Hogy mire jó az új MacBook érintősávja? Pac-Mant játszani!
A nagy szoftvercégek már javában dolgoznak azon, hogy termékeik értelmes módon kihasználhassák az új Apple MacBook Pro leglátványosabb újítását, a Touch Bart. A laptop billentyűzete fölött elhelyezett vékony érintőképernyős sávot sokan parasztvakításnak tartották bemutatásakor, de a kritikus hangok egyre halkulnak, ahogy egyre több hír érkezik az ötletesebbnél ötletesebb felhasználási módokról.
Az biztos, hogy a kísérletezni szerető szoftverfejlesztők, programozók új játszóteret nyertek az érintősávval, a komoly alkalmazásokon kívül (Photoshop és társai) láttunk már Doom-ot is futni rajta, az Utsire szoftverfejlesztő cég zongora-appot írt rá, Guilherme Rambo SpaceFighter-ével űrharcokba lehet keveredni két Exceltábla között, Hung Truong TouchFart nevű appját pedig inkább el sem magyarázom. És most itt van a Namco legendás játéka a gamer ősidőkből: a nyolcvanas évek Pac-Man-je újjászületett a Pac-Bar névre keresztelt appnak köszönhetően, derül ki a Venture Beat cikkéből.
A programot egy 15 éves srác, bizonyos Henry Franks írta pár óra alatt Swiftben, az Apple nyílt forráskódú programnyelvén. Az eredeti hangeffektekkel és grafikával felruházott játékot a billentyűzet nyilaival lehet irányítani, és némileg könnyebbnek tűnik mint a nagy előd: a szűk játéktér miatt ugyanis csak egy vékony sávnyit kapunk a labirintusból, amiben egy piros szellem üldözi a főszereplő evőgépet.
Azt egyelőre korai lenne megjósolni, hogy mennyire bizonyulnak életképesnek a kizárólag a Touch Bar-ra rt programok, annyi azonban látszik, hogy valóságos kis szubkultúra kezd kinőni az Apple innovációja körül, aminek tagjait nagyban inspirálja a ma még különösnek tűnő beépített eszköz.
Rovataink a Facebookon