A brit filmakadémia szerint 2015 legjobb játéka a... Fallout 4. Komolyan???

2016. április 7., 23:57 Módosítva: 2016.04.27 17:20
247

A brit tévé- és filmakadémia, a BAFTA 1998 óta ad elismeréseket a videojátékoknak, és 2004 óta ezeket külön rendezvényen, a British Academy Games Awardson (a sajtóban gyakran: BAFTA Games Awards) díjazza. Idén tehát 12. alkalommal rendeztek ilyen gálát, csütörtök este. Az első években platformonként külön díjakat adtak, de 2006 óta összevontan, kevesebb kategóriában osztották a díjat. Az elismeréseket szakmai zsűri ítéli oda, és elég nagy respektje van egy BAFTA-nak a játékszakmában – bár érdemes hozzátenni, hogy a zsűrinek néha kicsit a hazai cuccok felé hajlik a keze (mint azt az alábbiakban is látni fogjuk).

Tovább

Szívás a világ, ahol folyton összevernek

2016. április 2., 16:01 Módosítva: 2016.06.17 10:25
51
Sajót és engem soha nem érdekelt igazán a Street Fighter: nagyon jól elvoltunk kamaszkorunkban a Tekkennel vagy épp a Mortal Kombattal. Nem voltunk országos bajnokok, de mindig értettük, mi történik a pályán, és többnyire lealáztuk a haverjainkat. Valószínűleg ezért van, hogy eltűntek a barátaink és végül már mi sem játszottunk verekedős játékokkal. De annyiszor hallottuk, hogy a Street Fighter V mekkora dobás lesz, ezért gondoltuk, kipróbáljuk, bele tudnánk-e szeretni. Spoiler: nem tudtunk.

Első meccs

A Street Fighter-sorozat már elsősorban a hardcore játékosoknak készül, és mondták, hogy ne arra számítsak, mint amikor utoljára játszottam Street Fighter II-vel a Super Nintendón. De gondoltuk, ha van egy játék, amiben van 16 karakter, 11 pálya, és az egész semmi másról sem szól, mint hogy minél látványosabban szétverd a másikat, azt biztos élvezni fogjuk. Aztán februárban, a megjelenéskor elkezdtünk játszani vele, és órák után is ott tartottunk, hogy sokkal jobban ment a játék, ha kazuár módra össze-vissza gyömöszöltük a kontrollert, mint amikor tudatosan próbáltuk meg végrehajtani a kombókat.

Tovább

Jön a brék, jön a brék, jön a Quantum Break!

2016. április 1., 22:04 Módosítva: 2016.06.17 10:25
109
Az Xbox One sztárjának, sőt, egy történetmesélési forradalomnak szánták a Max Payne készítőinek új játékát. Mindkettőben elbukik, de legalább baromi jól néz ki.

Én úgy képzelem el az időutazást, mint ahogy az a Looperben van. Nincsen robbanás, nincsenek szikrák, nincsenek villámok, egyszerűen egyik pillanatról a másikra hirtelen ott van egy ember, ahol eddig semmi volt. Vagy levegő. Hogy azzal a levegővel mi történik, amikor az jövőből jött ember odamegy, azt nem tudom. Gondolom az megy vissza helyette. Nem tudom, hogy működik az időutazás.

Ezzel szemben a Quantum Breakben minden időmachinálás olyan, mintha harminc csillár tört volna egyszerre szét, mintha azokat a hatalmas, felfújható gömböket valaki feltöltötte volna jéggel, aztán kipukkasztotta volna egy kommandós osztagra. A Quantum Break zseniálisan néz ki, az ide-oda zökkenő idő látványát nem lehet megunni. De sajnos a Remedy új játékában nagyon sok mindent nagyon hamar.

Tovább

Lekapcsolták az utolsó PS2-es online játékot

2016. április 1., 17:11 Módosítva: 2016.04.19 12:34
197

2000 márciusában, 16 évvel ezelőtt jött ki a Sony Playstation 2 játékkonzol, ami a maga idejében elég nagy előrelépés volt, és hosszú ideig biztosította a cégnek a vezető helyet a játékpiacon. A PS2 ma is a világ legtöbb példányban eladott konzolja, több mint 155 millió fogyott belőle.

Tovább

Látványos trailert kapott a Doom

2016. április 1., 11:02 Módosítva: 2016.05.18 17:08
233

A héten elindult az új Doom zárt bétatesztje, a gyártó id Software pedig tegnap kiadott egy új, élőszereplős trailert a játékhoz.

A rövidfilmet Joe Kosinski rendezte, aki például az Obliviont és a Tron: Legacyt jegyzi, a háttérben a Refusedtól a New Noise szól, miközben talpig vasban tűzharc zajlik. 

Tovább

Ez még spionfiókának is kevés

2016. április 1., 07:01 Módosítva: 2016.06.17 10:26
10
Az Alekhine's Gun olyan, mint egy rosszul sikerült tinderes randevú. A partner hiába szép a képeken, hiába jó a szövege, ha élőben aztán nem működik a dolog. A hidegháborús kémjáték hiába ígért szövevényes történetet és izgalmas lopakodást, a vége egy kínos próbálkozás lett, amit jobb mihamarabb elfelejteni.
Tovább

Gyilkolni csak pontosan, szépen

2016. március 29., 19:57 Módosítva: 2016.06.17 10:26
62
Újra egy bérgyilkos, a 47-es bőrébe bújtunk, hogy megnézzük: konzolos, epizódos megjelenéssel is élvezhető-e a parancsra, de legalább válogatott gyilkolás. A játék érezhetően arra épít, hogy sokáig nyúzzunk egy-egy pályát, hiszen csak havonta jön majd új, ami néha zavaró, viszont a hangulat így is van annyira jó, hogy újra és újra nekiállunk ugyanannak az epizódnak. Hibák azért akadnak.

Kezdem egy vallomással: konzolszűz vagyok. Jó, anno sokat nyomkodtam Nintendót, de annak már tizenéve, és azért ez nem olyan, mint a biciklizés: egyrészt simán el lehet felejteni (bár ez lehet, hogy csak az én kapuzárási pánikom), másrészt azóta több irányítócucc lett a kontrollereken, meg sokkal több gomb. Ráadásul az egyszerű A és B gombok helyett mindenféle négyzet, meg rózsaszín háromszög (hol vannak ilyenkor a jogvédők?), én meg az a típus vagyok, aki Gmailben is visszacseréli az ikonokat a gombokon szövegre. Szóval, halmozottan hátrányos helyzetből indultam neki a gyilkolásnak.

Tovább

A mobiljátékok felé fordul a Sony

2016. március 24., 16:50 Módosítva: 2016.03.24 17:32
2

Külön céget hoz létre a Sony, amelynek az lesz a feladata, hogy a PlayStationre készített játékokat iOS-t és Androidot futtató készülékekre is lefejlesszék. Úgy tűnik, a Sony a Nintendo példáját követi azzal, hogy az eddiginél komolyabban veszik a mobilos platformot.

Tovább

Kiszivároghatott a Nintendo NX kontrollere

2016. március 24., 10:58 Módosítva: 2016.03.24 16:45
8

A Nintendo nagyon szűkszavú, ha az új konzoljáról, az NX-ről van szó. Nem véletlen, hogy a gameroldalak minden pletykára ráugranak, főleg akkor, ha a kiszivárgott kép nagyon hasonlít arra a szabadalomra, amit tavaly nyújtott be a japán cég.

Tovább

Rövid élete lehet a Wii U-nak

2016. március 23., 08:57 Módosítva: 2017.01.20 09:24
2

Update: A Nintendo cáfolta a pletykát, azt mondják, hogy a következő negyedévben és utána is folytatják a gyártást.

A Nintendo utolsó konzoljának, a Wii U-nak nem volt hosszú élete. A Nikkei japán lap szerint a cég leállítja a gyártást még ebben az évben. A Wii U vége valószínűleg egybeesik a Nintendo legújabb konzoljának, az NX-nek a megjelenésével. 

Tovább

A Sony is belép a virtuális valóságba

2016. március 22., 10:37 Módosítva: 2016.04.19 12:34
4

Napok óta megy a találgatás, hogy a Sony hogyan szeretne belépni a virtuális valóság egyre bővülő piacára. Az egyik lehetőség ugye az volt, hogy külön is árulnak VR-szemüveget, a másik pedig az, hogy csak csomagban lehet megvenni.

csak-osszel-johet-a-playstation-vr 1
Tovább

Falu végén kurta Minecraft

2016. március 21., 12:48 Módosítva: 2016.03.21 18:08
62

Élénk színű, szabadon alakítható voxelvilágot, faluépítést és kertészkedést ígér a Kindred nevű játék, ami pár hete elérhető Early Accessben a Steamen. A játékot egy pár fős fejlesztőcsapat készíti, akik kedvesen és őszintén, de mégis profin tartják a kapcsolatot a játékosokkal. A Minecraft szabad építkezése és a Banished falumenedzsmentje egybeöntve – érdekesen hangzik, de vajon megéri megvenni már a félkész játékot is? Kipróbáltam... és sajnos nem. Elmesélem, miért.

Tovább

Kizárólag a kis szürke agysejtek számítanak

2016. március 20., 21:33 Módosítva: 2016.03.21 11:41
612
Milyen izgalmat tartogathat egy játék, amelyben Agatha Christie egyik leghíresebb krimijét kell megoldanunk? Az ABC gyilkosságokról van szó, amelyben Hercule Poirot, a híres magándetektív próbálja megtalálni a tettest.

Kizárólag a kis szürke agysejtek számítanak, idebent. Titokban és csendben végzik munkájukat.

– Poirot a nyomozásról Agatha Christie Az elrabolt miniszterelnök című regényében.

Az Agatha Christie: The ABC Murders című játék története úgy kezdődik, mint a legtöbb Poirot-regény: a belga magándetektív irodájában ül Hastings kapitánnyal, amikor kap egy levelet. Ebben a gyilkos bejelenti, hogy ölni fog. Poirot pedig felkerekedik és elindul nyomozni.

Screenshot2.png
Fotó: agathachristie.microids.com

Ezek után talán nem meglepő, hogy egy hagyományos point and click játékkal van dolgunk, amelyben Hercule Poirot magándetektív bőrébe bújhatunk. Poirot helyszíneket kutat át, tárgyakat vizsgál meg, de tárgyak helyett információt gyűjt, hogy agymunkával találja meg a gyilkost. Emellett klasszikus fejtörőket is kapunk, például ki kell találni, hogyan nyissunk ki egy zár nélküli fadobozt, amelyen csak néhány karcoláson kívül semmi nincs.

Tovább

Ki akar rabolni, de szeretem

2016. március 20., 10:53 Módosítva: 2020.03.21 00:20
176
Nincs mese, elkészült a Tökéletes Mobiljáték. Mármint olyan értelemben, ahogyan David Beckham volt a Tökéletes Futballista: lehet hogy mások több gólt rúgtak, több bajnokságot nyertek, vagy akár jobban fociztak nála, de senki nem váltotta olyan profin a játékot sikerre-pénzre-csillogásra, mint ő. A Clash Royale tökéletessége is a játékosok pénztárcájáig vezető út legyalulásában jelentkezik a leglátványosabban, de az elvitathatatlan, hogy egyébként játéknak is kimondottan szórakoztató. A kettő együtt fura mellékhatással jár: a játék jó ideig direkt arra megy rá, hogy minél kevesebbet játsszunk vele, aztán minden átmenet nélkül azt kezdi el díjazni, ha éjjel-nappal nyomkodjuk.

A Clash Royale a januári skandináv és ausztrál próba-premier után március elején debütált a mobilos alkalmazásboltokban, és 12 óra alatt ért a létező összes letöltési és bevételi toplista élére. Ma csak az iPhone-os verzió csak Amerikában napi 1,5 milió dollár felett termel, és szanaszét aláz minden mobiljátékos slágert a Clash of Clanstől a Candy Crush Sagáig és vissza. A lavinaszerű sikerben az a legérdekesebb, hogy tulajdonképpen nincs benne semmi meglepő. Nem meglepő az, hogy

  • Ki csinálta – a finn Supercell, a mobiljátékok koronázatlan királya.
  • Hogyan csinálták – összemixelték a legsikeresebb játékműfajok jellemző mechanikáit, és az egészet beleültették a saját slágerjátékuk, a Clash of Clans környezetébe.
  • Mitől sikeres – a türelmetlen/lusta/béna játékosoknak megadja a lehetőséget, hogy pénzzel pótolják a játékba ölt időt/energiát/tehetséget.

Egyszerűnek tűnik a recept? Ja, hát Oscar-díjas filmet is egyszerű csinálni.

Tovább

A Division pont olyan lett, mint Michelin-csillagos étteremben ebédelni

2016. március 18., 15:43 Módosítva: 2016.06.02 11:05
264

Mindkettőt a héten próbáltam ki, úgyhogy ebben egészen biztos vagyok. Kezdve onnan, hogy belépünk az étterembe. Azt rögtön az elején érezzük, hogy különleges helyen járunk, de tudjuk azt is, hogy egy zsák pénzt ott fogunk hagyni cserébe, ha igazán élvezni akarjuk.

Az ételekhez ugyan nem értek, de ha hisznek nekem: Michelin-csillagos étteremben ebédelni elég jó! A Division is elég jó, de közben meg olyan, mintha minden nap ugyanazt kéne ennem, ugyanannál az asztalnál. 

A játékról hosszan írtam a béta alatt, itt most arról olvashat, hozta-e az elvárásaimat a megjelenés.

Mindenből egy keveset

Van egy kevés, de izgalmas történet, amivel nagyon hamar végezni lehet. A fő sztori 26 küldetése nagyjából 15-20 óra alatt teljesíthető. A New Yorkot kiirtó vírus utáni nyomozás tele van ugyan csavarokkal, és a baljós intróból megismert, konteóval vegyített társadalomkritikát is szépen beleszőtték a sztori minden mozzanatába, de túl hamar eljön egy pillanat, amikor egyforma küldetésről küldetésre ugrálva egyszer csak vége lesz.

Tovább

Kiváló játék, hatvan problémával

2016. március 17., 07:04 Módosítva: 2016.03.17 15:48
13

Van, amikor halálosan idegesítő, hogy egy kiadó az utolsó cseppet is kisajtolja egy ötletéből. Az a fura, mikor egy olyan kiadó, akit amúgy utálni szoktunk ezért, kivételesen jól csinálja ezt a sajtolást – márpedig az Electronic Arts pontosan ezt csinálja a Plants vs. Zombieszal: sajtol, de nem rosszul.

Önmagában az, hogy a Plants vs. Zombies olyan jól sikerült kis játék volt annak idején, már sokat segít. Az Angry Birds mellett talán a zombik ellen harcoló növények jutnak mindenki eszébe először, ha jó, de nem lehúzós, tartalommal teli mobiljátékot kell mondani az elmúlt pár évből. Mármint az első rész (ami még az EA közbelépése előtt született), mert a rákövetkező PvZ egy undorító, zsebmetsző vacak lett, amit eleve úgy terveztek, hogy ne játssza végig senki anélkül, hogy legalább egyszer ne vegyen valamit.

Ennek fényében különösen jó, hogy a PvZ-univerzum külsőnézetes lövöldözős mutációja, a Garden Warfare olyan folytatást kapott, ami nem rúgja el a pöttyöst majd senkinél. Persze jó kérdés, hogy mégis ki a frásznak készül egy program, amiben zombik és növények csapnak össze, de a válasz: mindenkinek.

Tovább

Letarolhatja a piacot a Sony VR-szemüvege

2016. március 16., 09:28 Módosítva: 2016.04.19 12:34
82

400 euróba, vagyis 125 ezer forintba (plusz az itthon rárakódó terhek) kerül majd a Sony saját VR-megoldása, a Playstation VR, jelentette be a cég a San Franciscó-i Game Developers Conference-en.

Ez a 400 dollár az eddigi legkedvezőbb ajánlat, az Oculus Rift kétszáz, a HTC Vive négyszáz dollárral kerül majd többe, ráadásul a játékok futtatásához kellő alapgép is így a legolcsóbb, hiszen a PS4 120 ezer forint környéki árával nem nagyon tud versenyezni egy saját építésű pécé sem.

Egy kis buktató, hogy a készletből hiányzik majd a Playstation 4 kamerája, ami szintén kell a játékhoz, bár ez itthon sem nagy összeg, alig 15 ezer forintért már kapható, ha valaki eleve nem vette meg, mikor a konzolt vásárolta.

A PSVR 120 hertzes képfrissítésű, 5,7 hüvelykes OLED képernyőn futtatja a játékokat, 1920-szor 1080-as felbontásban. Ez nagyjából megegyezik a két nagy vetélytárs képességeivel. Bár a PS4 hardvere egy idő után szűk keresztmetszet lehet, valószínű, hogy a PS4-es játékok programozói elég alaposan ki tudják majd használni a gép erőforrásait, és még éveken át nem kell attól félnünk, hogy csúnya lesz, amit a PSVR-ben látunk.

A VR-piac jövőjét alapvetően meghatározó eszközről van amúgy szó, 36 millió eladott PS4 áll készen a fogadására, míg a Rift és a Vive használatához a többségnek azért legalább egy új videokártyába be kell fektetnie.

Filmes adaptációt kaphat a Half-Life és a Portal

2016. március 15., 15:13 Módosítva: 2016.03.15 17:36
152

Elkezdték fejleszteni a Half-Life és a Portal játékok filmes adaptációját, erről J.J. Abrams beszélt az IGN-nek. A hetedik Star Wars rendezője a következő Cloverfield miatt adott interjút és mondta el, hogy még mindig több író dolgozik a két történeten, de ezen kívül semmi konkrétat nem tud mondani.

Tovább

Matula bácsi tuti nem rettegett ennyit

2016. március 12., 12:52 Módosítva: 2016.03.13 11:13
103

Van egy pillanat a The Flame In The Floodban, ami mindig egy kicsit összetöri a szívemet. Akárhányszor leültetem a főszereplőt a meleget és biztonságot jelentő tábortűzhöz, akkor egyenesen a szemembe néz. A grafika nagyjából olyan, mint a Psychonautsban, egy csomó elnagyolt vonal, fura helyekre rakott él és sarok.

De amikor Scout a szemembe néz, akkor kedvem lenne hangosan azt mondani neki, hogy sajnálom. Sajnálom, hogy egyszer meg kellett enned 10 darab gyékényt, mert éheztél, és semmi más kaját nem találtam neked. Sajnálom, hogy egyszer hagytam, hogy elfertőződjön egy farkasmarta sebed, mert varrókészletem nem volt, csak penicillinem. Sajnálom, hogy minden este megfagysz, mert képtelen voltam egy vaddisznót megölni, és normális ruhát varratni. Aztán felállítom Scoutot, és megyünk gyékényt meg pitypangot szedni.

Tovább

Rocksztár leszel és golfozó óriásrobot

2016. március 9., 17:04 Módosítva: 2016.03.10 09:55
39

2016 a virtuális valóság éve – ezt már elég sokszor hallottuk, de készüljünk fel rá, hogy még többször fogjuk, ha megjelenik végre az Oculus Rift / HTC Vive / Playstation VR. Bár a benne rejlő lehetőségek sokkal nagyobbak, a VR-hisztit egyelőre a videojátékok fűtik. Valószínűleg ez a technológia is pont úgy fog járni, mint pár éve a mozgásérzékelés: eleinte boldog-boldogtalan beleerőszakolja a dolgot minden létező játékba, aztán szépen kiderül, milyen műfajoknak áll ez jól, és hol tök fölösleges.

Most az első fázis felfutásánál tartunk, minden fejlesztő igyekszik felkapaszkodni a VR-vonatra, amit egyelőre 90 százalékban a marketing hajt, 10 százalékban meg azoknak az élménybeszámolói, akik már kipróbáltak pár demót. Összeszedtük, milyen játékok ígérkeznek a legnagyobb durranásnak, amik miatt érdemes lehet majd beruházni egy VR-szemüvegre.

Tovább

A pamut világgá megy, és megszívja

2016. március 3., 21:29 Módosítva: 2016.03.04 09:09
167
Ezzel a cikkel indul videojátékos mellékletünk, a Godmode (igazából sunyiban már elindult, csak most már dizájn is van hozzá). A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy ezentúl még több, még alaposabb videojátékos tartalom lesz az Indexen, tessenek minket szeretni és keresni a Godmode feliratot a címlapon. Game on!

Az Electronic Arts az egyik legjobban utált cég a gémerek körében; szidják az ötlettelenség miatt, bejáratott sorozatok futószalaggyártásra állításáért, olyan sikeres brandek elcseszéséért, mint a Sim City vagy a Plants vs. Zombies, az Origin nevű játékboltért és persze a Mass Effect 3 vége miatt (never forget). A cégnek évek óta nagyon kellene a jó PR, amihez persze az üzleti stratégiáját sem ártana átkalibrálni. Hogy erre megvolna a hajlandóság, annak nem sok jelét láttuk eddig. Aztán megjelent az Unravel.

Tovább

Visszatérés a bunkókhoz és gyökerekhez

2016. március 1., 23:26 Módosítva: 2016.03.02 14:17
48
A Far Cry-sorozat pár évvel ezelőtt a szemünk láttára támadt fel, és lett jó játék abból a techdemó-jellegű izéből, amit az első két rész jelentett. Az aktuális rész viszont arra lett jó példa, hogy van, amikor egy újabb kiváló ötlet valóra váltása helyett inkább szabadságra kell küldeni mindenkit egy fejlesztőcégnél.

Van egy komoly veszélyforrása annak, amikor valaki kitalálja, hogy egy ízig-vérig lövöldözős játékot, amelynek összes korábbi része alapvetően arra épült, hogy különböző éghajlatú erdőkben géppuskákkal vadulunk, át kéne tenni egy másik idősíkba, valahova oda, amikor még tűz se nagyon volt, nem hogy tűzfegyver. A Far Cry Primalben pontosan ez történt: a korábbi részekben tökéletesre fejlesztett lövöldözés-vadászat-felszerelésgyártás háromszöget a modern világ dzsungeleiből Közép-Európa őskorába vitték vissza, egész pontosan 10 ezer évvel időszámításunk kezdete elé.

Ez több dolgot is jelent, vegyük sorba őket idegesítőségi faktoruk szerint.

  1. Nincsenek pisztolyok vagy puskák. Ez mondjuk nem olyan nagy baj, mert cserébe van bunkónk, dárdánk, parittyánk meg íjunk. A baj az, hogy ebből mindenki kábé egyet fog használni. Jó esetben ez az egy az lesz, amelyik az összeset kipróbálva megtetszik neki, rossz esetben meg az az egy, amit az összes többi ember is használ: az íj. A lényeg, hogy valamennyire ugyan átalakul a játék gerincét adó lövöldözés, de a lényeg tök mindegy, függetlenül attól, hogy Kalasnyikov, vagy bothoz kötözött szakóca van a kezünkben: célozzunk az ellenség fejére, az a hatékony.
  2. Nincsenek pisztolyok vagy puskák, de vannak bombák. És ez igazából még nem is a legviccesebb, mert oké, nyilván még az ősember is rájött, hogy ha jó magasról ledob egy nagy követ, az hasznos tud lenni a vadászat és a háborúk során. Na de hogy a játékban ezt egy bagollyal intézzük, mármint van egy baglyunk, amit mi irányítunk, és ha kifejlesztettük az ehhez kellő képességet, a madár hevenyészett bombázóként gombnyomásra elereszt egy méhkast, hát az inkább vicces, és azt mutatja, hogy volt két nagyon kemény hét a Ubisoftnál, amíg kitalálták, hogy tegyék a lehető legkevésbé nevetségessé ezt a dolgot.
  3. Nem értünk egy büdös szót sem, mert a játék szereplői valami indoeurópai alapra fejlesztett ősnyelvet beszélnek. Oké, én elismerem, hogy nyilván nem a királynő angoljával egyeztették a kardfogú tigrisek elleni védekezést eleink, sőt azt is elismerem, hogy a készítők komoly munkát feccöltek abba, hogy létrehozzanak egy hangzásra létezőnek, beszélhetőnek tűnő nyelvet, de azért hosszú távon baromi unalmas, hogy minden istenverte mondathoz tolmácsot kell kérjek, mert ötletem sincs, mit akar tőlem a beszélgetőpartnerem.

Ezek azok a dolgok, amik csak az első néhány órában előjöttek, miközben a Far Cry Primalt játszottam. Aztán szép lassan kezdett összeállni az, amit eleinte még inkább csak sejtettem: ez a játék tök ugyanolyan, mint a Far Cry 4 vagy épp a Far Cry 3 volt, csak a fejlesztők fejlesztés helyett inkább léptek egyet oldalra. A helyzet az, hogy megtehetik, mert a modern Far Cryok alapja van annyira egységes és szórakoztató, hogy az ember ne nagyon érezze magát átvágva, hogy tulajdonképpen ugyanazt az egyszemélyes bosszúhadjáratot kapja, amit az előző két részben.

A baj az, hogy, és ez nagyon vicces, szóval hogy

a Far Cry gyűjtögetős-vadászós alapeleme pont most, harmadszorra, az őskori környezetben játszódó epizódban fárad el annyira, hogy nagyon hamar kellemetlen kötelességé fakuljon.
Tovább

PC-n és Macen is lehet PS4-es játékokat játszani

2016. március 1., 14:18 Módosítva: 2016.04.19 12:35
10

A Sony bejelentette, hogy a 3.50-es számú frissítéssel lehetővé teszi, hogy a Playstation 4-es felhasználók távolról, PC-n vagy Macen keresztül is játsszanak a konzolos játékaikkal.

Tovább

Ezt a lövöldözést az óvoda óta vártuk

2016. február 26., 19:01 Módosítva: 2016.02.27 15:10
466
Annyira régen vártuk már, hogy jöjjön valami új a lövöldözős játékok terén, és a messiás majdnem elcsúszott a radar alatt: a Superhot alapja egy programozóversenyen született, de hogy elmagyarázzam, miről is szól, a saját gyerekkoromig kell visszanyúljak.

Egyrészt mondhatnám, hogy olyan, mint a Mátrix lassított jelenetei, mikor a szereplők félreugrálnak a csigalassan repkedő golyók elől, de sokkal jobban fedi a lényeget, ha azt mondom, hogy olyan az egész, mint mikor gyerekként, kábé az óvodában pisztolyost játszottunk. Ott volt az, hogy ne haljunk meg az ellenség lövéseitől,

belassítva, a golyó útját az ujjunkkal jelezve mutattuk meg a másiknak, hogy ha kis híján is, de még épp el tudunk táncolni az amúgy halálos találat elől.

Na, a Superhot lényege pont ez. A belső nézetes játékban az ellenség lő ránk, viszont az idő csak akkor telik, ha mozgunk (pontosabban másodpercenként egy századmásodperc akkor is eltelik, ha nem moccanunk). Így az egyszerű lövöldözésből a sakk és a táncolós ritmusjátékok egy nagyon fura elegye születik. Eleinte még csak egy-két ellenség van, aztán már szinte mindenhonnan ömlenek a piros figurák, szerencsére a pisztolyt, a sörétes puskát, a gépkarabélyt, a szamurájkardot mi is használhatjuk, sőt a sörösüveget vagy a mikrohullámú sütőt is odavághatjuk az ellenséghez.

Tovább

Jay és Néma Bob videojátékban térhet vissza

2016. február 24., 14:02 Módosítva: 2016.02.25 08:48
63

Jay és Néma Bob lehetne annak a videojátéknak a főszereplője, amelynek a héten indult el a pénzgyűjtő kampánya a Fig crowdfunding-oldalon. Nézzük is meg gyorsan a kampányvideót:

Ennek alapján a szerkesztőségben nem ugrottunk fel az asztalunktól azért, hogy egymás tenyerébe csapjunk a boldogságtól. A lényeg, hogy egy oldalnézetes verekedős játék a végcél, a főszereplők szinkronját természetesen Kevin Smith és Jason Mewes adja, és a Smith-univerzum számos szereplője is előkerül majd valahogy. A történet szerint Jay és Néma Bob azért indulnak útnak, hogy kiderítsék, hová tűnt el az összes vásárlójuk (hogy a kábítószer-nepperkedés vagy a tűzijáték-kereskedés megy-e fuccsba, azt egyelőre nem tudni).

Verekedés közben persze mindenféle speciális támadások és kombók is lesznek, a játékosok oda-vissza váltogathatnak a karakterek között, és csapatmunkával még pusztítóbb csapásokat is előhozhatnak.

Kár, hogy mindez nem jó öt évvel ezelőtt jutott az alkotók eszébe. Sem a stílus, sem a játék alapötlete nem üt túl nagyot, kicsit "dobjunk össze egy Jay és Néma Bob-játékot a rajongóknak" hangulata van az egésznek. Oké, az alázáskombó-rendszer (ahol mi válogatjuk össze, Jay milyen szöveggel küldje el a vérbe az ellenfeleket) elég jó ötlet, ha megfelelő mennyiségű beszólás lesz benne, már önmagában az is szórakoztató lehet.

Persze pont erre jó a közösségi projektfinanszírozás: ha a hátralévő bő egy hónapban összejön a 400 ezer dolláros cél, akkor talán lesz belőle valami, ha nem, akkor meg legalább tudjuk, hogy nem olyan nagy baj, hogy nem nekünk jutott eszünkbe először, hogy játékot csináljuk a két tuskó kalandjaiból.

A zsenik leültek tündérmesét írni

2016. február 21., 21:44 Módosítva: 2016.02.22 11:27
252
Harminc éve, 1986. február 21-én jelent meg a Legend of Zelda, a Nintendo egyik legnépszerűbb játéksorozatának első része. A 8 bites Nintendo konzolokra készült játékon még nem látszott, hogy később mivé fogja kinőni magát, de sokat elmond, hogy már az alapokat is elég jól lefektették ahhoz, hogy később a világ legjobb játékát építsék fel rá.

Röhejes belegondolni, hogy a Nintendo három világhírű videojáték-sorozattal játszotta el ugyanazt a címadási malőrt, bár a fejlemények tükrében ez tényleg nem tragikus, legfeljebb vicces. A Donkey Kong, az időtlen klasszikus nem Donkey Kongról szól, hiszen Mario a főszereplő. A Metroidról a játékosok 90 százaléka valószínűleg nem tudja, hogy ez nem a főhős, hanem a főellenség neve. És a Zeldában, ebben az időtlen tündérmesében Zelda nem a hős, aki megmenti a királylányt, hanem a megmentésre váró hercegnő.

Tovább

A Fallout 4 lett az év játéka a DICE-on

2016. február 19., 17:10 Módosítva: 2016.02.20 19:02
59

A Bethesda Softworks játéka, a Fallout 4 nyerte a 19. D.I.C.E. Awardson (röviden: DICE) a legjobb játéknak járó díjat. A játékot jutalmazták kiemelkedő játékrendezésért, és elnyerte az év szerepjátéka/MMORPG-je díjét is. A játékhoz tartozó app, a Fallout Shelter lett a legjobb mobiljáték. (A Fallout 4-ről itt írtunk kritikát, a Fallout Shelterről itt.)

Tovább