenzáció nem volt, ahogy nem is számított rá senki. Mi is inkább azért vártuk, hogy végre tartalommal töltse meg a Ninteno Switch konzolt.

Tovább

Az év legszebb videojátékos grafikái

június 14., 13:04 Módosítva: 2017-06-15 09:47:56
44

 A Los Angeles-i játékexpón, az E3-on tizenharmadik alkalommal hirdettek eredményt az Into The Pixel című művészeti versenyben. A versenyt az E3-at lebonyolító ESA mellett egy nonprofit digitális művészeti akadémia, az Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) szervezi, és célja többek között a videojáték mint művészet elfogadtatása.

Tovább

Egy csomó bomba robbant a Sony játékbemutatóján

június 13., 10:20 Módosítva: 2017-06-16 17:24:28
57

Az érzés, amikor tíz perccel egy egy konferencia kezdete előtt még nincs sajtóbelépőd, de fejben mantrázod, hogy újságíró vagyok, bazmeg, meg tudom csinálni, és pörgeted a lehetőségeket, hogy vajon mi lenne a legcélravezetőbb a bejutáshoz:

  1. bociszem;
  2. artikulálatlan üvöltözés;
  3. fizikai erőszak;

na, ezt az érzést nem kívánom senkinek. A Sony E3-as bemutatója este hatkor kezdődött, öt óra ötvenkilenckor már látótávolságban volt a beléptetőkapu, de ilyenkor illik legalább fél órával korábban érkezni, mert egészkor zárják az ajtókat. Elvégre mégis csak a világ legnagyobb videojáték-kiállításán vagyunk Los Angelesben, ráadásul ez még csak a nulladik nap, ilyenkor még úgy-ahogy tartja magát mindenki a menetrendhez.

Tovább

Végre folytatódik a Ubisoft legjobb játéka

június 13., 00:37 Módosítva: 2017-06-13 13:45:38
14

Beindult a legnagyobb videojátékos expo, a Los Angeles-i E3: az EA, a Microsoft és a Bethesda után a Ubisoft is bemutatta a show-ra szánt újdonságait (és nemsokára a Sony felhozatalával is jelentkezünk).

A Ubisoft óriáskiadó létére családi vállalkozás: 1986-ban alapította a Guillemot-család öt tagja. Az öt testvérből a középső, Yves Guillemot a mai napig a cég vezetője, és évek óta azért küzd, hogy a családi irányítás megmaradjon, ugyanis a Vivendi 2015 óta vásárolgatja be magát a cégbe (már a részvények 22,15 százaléka nála van). Már a tavalyi E3 is az ellenséges felvásárlás árnyékában zajlott le, és nyilván azért ilyen vonzó a Ubisoft a Vivendinek, mert tele van aranytojást tojó tyúkokkal. A kiadó az elmúlt három évtizedében olyan brandeket szerzett meg vagy indított el, mint a Far Cry, az Assassin's Creed, a Rayman, a Prince of Persia vagy a Tom Clancy nevével hirdetett játékok. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a magyar idő szerint hétfő este tízkor kezdődő sajtókonferenciájukon is a zászlóshajóké volt a főszerep. Persze már csomó minden előre kiszivárgott, de a végére maradt egy bombameglepetés.

Tovább

Kellett nekünk ez a bunyó?

június 12., 23:59 Módosítva: 2017-06-13 13:02:44
12
Nagyon régóta vártunk az új Tekkenre, és most végre itt van a Tekken 7: folytatják a sztorit, 38 karakterrel verekedhetünk, látványosabb, mint eddig bármikor. De mégsem vagyunk igazán boldogok, ellentétben a kezdőkkel, akik viszont nagyon élvezik majd a verekedéseket.

Közel ezer napja jelent meg a PlayStation 4, és ugyan volt hozzá több verekedős játék is, az egyik legfontosabb, leghíresebb franchise, a Tekken eddig hiányzott a Sony konzoljáról, na meg persze az Xbox One-ról is. Ráadásul fél évtizede nem is jött ki új része a Tekken-sorozatnak, szóval nem túlzás azt mondani, hogy bőven itt volt az ideje folytatni a játékot.

Tovább

Sosem látott erőt mutatott a Microsoft

június 12., 10:23 Módosítva: 2017-06-13 09:12:12
179

Kellemes borzongás fog el, miközben a Galen Centerben üldögélve várom a Microsoft-konferencia kezdetét. Nem fűtenek túl magas elvárások, viszont valaki tökig tekerte a légkondit, úgyhogy kellemes, 17 fokos huzatban ülünk. A mellettem ülő spanyol újságíró néha fázósan megdörgöli a karját, hogy kisimítsa a libabőrt. Majd feltüzelnek, gondolom. Nem alaptalan az elvárás: a Microsoft most fogja bemutatni Minden Idők Legerősebb Játékkonzolját. És hiába, hogy a jó játékdizájn halhatatlan, a technológia meg hetente avul el, azért jó érzés rácsodálkozni a nagy grafikai ugrásokra.

Tovább

Azonnal játszanánk az új Wolfensteint

június 12., 09:19 Módosítva: 2017-06-13 09:12:12
146

A legnagyobb videojátékos expón, a Los Angeles-i E3-on pár éve már a Bethesda is nagy csinnadrattával, színes-szagos sajtókonferencián jelenti be újdonságait, akárcsak a Ubisoft. Szép teljesítmény egy olyan cégtől, amit 1986-ban azért alapítottak, hogy egy bénácska sportjáték megjelenhessen. Azóta a vállalkozás vállalattá nőtt, és több szerencsés felvásárlással (valamint kismillió perrel) a háta mögött a Bethesda mára a játékipar egyik legfontosabb kiadójává vált.

Tovább

A végén jött az új Star Wars, és mindenki elájult

június 11., 09:45 Módosítva: 2017-06-12 09:11:52
248

Az Electronic Arts konferenciája hivatalosan nem az idei E3 része: az egyik legnagyobb videojáték-kiadó az expo előtti napon, Hollywoodban tartotta a sajtótájékoztatóját, nem az E3 helyszínéül szolgáló Convetion Centerben. A show a Madden 19: Long Shottal kezdődött, az amerikai focis sportjáték újabb részével.

Az EA-re jellemző, viszonylag új, kissé bizarr trend, hogy amelyik játékba be lehet csempészni néhány sor történetet, abba belecsempészik, tökmindegy, hogy sportjátékról vagy autóversenyről van szó. A narratívával felturbózott sportjáték nem vadonatúj recept, de láthatóan kitart; ki tudja, egyszer talán stadionépítős minijátékot is kapunk az új Fifához. (Ezen a ponton szeretném a cselekményes pornó mintájára meghonosítani a cselekményes sportjátékot, mint műfajleírást.)

Tovább

Brutális játékfelhozatallal jön az idei E3

június 10., 16:36 Módosítva: 2017-06-12 07:51:08
257

Mit várunk az idei E3-tól? Új Xboxot a régi játékokhoz, új játékokat a régi Playstationökhöz, és bármilyen játékot az új Nintendo konzolra. Ezenkívül interaktív horrort; virtuális vadnyugatot; japán sci-fit Hannibal Lecterrel; egy normális Assassin's Creedet; egy zseniális Mario-játékot; meg brutális világháborút a Call of Dutyban és a Star Wars univerzumban.

Tovább

Már megint kiszivárgott, hol fog játszódni a következő Assassin's Creed

június 8., 15:19 Módosítva: 2017-06-08 17:26:17
1

Felkerült az Imgur képmegosztóra egy kép, amelyen az Assassin's Creed hamarosan megjelenő új részéről derülnek ki részletek. A kép a Target nevű üzletlánc által a játék előrendelésére kiadott foglalókártyáról készült – írja a Polygon.

Tovább

Egymillió VR-szemüveget adott el a Sony

június 6., 10:30 Módosítva: 2017-06-06 15:54:42
1

A Sony már több mint egymillió PlayStation VR headsetet adott el tavaly októberi megjelenése óta. Ami azt is jelenti, hogy jócskán megelőzte riválisát, a HTC Vive és az Oculus Rift szemüvegeket. Ez utóbbiak 420 ezer és 243 ezer darabot adtak el 2016 végéig. Ugyanakkor még mindig a Samsung Gear VR mögött vannak, amelyből eddig ötmillió fogyott világszerte.

Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment America vezérigazgatója szerint azonban még van hova fejlődni. Főleg ha azt nézzük, hogy a világon több mint 60 millióan vásároltak PS4-et. Ebben a számban benne rejlik még néhány millió eladott VR-szett.

Idén nőhetnek az eladások egyszerűen azért, mert nem lesz hiány a termékből. Aztán karácsony körül megint nehéz lesz hozzájutni, mert mindenki ilyenkor vásárolja az ilyen jellegű kiegészítőket.

A terjedést nagyban segíti, hogy a Sony sok játékot ad ki kifejezetten VR-szemüvegre, de sorozatokat is szeretnének majd megjelentetni erre a felületre, elsőként a Breaking Badet.

Tovább

Érkezik az új mobilos Pokémon

június 1., 12:54 Módosítva: 2017-06-01 15:53:01
2

Új Pokémon-játék érkezik a mobilokra. A PokéLand Androidra és iOS-re készül, a játék tesztelése csütörtökön kezdődött Japánban. A PokéLand leginkább a Pokémon Rumble könnyedségét viszi tovább, a név ellenére a PokéLand a Rumble-játékok egyenes ági leszármazottja: egyszerűsített szerepjátékos elemek, inkább akció, mint RPG.

Tovább

A Nintendo Switch a 300 méteres zuhanást is túléli

június 1., 12:13 Módosítva: 2017-06-01 14:39:13
1

Úgy tűnik, hogy a Nintendo nem nagyon tud mellényúlni, a Pokémon GO után most az új konzoljuk, a Nintendo Switch hasít világszerte. Egy készülék olyan 100 ezer forint, és mivel hordozható, így természetesen simán előfordulhat, hogy akár több száz méter magasról is a földre ejtjük, ám szerencsére nem kell aggódni.

Tovább

Már most megvan az év legidiótább játéka

május 30., 17:44 Módosítva: 2017-06-01 12:32:50
10

A Pokémon videojátékok 1996 óta töretlen népszerűségnek örvendenek, a Pokémont nemrég még a World Video Game Hall of Fame-be is beiktatták. A hozzájuk, melléjük készített rajzfilm is hódít, jó pár évadot Magyarországon is levetítettek. Pikachu nyilván mindenkinek alap, de akik láttak egy-két részt, azoknak szinte biztos, hogy rémlik egy szerencsétlen, haszontalan, piros halpokémon: Magikarp. Most úgy fest, őt akarja felfuttatni a Pokémon Company International.

Tovább